Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Arvioi tämän päivän ruokani!

Vierailija

Määriä en ole mitannut, mutta ruokaa syön vain sen mitä on lautasella, lisää en ota. :)

ap:  4-viljan puuro + ingmariinisilmä (ruokalusikallinen), pakastemustikoita pari ruokalusikallista, rasvatonta raejuustoa muutama ruokalusikallinen, juotavaksi vettä ja kahvia rasvattomalla maidolla

lo: tomaattinen jauhelihakastike (naudan 17% jauheliha ja yrttitomaattimurskaa + mausteet), kierrepastaa, tuoresalaatti (kiinankaali, tomaatti, paprika, kurkku), juotavaksi vettä ja kahvia jälkkäriksi

vp: 2 kananmunaa, ehrmann- rasvaton rahka, puolukkasurvosta (ei sokeria), pakastemustikoita, 1 banaani, muutama cashew-pähkinä, juotavaksi vettä ja teetä

vp II: Fast high protein-kookos patukka, vettä

päivällinen: kanaa ja ananasmurkaa, kierrepasta, juotavaksi vettä

iltapala: 4-viljan puuro, puolukkasurvosta, Ingmariinisilmä, 1 banaani.

Näyttää kamalan isolta tuo määrä, mutta liikun paljon. Lenkkeilen vähintään 1 h päivässä (hölkkää, reipasta kävelyä, sauvakävelyä) plus työmatkat (1km suuntaansa) ja töissä tulee liikuttua ja oltua ulkona. Käyn salilla 2-3 kertaa viikossa.

Tarkoitus on pudottaa painoa ja kasvattaa lihasta. Ei varmaan samaan aikaan ole mahdollista, mutta haluan läskeistä eroon ja lihasta tilalle. Painoindeksi nyt 29. 

Tämän vähemmällä en pärjää, mutta mietin puuttuuko jotain oleellista, onko jotain liikaa.. Esim tänään söin kaksi banaania yhteensä, toinen varmaan pitäis jättää pois ja vaihtaa vaikkapa omenaan..

Kommentit (14)

Vierailija

Pehmeä rasva vähissä. Vaihda vaikka ingmariini öljyloraukseen tai ota salaattikastiketta. Pääruuille kasviksia/salaattia. Muuten tosi hyvältä näyttää!

Vierailija

Kiitos vastauksista!

Mietin itsekin tuota rasvaa. Siksi laitan puuroon tuon "voisilmän" jotta saisin rasvaa. Kana oli paistettu öljyssä. 

Aiemmin oli helppoa, kun söin leipää aamupalaks, välipalaks, ruoilla, iltapalaks.. tuli margariinia kyllä joka aterialla. Leivän jätin ruokavaliosta nyt pois.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko sokereilla banaania ja ananasta? Mustikat ja puolukat on sokeroimattomia.

ap

Banaani ja ananas on täynnä sokeria.

Vierailija

Hedelmien välttäminen niiden sisältämien sokereiden vuoksi on ihan täyttä potaskaa ja hedelmiä voi vetää napaan niin paljon kuin mieli tekee.

Eläintuotteita on aika paljon, mulla olisi naama täynnä finnejä jos vetäisin rahkat, raejuustot, jauhelihat ja kanat...jos olisin sinä korvaisin ainakin toisen päivän varsinaisista aterioista kasvisruoalla.

Vierailija

Lisää kasviksia ja hedelmiä joka aterialle, proteiinipatukat pois ruokavaliosta.

Kanaa ja ananasmurskaa? Suosittelen grillattua kanaa, kunnollinen salaattiannos ja höyrytettyjä kasviksia. Sama lounaalla, mutta kanan voi vaihtaa kalaan.

Aamupuuron kanssa viher/marja/hedelmä/jugurttismoothie tai esim. salaattisekoitusta/tomaatti/punasipuli/porkkana/raejuusto -salaatti, ripaus suolaa/pippuria, oliiviöljyä, balsamiviinietikkaa. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Syökö joku raakaa kiinankaalia?

Mielenkiintoista.


Raakana olen syönyt tätä köyhien salaattia useinkin, mutta syökö sitä joku kypsennettynä?

Vierailija

max 1 vedelmä/päivä. Vältä banaania tai omenaa. Suosi appelsiiniä, greippiä ja vesimelonia (tätä älä syö kokonaista)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat