Miksi minua EI teititellä?

Akateeminen nainen

Sanon heti tapaamisen alussa, että olen akateeminen. Silti vastapuoli, joka on ei-akateeminen, ei teitittele minua. Minne ovat tavat kadonneet? Hävettää moukkien puolesta.

Akateeminen nainen, 24

Kommentit (10)

Vierailija

Nykyisin monessa yrityksessä asiakkiden teitteleminen on kiellettyäkin. Se on tämä uusi muoti-ilmiö. Ihmiset ei enään teitittele. Tosin en minkään teitittelisi sinua sinun koulutuksen vuoksi. Jos olisit asiakkaani teitittelisin tai jos olisit minua iäkkäämpi niin silloinkin. Tai jos tapaisimme työssäsi ja olisit minua ylemmässä asemassa teitittelisin. Mutta en muuten.

Vierailija

Se on kyllä sääli,että käytöstavat ovat unohdettu vanhanaikaisina.Kumma tapa tosin mainita koulutuksensa aina kun tapaa uusia ihmisiä,mutta itse kyllä arvostan asiakaspalvelussa kohteliasta puhetta,johon kuuluu teitittely,ellei ole tehty sinunkauppoja.Ja jos puhun vaikka bussissa vieraille ihmisille,teitittelen.

Vierailija

Harmi, kun akateemisuus ei näy päälle.

Vakavasti puhuen, onneksi tämä maa on sellainen, ettei tarvitse olla ihan tajuttoman muodollinen.

Käyttäjä116
Seuraa 
Liittynyt19.10.2015

Vierailija kirjoitti:

Sanon heti tapaamisen alussa, että olen akateeminen. Silti vastapuoli, joka on ei-akateeminen, ei teitittele minua. Minne ovat tavat kadonneet? Hävettää moukkien puolesta.

Akateeminen nainen, 24

Älä nyt naurata.Minä en teitittele ketään,enkä erottele akateemisia ja ei-akateemisia.

Kysymyksesi lienee tarkoitettu provosoivaksi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Se on kyllä sääli,että käytöstavat ovat unohdettu vanhanaikaisina.Kumma tapa tosin mainita koulutuksensa aina kun tapaa uusia ihmisiä,mutta itse kyllä arvostan asiakaspalvelussa kohteliasta puhetta,johon kuuluu teitittely,ellei ole tehty sinunkauppoja.Ja jos puhun vaikka bussissa vieraille ihmisille,teitittelen.

Minä taas koen sen epäkohteliaana, että minua teititellään. Mitä muuta kuin egoismia on se, että sinutella saa vasta luvan jälkeen?

Vierailija

Teitittelen korkeintaan iän perusteella jos silloinkaan. Vaikka sanoisit olevasi presidentti niin en teitittelisi.
N21, matalasti koulutettu ja ylpeä siitä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Harmi, kun akateemisuus ei näy päälle.

Vakavasti puhuen, onneksi tämä maa on sellainen, ettei tarvitse olla ihan tajuttoman muodollinen.

Mua on joskus huvittanut,kun luin Kaari Utrion romaania,jossa aateliset puhuttelivat toisiaan kolmannessa persoonassa,jos mies teititteli naista,hän oli julkean tuttavallinen.Ihanan helppoa tämä sinuttelukulttuuri :D Tosin asiakapalvelijana teitittelen aina asiakkaita ja ilahdun jos vaikka kaupan kassa teitittelee minua.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat