Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitenköhän maksan vuokran?

Vierailija

Edessä muutto pois vanhempien nurkista, nyt mietin että millä ihmeellä maksan vuokran kun minkäänlaisia tuloja ei ole. Olen kirjoilla päivälukiossa, mutta pääsääntöisesti käyn aikuislukiossa, eli en ilmeisesti saa opintotukea. Töitä ei ole. Opintolainaa en haluaisi ottaa, vaikka sitä moni yrittää mulle tyrkyttää. Saanko asumistukea ja/tai toimeentulotukea? Kuumottelee ihan hitosti, kun tottunut siihen ettei tarvitse stressata raha-asioista.

Auttakaa mammat! :(

Sivut

Kommentit (45)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Sä saat toimeentulotukea ja asumistukea eli käytännössä sossu ja Kela kustantaa sun kulut.

Ei välttämättä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko vanhempasi avustaa?

En usko, ovat itsekin aika pienituloisia. 

Ap

Entä isovanhemmat?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Et saa toimeentulotukea. Kun olet opiskelija niin ensisijaisesti on pakko ottaa opintolaina, se on voi voi

Itseasiaa aina on hyvä olla vähän velkaa ja opintolaina mitä mainioin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko vanhempasi avustaa?

En usko, ovat itsekin aika pienituloisia. 

Ap

Entä isovanhemmat?

Eivät ole elossa enää.

Ap

Vierailija

Hae töitä ennen kuin muutat kotoa, ja muuta vasta sitten, kun töitä on. Mä kävin iltalukion ohella töissä ja sain sen lisäksi asumistukea.

Vierailija

Miten on mahdollista, että jotkut vain makoilevat kotona juoden kaljaa, ja silti sossu maksaa vuokran ja mahdollistaa sossurottailun? Tunnen muutaman tämmöisen ihmisen, itse muutan pieneen yksiöön samalla kun nää sosiaalipummit elelevät herroiksi kolmioissaan. Mitä vittua? Ahdistaa. :(

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Et saa toimeentulotukea. Kun olet opiskelija niin ensisijaisesti on pakko ottaa opintolaina, se on voi voi

Ei pidä paikkaansa. Toimeentulotukea on KHO:n päätöksellä pakko antaa jos toimeentulonormi ei täyty. Täytetty apinakin tietää sen. Kts. Finlexistä, sieltä löytyy lakipykälien numerot. Opintolainaa ei voi pakottaa ottamaan

Vierailija

Soita tai käy ensin Kelassa, niin saat vastauksen heti siihen, mitä etuuksia olet oikeutettu saamaan. Tämän jälkeen laita sossulle toimeentulotukihakemus saamiesi tietojen ja asumiskustannusten kera.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Hae töitä ennen kuin muutat kotoa, ja muuta vasta sitten, kun töitä on. Mä kävin iltalukion ohella töissä ja sain sen lisäksi asumistukea.

Muutto on kahden viikon päästä. En vitussakaan tiedä mitä teen. Ei helvetti.

Ap

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat