Äidit, jotka ottavat lapsensa mukaan jokapaikkaan
Onko teitä? Olen itse ilman tukijoukkoja ja lapset kotihoidossa joten lapset ovat aina mukana kun päiväsaikaan jossain käyn. Seuraavaksi pitäisi mennä työhaastatteluun 2- ja 5-vuotiaiden kanssa, ei vain ole ketään joka voisi ottaa lapset hoitoon sen ajaksi. Hammaslääkärissä pitäisi päästä käymään mutta se ei taida mitenkään onnistua kun lapsia en pysty samalla vahtimaan.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä musta tuntuu että tarhat tarjoavat tuollaista palvelua että voi viedä lapset sinne pariksi tunniksi että pääsee käymään asioilla.
Päiväkodit eivät tarjoa tuollaisia palveluita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja missä isä?!
Töissä. On joutunut ottamaan muiden pakollisten menojen takia jo niin monta kertaa vapaata ettei se onnistu enää.
Ap
Mitä nää "muut pakolliset menot" on olleet? En osaa paljon työhaastattelua tärkeämpää menoa kuvitella ja ei kai sulla niitä ihan alvariinsa ole ollut?
shatteredkav kirjoitti:
Miten et muka koskaan saa lastenvahtia? Etkö voisi palkata jonkun sukulaisnuoren? Tai ammattilaisen? Et sinä sitä lasta ainakaan työhaastatteluun voi viedä. En ainakaan itse palkkaisi kovin mielelläni henkilöä, joka joutuu raahaamaan jälkikasvuaan kaikkialle... ehkä töihinkin.
Sukulaisnuoret asuvat 500 kilometrin päässä, enkä juuri sen lähempää tunne yhtään ketään. Tuntuu aika hurjalta jättää aivan tuntemattomallekin hoitoon, olisi varmasti pelottava tilanne lapsillekin. Siis jos MLL:n hoitajan palkkaisi niin senhän tapaa ensimmäisen kerran vasta silloin kun hoidon tarve on.
Päiväkotiin en halua lapsia laittaa satunnaisten menojen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
shatteredkav kirjoitti:
Miten et muka koskaan saa lastenvahtia? Etkö voisi palkata jonkun sukulaisnuoren? Tai ammattilaisen? Et sinä sitä lasta ainakaan työhaastatteluun voi viedä. En ainakaan itse palkkaisi kovin mielelläni henkilöä, joka joutuu raahaamaan jälkikasvuaan kaikkialle... ehkä töihinkin.
Sukulaisnuoret asuvat 500 kilometrin päässä, enkä juuri sen lähempää tunne yhtään ketään. Tuntuu aika hurjalta jättää aivan tuntemattomallekin hoitoon, olisi varmasti pelottava tilanne lapsillekin. Siis jos MLL:n hoitajan palkkaisi niin senhän tapaa ensimmäisen kerran vasta silloin kun hoidon tarve on.
Jaa, tää on taas näitä "mulla on ongelma, mutta tiedän jo valmiiksi, että mikään ehdotettu ratkaisu ei mulle käy"...
Mitäs jos ennakoisit tilannetta sen verran, ettei tarvitse tuntemattomalle jättää? Meillä ainakin on hoitaja käyny tarvittaessa etukäteen tutustumassa kotiin ja lapsiin siten, että olen itse ollut paikalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä musta tuntuu että tarhat tarjoavat tuollaista palvelua että voi viedä lapset sinne pariksi tunniksi että pääsee käymään asioilla.
Päiväkodit eivät tarjoa tuollaisia palveluita.
Koskaan kuullut tilapäisestä päivähoidosta?
Vierailija kirjoitti:
shatteredkav kirjoitti:
No jos tosissas oot töihin hakeutumassa, niin ei kai silloin päivähoitoon laittaminen satunnaisesti mikään huono asia ole? Eri asia tietty on, jos et edes halua ottaa töitä vastaan. Silloin kantsii ne lapset ottaa haastatteluun mukaan. Eivät varmasti palkkaa sua siinä tapauksessa.
On joillakin ongelmat...
No kyllä meidän paikkakunnalla oli toimi tälläinen kerho päiväkodin tiloissa ja kesti 2 tuntia.Sovi meno sille aikaa..myös päiväkodeilla toimii lapsiparkki jonne voi viedä pariksi tunniksi.
Ei voi lasta ottaa mukaan joka paikkaan..just lääkärit yms.
Mies voi sopia menevänsä aikaisemmin töihin ja tulla kotiin aikaisemmin että pääset lähtemään?
Tai sitten vaan annat olla jos on noin vaikeeta?Otan itse lapset mukaan kaikkialle mutta sovin menoni vasta iltapäivälle kun mies tulee kotiin..menee aikaisemmin aamulla töihin niin voi lähteä tarpeen mukaan.
Kauhea valitus sulla nyt..
En palkkaisi ihmisitä, jonka organisoitikyky on tuota luokkaa. On varma että hän on töissäkin tämän tästä poissa, jos/kun lapsilla ei ole kertakaikkiaan ketään muuta hoitajaa. Kaikki lasten sairastamiset, neuvolat/lääkärit, tarhakeskustelut, hammaslääkärit, jne jne... Mammahan laukkaisi koko ajan jossain muualla kuin töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja missä isä?!
Töissä. On joutunut ottamaan muiden pakollisten menojen takia jo niin monta kertaa vapaata ettei se onnistu enää.
Ap
Mitä nää "muut pakolliset menot" on olleet? En osaa paljon työhaastattelua tärkeämpää menoa kuvitella ja ei kai sulla niitä ihan alvariinsa ole ollut?
Työkkärin tilaisuuksia ja miehen omiin opintoihin liittyviä. Jos olisin paremmin huomannut ennakoida olisin ottanut lapset sinne työkkäriin ja säästellyt mahdollisuutta käyttää miehen työaikaa, mutta en tullut sitä ajoissa ajatelleeksi. Miehen työmatka on sen verran pitkä, että äkkiä työtunteja hupenee tunnin-parinkin menoihin. Meilläpäin ei avoimissa päiväkodeissa ole lastenhoitopalveluita eikä kunnalla muutenkaan.
Et halua laittaa lapsia satunnaisesti tai edes osa-aikaisesti päiväkotiin? Jos saat töitä niin ne joutuu olemaan siellä yhtäkkiä 8-9 tuntia päivittäin...olisi ihan hyvä totutella ensin vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja missä isä?!
Ap
Mitä nää "muut pakolliset menot" on olleet? En osaa paljon työhaastattelua tärkeämpää menoa kuvitella ja ei kai sulla niitä ihan alvariinsa ole ollut?Työkkärin tilaisuuksia ja miehen omiin opintoihin liittyviä. Jos olisin paremmin huomannut ennakoida olisin ottanut lapset sinne työkkäriin ja säästellyt mahdollisuutta käyttää miehen työaikaa, mutta en tullut sitä ajoissa ajatelleeksi. Miehen työmatka on sen verran pitkä, että äkkiä työtunteja hupenee tunnin-parinkin menoihin. Meilläpäin ei avoimissa päiväkodeissa ole lastenhoitopalveluita eikä kunnalla muutenkaan.
Asutte jossain hevonperseessä kaukana kaiksta sukulaisista ja tuttavista, kaukana miehen työpaikasta, kaukana kaikenlaisesta perhetukitoiminnasta, kaukana ilmeisesti sinunkin alan työpaikoista.... Miksi ylipäätään asutte siellä missä asuttekaan? Lapsetkaan ei ole vielä koulussa tai päikkärissä, joss olisi kaveriporukka, niin nyt olisi helppoa muuttaa vähän järkevämpään paikkaan...
No, ei ne lapset varmaan siitä rikki mene, jos tämän yhden kerran joutuvat jäämään "tuntemattoman" hoitajan kanssa hetkeksi. Eihän siinä työhaastattelussa varmaan niin hirveän kauan mene edes matkoineen.
Eikö 5- vuotiaalla ole ketään kaveria, jonka vanhemmilta voisi kysyä apua tähän? Tai miehen työkaverit tunne ketään, joka voisi auttaa tilanteessa? Ymmärrän, ettei ole kiva vaivata puolituttuja tälläisellä, mutta jos oikeasti olet pyrkimässä työelämään, kyllähän sinun pitää päästä haastatteluihin ilman lapsia.
Vaikka itse olen hyvin perhejousto myönteinen, en kyllä palkkaisia ihmistä, joka tulee haastatteluun lasten kanssa. Minulle tämä kertoisi siitä, että ihmisellä ei ole oma-aloitteisuutta ja ongelmanratkaisukykyä. No, tietysti riippuu siitä, mihin tehtävään ollaan rekrytoimassa. Jos kyseessä vaikkapa kaupankassan tehtävät, siinä ei ehkä noilla kahdella ominaisuudella niin merkitystä.
Hiukan ihmetyttää sekin, että olet sopinut haastatteluajan sellaiseen ajankohtaan, johon sinulla ei ole lastenhoitoratkaisua. Olisi varmaan siinä kohtaa kannattanut avata se suu ja sanoa, että "koska olen työnhakija, lapseni eivät ole tarhassa ja mieheni työ on sellainen, ettei voi kesken päivän lähteä pois ja olemme kotoisin xxx paikkakunnalta ja meillä ei ole vielä täällä verkostoa, jolta voisimme pyytää lastenhoitoapua. Olisikohan mitenkään mahdollista, että haastattelu olisi iltapäivällä kello xxx (mikä nyt on se aikaisin ajankohta jolloin miehesi voisi lähteä) tai aamulla ennen kello xxx).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja missä isä?!
Ap
Työkkärin tilaisuuksia ja miehen omiin opintoihin liittyviä. Jos olisin paremmin huomannut ennakoida olisin ottanut lapset sinne työkkäriin ja säästellyt mahdollisuutta käyttää miehen työaikaa, mutta en tullut sitä ajoissa ajatelleeksi. Miehen työmatka on sen verran pitkä, että äkkiä työtunteja hupenee tunnin-parinkin menoihin. Meilläpäin ei avoimissa päiväkodeissa ole lastenhoitopalveluita eikä kunnalla muutenkaan.
Asutte jossain hevonperseessä kaukana kaiksta sukulaisista ja tuttavista, kaukana miehen työpaikasta, kaukana kaikenlaisesta perhetukitoiminnasta, kaukana ilmeisesti sinunkin alan työpaikoista.... Miksi ylipäätään asutte siellä missä asuttekaan? Lapsetkaan ei ole vielä koulussa tai päikkärissä, joss olisi kaveriporukka, niin nyt olisi helppoa muuttaa vähän järkevämpään paikkaan...
Älä luule :-) Eikai nää nyt voi muuttaa, kun miehellä on huono selkä ja se ei voi nostella mitään ja äidillä on fobia muuttolaatikoita kohtaan ja kaikki jätesäkit on lähimmän 100 kilometrin sätellä kaupoista loppu...
Vierailija kirjoitti:
Et halua laittaa lapsia satunnaisesti tai edes osa-aikaisesti päiväkotiin? Jos saat töitä niin ne joutuu olemaan siellä yhtäkkiä 8-9 tuntia päivittäin...olisi ihan hyvä totutella ensin vähän.
Satunnaisesta päivähoidosta en ole kuullutkaan. Tarkoittaako siis esim. 10 päivän sopimusta vai oikeasti satunnaista, tyyliin 4 tuntia tässä kuussa ja 2 ensi kuussa?
Ehkä on vähän kielteinen suhtautuminen koska vaihtoehtoja olen jo itsekseni miettinyt enkä ole hyvää löytänyt.
Miten sinä, joka kommentoit että jatkossa olisin lasten neuvoloiden ym vuoksi jatkuvasti pois töistä itse tuollaiset menot järjestät? Palkkaat jonkun käyttämään lastasi hammaslääkäristä ettei poissaoloja tule?
Voisikohan työhaastattelun sopia myöhäiselle iltapäivälle, illalle tai varhaiseen aamuun, jolloin lasten isä olisi kotona. Useat rekrytoijat varmasti ymmärtävät, kun selität syyn. Itse olen ainakin esittänyt toiveen haastatteluajalle (tietty päivä, jolloin pääsin tulemaan toiselle paikkakunnalle) ja se on järjestynyt. Lapsia ei missään nimessä voi työhaastatteluun ottaa mukaan. Jos ei muu auta, niin etsi sopiva paikka (naapuri, lapsiparkki, maksettu hoitaja tms) jonne saat lapset siksi aikaa hoitoon. Eivät lapset rikki mene, jos yhden kerran ovat vieraammalla hetken hoidossa.
Älä ota lapsia työhaastatteluun. Jos otat ne sinne ja kerrot ettei mies voinu hoitaa ja muita ei ole. Niin se kertoo työnantajalle että et voi joustaa mitenkään jos lapset sairastuu vaan joudut olemaan poissa. Heikentää työn saantia.
Yritä saada joku hoitamaan vaikka joku ystävä. Tai sitten mies. Kyllä hän voi pari tuntia olla poissa. Ei hänen kokopäivää tarvitse olla poissa. Onhan ne lapset hänenkin. Niin ja ei varmaan pahaa tee jos lapset on parina päivänä viikossa hoidossa nytkin. Tottuvat hoitoon ja sinulle jää sitten aikaa hoitaa asioita niinä päivinä kun lapset on hoidossa.
Hammaslääkärillä onnistuu ihan hyvin lastenkin kanssa. Kyllä muu henkilökunta niistä huolen pitää sen aikaa. On onnistunu mullakin.
Muuten on tosi ihanaa kun lapset on mukana kaupassa ja asioilla. Sehän on sitä normaalia elämää. Sääli ettei teillä ole tukiverkostoa. Jos asut kerrostalossa tai rivarissa niin yritä saada sellasta hoitorinkiä aikaan muiden kotiäitien kanssa. Se voisi olla hyvä järjestely. Näin te kukin vuorollanne pääsette asioille yksin.
Niin siis ilmaista lastenhoitajaa ei ole jos ei ole sukua/ystäviä, joille se on mieluinen homma välillä.
Maksullisia löytyy ihan joka paikasta.
Kyllä musta tuntuu että tarhat tarjoavat tuollaista palvelua että voi viedä lapset sinne pariksi tunniksi että pääsee käymään asioilla.Itsellä sama tilanne että kaikki täytyy sopia neljän jälkeen että mies ennättää kotiin ja pääsee itse lähtemään..joskus pekkasia ja työajanjoustoja joutuu käyttämään..
Mut kannattaa kysyä kunnalta jos olisi jossain tarhalla tälläinen paikka johon voi viedä hetkeksi.Meillä ainakin Ylöjärvellä tälläinen.
Myös joku äiti kaveri voisi auttaa.