Ensimmäinen neuvolakäynti TAMPERE

Vierailija

Elikäs, parin viikon päästä olisi ensimmäinen neuvolakäynti Tampereella. Jännittää. Tämä on eka raskaus.
>
Mitä Treen neuvoloissa tehdään ekalla kerralla?
Minulle lähetettiin muutama lappu täytettäväksi. Olen niitä täytellyt. Jopa juuston viipaleen määrä leivänpäällä kysyttiin? Oho, kuinka pikkutarkkaa.
Kertokaa Pirkanmaalaiset kokemuksianne?

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

Onneksi olkoon AP! :) Ensimmäisellä kerralla aika paljon vain keskustellaan ja jutellaan. Pissatesti otetaan sekä verenpaine. Näin ainakin täällä Multsun/Peltsun/ suunnalla. Ihanaa odotusaikaa! :)

Vierailija

Kiitos paljon!! ap

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olkoon AP! :) Ensimmäisellä kerralla aika paljon vain keskustellaan ja jutellaan. Pissatesti otetaan sekä verenpaine. Näin ainakin täällä Multsun/Peltsun/ suunnalla. Ihanaa odotusaikaa! :)

Vierailija

Etelä-Tampereella ainakin oli mukavan rento neuvolakäynti! Pituus, paino, elintavat, LA, hb, verenpaine ja virtsanäyte. Lisäksi varataan aika ultraan. Ainoana outona asiana erot ruokasuosituksissa: kavereille annettu lupa syödä mm. Aurajuustoa, minulle sanottiin "omalla vastuulla, emme suosittele..".

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö Peltsussa on sellainen vanha akka terkkana?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Homejuustoa saa syödä. Kuka niin väittää? Se on juusto siinä missä muutkin juustot. Ööh? Outoa.

Ööh, listeriariskin takia? Pastöroidussa Aurassa se on tietenkin hyvin pieni, mutta mahdollinen kaikissa pehmeissä juustoissa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Homejuustoa saa syödä. Kuka niin väittää? Se on juusto siinä missä muutkin juustot. Ööh? Outoa.

Ööh, listeriariskin takia? Pastöroidussa Aurassa se on tietenkin hyvin pieni, mutta mahdollinen kaikissa pehmeissä juustoissa.

Mahdollinen myös esim. voissa (miten kävikään Mouhijärven osuusmeijerille!)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö Peltsussa on sellainen vanha akka terkkana?

Ei ollut ainakaan mulla, kun melko nuori 30-40v.
Kuka vanha akka siellä sitten on ollut ja minä vuonna? Oliko mukava? :D

Vierailija

En voinut huomata tätä ketjua! :) Minäkin olen luultavasti menossa tuohon Peltolammin neuvolaan, kun muutimne juuri melko lähelle.
Millainen paikka se on? Onko kovin pieni? Kuunnellaanko siellä sikiön sydänääniä myöhemmin? Onko laitteet kunnolliset? Olen raskaudessa hyvin alussa vasta. Viikolla 8 ja kohta on aika sinne! Melkoisesti jänskättää. :) -sanna

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat