Lohjennut hammas ja suuri hammaslääkärikammo

Vierailija

Mitäs nyt tehdään?

Eilen illalla lohkesi hampaasta kulma. Nyt siinä on sellainen "tikku"joka painaa kieltä kokoajan.

Kieli ja koko suu ovat ihan sairaan kipeät.

Mä voin vaan itkeä täällä. Töissä oli tuskaa olla . Mikä särkylääke tähän auttaa? Mikä auttaa?

Kommentit (7)

Vierailija

Auttaa kun menet hammaslääkärille ja hän paikkaa sen hampaan. Hyvin todennäköisesti sitä ei tarvitse edes porata, puhdistetaan vain ja liimataan vähän paikka-ainetta päälle. Tietysti voit kiduttaa itseäsi ja itkeä ja kärsiä vaikka loppuelämäsi, mutta hammaslääkärille meno on helpompi vaihtoehto. Ota vaikka joku tukihenkilö mukaan pitämään kädestä.

Vierailija

Jos paikkakunnallasi on yksityisiä hammaslääkäreitä, niin ilmeisesti sieltä löytyy sellainen, joka osaa käsitellä pelkopotilasta. Itse löysin sellaisen ja pois en vaihtaisi. :)

Vierailija

Hammaslääkäriin. Laita itsellesi numero puhelimeen valmiiksi aamua varten sillä tavalla, että tarvitsee vain painaa soita-nappia.

Hammaslääkärissä pyydä puudutusta. Jos ei kerralla puudu, niin aina voi pyytää lisää, vaikka hammaslääkäri ei sitä heti tarjoaisikaan. Tai jos pelkäät nimenomaan neuloja, etkä niinkään muuta operaatiota, niin kertapuudutuskin riittää, vaikka tunto ei ihan kokonaan katoaisikaan.

Vasta lohjennutta hammasta ei välttämättä tarvitse porata oikeastaan ollenkaan. Operaatio on sitä isompi, mitä pitempään odottaa korjauksen aloittamista. Kipu loppuu heti, kun puudutus alkaa vaikuttaa.

Vierailija

Sama kävi minulla muutama vuosi sitten ja sanoisin että nyt vaan otat ja soitat hammaslääkäriin, vaikka yksityiselle heti. Mitä pitempään lykkäät sitä suuremmalla todennäköisyydellä koko juttu jää hoitamatta. Tästä minulla myös henkilökohtaista kokemusta yhden takahampaan kanssa. Jouduttiin lopulta poistamaan kun vihdoin kuukausien päästä uskaltauduin hammaslääkäriin asti. Pienempi paha on oikeasti hoitaa se hammas kuntoon mahdollisimman pian. Sinulle tulee myös parempi mieli kun voitat itsesi ja saat aikaiseksi jotain hankalaa.

Sanot suoraan heti että pelkäät hirmuisesti, minua ainakin onnisti ja kokemus oli jos ei nyt miellyttävä niin ainakin siedettävä. Sain siis ymmärtäväisen hammaslääkärin joka selitti joka vaiheessa mitä tekee ja sanoi että lopettaa heti jos minä haluan. 

Ja joo, yksityinen maksoi enemmän mutta mielestäni oli sen arvoista että homman sai hoidettua kuntoon ja heti.

Vierailija

Ei taida olla teillä kokemusta todellisesta hammaslääkäripelosta.

Kukaan ei sano jollekin jota pelottaa, että mene ja tee se mikä pelottaa. Tai joku ihminen joka ei ole inhimillinen, empaattinen saattaa niin sanoakin.

Vierailija

Mulle kävi myös samoin noin kuukausi sitten. Varasin heti ajan yksityiseltä ja sain parin päivän päähän. Kunnallisella olisi mennyt reilu kuukausi. Jännitin niin paljon, että olin jo perumassa aikaa. Onneksi menin, puudutettiin eikä tuntunut missään. Itsellä oli hampaassa reikä vanhan paikan alla ja siksi lohjennut. Oli siis hyvä hoitaa heti. Palvelu ystävällistä ja maksoi reiluu sata euroa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat