Ensimmäinen neuvolakäynti TAMPERE
Elikäs, parin viikon päästä olisi ensimmäinen neuvolakäynti Tampereella. Jännittää. Tämä on eka raskaus.
>
Mitä Treen neuvoloissa tehdään ekalla kerralla?
Minulle lähetettiin muutama lappu täytettäväksi. Olen niitä täytellyt. Jopa juuston viipaleen määrä leivänpäällä kysyttiin? Oho, kuinka pikkutarkkaa.
Kertokaa Pirkanmaalaiset kokemuksianne?
Kommentit (20)
Onneksi olkoon AP! :) Ensimmäisellä kerralla aika paljon vain keskustellaan ja jutellaan. Pissatesti otetaan sekä verenpaine. Näin ainakin täällä Multsun/Peltsun/ suunnalla. Ihanaa odotusaikaa! :)
Heheh juusto siivu muaki nauratti ja moni muu... noh mut hyvie kysymyksiä oli... kartottavat sun elämäntilanteen.
Kiitos paljon!! ap
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olkoon AP! :) Ensimmäisellä kerralla aika paljon vain keskustellaan ja jutellaan. Pissatesti otetaan sekä verenpaine. Näin ainakin täällä Multsun/Peltsun/ suunnalla. Ihanaa odotusaikaa! :)
Ap taas. Niin kertokaas Treläiset mitä kokemujsia teillä ja missä?
Huhuu mammat. Kertokaa lisää :) :)
Etelä-Tampereella ainakin oli mukavan rento neuvolakäynti! Pituus, paino, elintavat, LA, hb, verenpaine ja virtsanäyte. Lisäksi varataan aika ultraan. Ainoana outona asiana erot ruokasuosituksissa: kavereille annettu lupa syödä mm. Aurajuustoa, minulle sanottiin "omalla vastuulla, emme suosittele..".
Kyllä Homejuustoa saa syödä. Kuka niin väittää? Se on juusto siinä missä muutkin juustot. Ööh? Outoa.
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö Peltsussa on sellainen vanha akka terkkana?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Homejuustoa saa syödä. Kuka niin väittää? Se on juusto siinä missä muutkin juustot. Ööh? Outoa.
Ööh, listeriariskin takia? Pastöroidussa Aurassa se on tietenkin hyvin pieni, mutta mahdollinen kaikissa pehmeissä juustoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ööh, listeriariskin takia? Pastöroidussa Aurassa se on tietenkin hyvin pieni, mutta mahdollinen kaikissa pehmeissä juustoissa.
Mahdollinen myös esim. voissa (miten kävikään Mouhijärven osuusmeijerille!)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö Peltsussa on sellainen vanha akka terkkana?
Ei ollut ainakaan mulla, kun melko nuori 30-40v.
Kuka vanha akka siellä sitten on ollut ja minä vuonna? Oliko mukava? :D
En voinut huomata tätä ketjua! :) Minäkin olen luultavasti menossa tuohon Peltolammin neuvolaan, kun muutimne juuri melko lähelle.
Millainen paikka se on? Onko kovin pieni? Kuunnellaanko siellä sikiön sydänääniä myöhemmin? Onko laitteet kunnolliset? Olen raskaudessa hyvin alussa vasta. Viikolla 8 ja kohta on aika sinne! Melkoisesti jänskättää. :) -sanna
*En voinut sius olla huomaamatta, osa tekstistä puuttui hupsis... :) -sanna
Siis kuka menee tohon paikkaan jossa käy jotain täipäisiä pikkulapsia siis koululaisia .mä käyn ainakin ihan alanammattilaisilla eli HATANPÄÄLLÄ
Vierailija kirjoitti:
Siis kuka menee tohon paikkaan jossa käy jotain täipäisiä pikkulapsia siis koululaisia .mä käyn ainakin ihan alanammattilaisilla eli HATANPÄÄLLÄ
Esim. minä olisin menossa! :) Tuskin Hatanpää sen parempi paikka on. Itse ainakin joutunut siellä aina odottelemaan. -sanna
Vierailija kirjoitti:
Täipäisiä ?? salli mun nauraa 😂
Olen 29 vuotias nainen ja olen rv. 23+4. Olen käynyt Multisillan pisteessä. En pitänyt yhtään. Ajattelin vaihtaa juurikin tuohon Peltolammin. Ensimmäisen käynnin kävin Koivistonkylässä, mutta oli niin kaukana, että ei mitään järkeä.
Täällä kans mamma tampereelta
.. Rv 24+2 niin ja neuvolakäynnillä ei tehty muuta kuin höpisty...