Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Epäilen että työkaveri mursi tahallaan sormensa.

Vierailija

Meillä päin oli viime viikolla syyslomat ja työkaveri yritti saada koko viikkoa ja erityisesti viime viikonloppua vapaaksi. Ei kuitenkaan saanut koska on meillä pääasiassa extraaja, ja mm pomolla ja minulla oli vapaata silloin (itse olin jo monta kuukautta ennen pyytänyt vapaaksi). Tuli syyslomaviikon ensimmäisen päivän ilta, ja pomo soittaa että pystytkö mitenkään tulemaan sittenkin töihin vaikka on loma, extraaja on murtanut sormensa töissä (jäänyt kuulemman oven väliin) ja sai 3 viikkoa saikkua. Pomo sitten sai suostuteltua mut lomaviikoksi lyhennetylle työviikolle.

Nyt tämä extraaja on päivittänyt Facebookiin tiistaista alkaen kuinka hienoa on olla roadtripillä kaverin kanssa. Viikonlopuksi tuli takaisin suomeen kun oli kaverilla megabileet...

Ottaa päähän ihan himona kun tuollaisen takia jouduin perumaan lomani ja olen varma että extraaja mursi tahallaan sormensa.

Sivut

Kommentit (40)

Vierailija

No eihän sun olisi ollut mikään pakko, olisit sanonut että loma varattu, no can do. Pomon tehtävä hankkia sijainen sitten. 

Vierailija

Antaisin helvetin kipakkaa palautetta pomolle ja pitäisin huolen, että extraajalle ei tarjota keikkoja teillä enää. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Antaisin helvetin kipakkaa palautetta pomolle ja pitäisin huolen, että extraajalle ei tarjota keikkoja teillä enää. 

Mitenkä sinä siitä pitäisit huolen?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No eihän sun olisi ollut mikään pakko, olisit sanonut että loma varattu, no can do. Pomon tehtävä hankkia sijainen sitten. 

Juuri näin. Varamiespalvelu yms on juuri tätä varten. Ei tarvita talon sisäisiä marttyyrejä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Meillä on niin pieni yritys että 2 voi olla vielä pois, mutta jos 3 työntekijää on poissa, homma ei enää toimi. Lisäksi syysloma on meille sesonkiaikaa, eli silloin tehdään syksyn tulos myynnistä minkä avulla sinnitellään jouluun. Eli mun oli pakko mennä töihin jos haluan että mulla on työpaikka vielä tulevaisuudessakin.

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, kun mitenkään ei voi todistaa että murtaminen oli tahallista. Lääkärin todistus riittää tapauksessa jossa hän on oikeutettu saikkuun. 

Ja ap, se ei ole laillista että menettäisit työpaikkasi koska et pääse sovitulla lomallasi töihin. 

Vierailija

No hei, hänen on täytynyt haluta ja tarvita sitä reissua jotenkin ihan uskomattoman paljon, jos on on ollut valmis jopa rikkomaan itsensä sen takia. Kuvittele se tilanne mielessäsi, kun hän on valmistellut sormensa murtamista ja toteuttanut sen. Yritä selvitä asian yli huumorilla.

Vierailija

Voihan se sormen murtuminen silti olla sattumaakin. Elämä kun on usein tarua ihmeellisempää. Ekstraajaa kannalta varmaan uskomattoman onnekas sattuma tuomurtumisen ajankohta, sun kannalta tietysti uskomattoman huono.

Vierailija

"Ottaa päähän ihan himona"....?! En kyllä pysty kommentoimaan mitään tekstiin, jonka kirjoittaja kirjoittaa näin :-DDD

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on niin pieni yritys että 2 voi olla vielä pois, mutta jos 3 työntekijää on poissa, homma ei enää toimi. Lisäksi syysloma on meille sesonkiaikaa, eli silloin tehdään syksyn tulos myynnistä minkä avulla sinnitellään jouluun. Eli mun oli pakko mennä töihin jos haluan että mulla on työpaikka vielä tulevaisuudessakin.

Ap

Kyllähän se pomo itse olisi tullut, jos olisi oikeasti ollut siitä kyse, että firma kaatuu, jollei työt hoidu. Sinä suostuit, olit ainakin vähän kynnysmatto ja nyt harmittaa. Ymmärrän hyvin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, kun mitenkään ei voi todistaa että murtaminen oli tahallista. Lääkärin todistus riittää tapauksessa jossa hän on oikeutettu saikkuun. 

Ja ap, se ei ole laillista että menettäisit työpaikkasi koska et pääse sovitulla lomallasi töihin. 

Et ymmärrä: liike ei pysty olemaan kokoaikaa auki -> menetämme rahaa -> ei pysty maksamaan palkkoja -> ei ole töitä.

Eli en potkuja saa ja pidän lomani toisella viikolla, mutta ottaa päähän kun juuri syysloman ajan ajaksi palkattu extraaja on murtanut sormensa sopivasti kun oli päivää ennen pyytänyt vapaata koko viikoksi...

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

"Ottaa päähän ihan himona"....?! En kyllä pysty kommentoimaan mitään tekstiin, jonka kirjoittaja kirjoittaa näin :-DDD

Joitakin ottaa päähän myös simona.  Sekin on hassua. :D

Vierailija

No varmaan vituttaa, mutta et voi vaikuttaa siihen tuleeko toinen ihminen töihin vaan voit vaikuttaa itse siihen perutko lomasi menemällä töihin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: 

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ymmärrä: liike ei pysty olemaan kokoaikaa auki -> menetämme rahaa -> ei pysty maksamaan palkkoja -> ei ole töitä.

Eli en potkuja saa ja pidän lomani toisella viikolla, mutta ottaa päähän kun juuri syysloman ajan ajaksi palkattu extraaja on murtanut sormensa sopivasti kun oli päivää ennen pyytänyt vapaata koko viikoksi...

Ap

Firmastaan kiinnostunut yrittäjä olisi tullut itse töihin vapaaltaan, mutta kun löytyi kynnysmatto, johon pyyhkäistä, niin kivat hänelle. Anteeksi nyt vaan.

Vierailija

Sormen murtuminen tekee ihan jumalattoman kipeää, ja se on pitkään kipeä, kosketusta. Mä oon murtanut keskisormeni 10 vuotta sitten, se on edelleen kosketusarka, eli tosi typerää sen sormen murtaminen tahallaan olisi.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat