lelujen karsiminen

Vierailija

Miten olette sen tehnyt? Otettiin periaatteeksi jos yksikin osa/pala puuttuu niin nyt on kaikki pelit roskiksessa. Joka lelustakin jokin pieni juttu vähintään puuttuu.. ei jää mitään ja valtava määrä rahaa mennyt hukkaan. Kerran pelattuja ainakin 30 kpl.. jostain löytyisi varmasti osat mutta silloin lapset muuttaneet jo pois kotoa.. jotenkin hirvittää. Millaisia kokemuksia teillä?

Kommentit (12)

Vierailija

Mun mielestä kannattaa myös ehkä vähän miettiä sitä, paljonko niitä leluja kotiin hankkii. Silloin pysyvät paremmin tallellakin. Ja mun mielestä parempi laittaa hyvässä kunnossa olevia leluja eteenpäin, ei roskiin.

Vierailija

Lapsi siivoaa itše huoneensa ja luopuu tavaroistaan itse. Tai niitä laitetaan ullakolle. Ei ne osat yleensä kokonaan katoa, paitsi jotkut pikkuosat legoista.

Vierailija

Olemme tehneet selväksi sukulaisille, että lapsellemme ei saa ostaa leluja lahjaksi. Vaatteita ja kenkiä ja harrastusvälineitä voi ostaa, jos kysyy etukäteen koon ja tarpeen. Jos haluaa nimenomaan lelun antaa, voi antaa rahana ja me sitten ostamme sopivan. Ehkä kuulostaa karulta, mutta näin päätimme siinä kohtaa, kun kaksivuotias lapsemme sai jo kolmannenkymmenennen pehmolelun. Rahaa voi laittaa myös lapsen tilille säästöön.

Vierailija

Ketkä tuon periaatteen otti ja miksi?

Meillä äiti varmistaa, että palapeleissä on kaikki palat ja jos ei ole, lapset etsivät sitä yhtä kadonnutta, kunnes se löytyy. Palapelejä otetaan kerrallaan 1 kpl/lapsi esille ja palapeli palautetaan koottuna kaappiin. Lautapelien kanssa sama juttu eli peli ei palaa paikalleen ennen kuin äiti on varmistanut, että siellä on kaikki pelimerkit tallella. Lapset alle 10v.  Isoimmat vastaa itse niistä peleistä, jotka ovat vain heidän omassa käytössään.

Vierailija

Ei kukaan halua osattomia leluja tai pelejä, eihän? Tavaraa niin paljon että aikaa menisi löytää osat. Ei olla itse ostettu leluja juuri yhtään mut lahjaksi ovat saaneet. Useampi lapsi ja vanhin jo pitkällä teini-iässä. Tavaraa on niin paljon että tuskastuttaa. Mut tuskaa aiheutta myös nuo uudehkot pelit ja lelut laatikoissa...

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Meillä äiti varmistaa, että palapeleissä on kaikki palat ja jos ei ole, lapset etsivät sitä yhtä kadonnutta, kunnes se löytyy. Palapelejä otetaan kerrallaan 1 kpl/lapsi esille ja palapeli palautetaan koottuna kaappiin. Lautapelien kanssa sama juttu eli peli ei palaa paikalleen ennen kuin äiti on varmistanut, että siellä on kaikki pelimerkit tallella. Lapset alle 10v.  Isoimmat vastaa itse niistä peleistä, jotka ovat vain heidän omassa käytössään.

miten tää ei ole meillä toiminut koskaan. Aina jo pelin aikana joku muksuista ehtii jonkun osan viemään muualle (lähinnä joku pienimmästä päästä)..

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Lapsi siivoaa itše huoneensa ja luopuu tavaroistaan itse. Tai niitä laitetaan ullakolle. Ei ne osat yleensä kokonaan katoa, paitsi jotkut pikkuosat legoista.

Sitten ei lähtisi mitään..

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Olemme tehneet selväksi sukulaisille, että lapsellemme ei saa ostaa leluja lahjaksi. Vaatteita ja kenkiä ja harrastusvälineitä voi ostaa, jos kysyy etukäteen koon ja tarpeen. Jos haluaa nimenomaan lelun antaa, voi antaa rahana ja me sitten ostamme sopivan. Ehkä kuulostaa karulta, mutta näin päätimme siinä kohtaa, kun kaksivuotias lapsemme sai jo kolmannenkymmenennen pehmolelun. Rahaa voi laittaa myös lapsen tilille säästöön.

Nää on hyviä päätöksiä ja ilmoituksia. Ei tarvitse tuoda lapselle mitään turha kyläillessään ja siten säästyy vierailijoiden rahat. Rahoja ei kuitenkaan kannata lapsen tilille laittaa vaan voi ilmoittaa vanhemmille epämääräisesti, että on tehnyt lapsen puolesta sijoituksia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

miten tää ei ole meillä toiminut koskaan. Aina jo pelin aikana joku muksuista ehtii jonkun osan viemään muualle (lähinnä joku pienimmästä päästä)..

Ei varmaan toimi isoissa perheissä, mutta meillä on vain 4 lasta, joten osat eivät ole kadonneet.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten ei lähtisi mitään..

Meillä lapset omistaa omat tavaransa ja vastaa niistä itse. saa säilyttää tai heittää roskiin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä varten on vanhemmat, jotka tarkkailee pienempien perään.

Vierailija

En heittäisi pois peliä, josta puuttuu pari palaa. Esim. pelinappuloita voi inspiroida ihan mistä tahansa pikkuesineistä. Pienet kivetkin käy hyvin. Palapelin voi hyvin koota, vaikka puuttuisikin pari palaa.

Jos lapsille ei lelut kelpaa, lelut menevät kaappiin piiloon. Puolen vuoden päästä unohtuneet lelut tuntuvat ihan uusilta.

Ehjät lelut voi toki kierrättää, esim. UFF (ei tarvitse kuin dumpata laatikkoon), kirppari, päiväkoti, neuvola, pankki (joissain pankeissa on leikkinurkkaus), kirjasto...

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat