Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hyvä tuote alapään kuiville limakalvoille? (+liukuvoidesuosituksia)

m.i.r.e.n.a

Ikä ja hormonikierukka ovat kuivattaneet alapään limakalvot ja jotain apua pitäisi saada. Tilanne ei onneksi ole vielä ihan katastrofaalinen :) Tämä kuivuminen on ainoa huono puoli Mirenassa, joten sen poistaminen ei ole vaihtoehto.

Mitä voidetta/öljyä tms suosittelisit. Liukuvoide on jo käytössä (joku perustuote marketista), mutta senkin voisi vaihtaa johonkin muuhun jos löytyisi hyvä, sotkematon, hajuton ja mauton tuote.

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Suosittelen, että käyt gynekologilla. Hän voisi sinulle määrätä paikallisesti käytettävää hormonivalmistetta. Itse käytän joskus kosteutta lisäävää voidetta, mutta sidettähän sen kanssa täytyy käyttää.

Vierailija

Mä käytin ceridal öljyä ja multi-gyn -nimistä voidetta silloin kun oli tarvetta. Jälkimmäinen on hoitotuote, joka sopii myös liukuvoiteeksi.

Vierailija

K-Y Jelly on oikeasti hyvä. Steriili (avaamattomana), ilman hajusteita tai muuta ylimääräistä. Saa mm. apteekista ja varmaan netistäkin tilaamalla.

Vierailija

Mulla sama ongelma oli hormonikierukan kanssa. Päädyin poistamaan. Ei sitä kuivuutta saanut kuriin millään. Mikään ei auttanut. Kokeilin kaikkea mm ceridalia, useamman eri valmistajan liukuvoiteita, vagisania, estrogeeni voidetta(ovestin), vagifem(estrogeeni reseptillä, emättimeen laitettava). Rahaa meni noihin varmaan pari sataa euroa ehkä enemmänkin. Lopuksi sain toistuvia virtsatietulehduksia. Sitten mulle riitti.

Vierailija

Rapsi-, rypsi- ja auringonkukkaöljy ovat hyviä ja halpoja. Välimeren tunnelmiin pääsee, kun sipaisee kikkeliin oliiviöljyä, vaikka kohde ei enää olekaan ihan extra virgin.

Vierailija

Mulla on toistuvia virtsiksiä ja annettiin 6 kk estolääkitys ja koeputkilo vagisania.

Luulen, että virtsikseni johtuvat kuivuudesta.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat