Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Synnytyksen jälkeinen terkan kotikäynti

Vierailija

Terkka käski soittamaan ja varaamaan ajan, kun olen kotiutunut synnäriltä. Jos siis vauva päättää syntyä nyt lähiaikoina.

Onko siis ihan tavallista, että terkka tulee kotikäynnille? Voinko kieltäytyä?

Kommentit (13)

Vierailija

En näe neuvolaan menoa ongelmana. Ellen nyt satu olemaan tosi huonossa kunnossa. Mutta jos pystyn liikkumaan ja ulkoilemaan, niin menen neuvolaan mielelläni.

ap

Vierailija

Voi siitä kieltäytyä jos haluaa. Sitten vain menet neuvolaan.

Kun meillä tuo kuopus syntyi, mentiin neuvolaan. Johan oltiin käyty synnärilläkin näytillä vauvan ollessa 4vrk:n ikäinen kun kotiuduttiin vuorokauden kuluttua synnytyksestä. 

Vierailija

Miksi et halua terkan käyvän teillä? Minusta ainakin oli helpompaa, että terkka tuli käymään meillä, vaikken erityisen huonossa kunnossa ollutkaan. Ei houkutellut lähteä vauvan (ja myöhemmin vauvan ja 2-vuotiaan) kanssa neuvolassa käymään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Miksi et halua terkan käyvän teillä? Minusta ainakin oli helpompaa, että terkka tuli käymään meillä, vaikken erityisen huonossa kunnossa ollutkaan. Ei houkutellut lähteä vauvan (ja myöhemmin vauvan ja 2-vuotiaan) kanssa neuvolassa käymään.

Helpompaa mennä neuvolaan, kuin alkaa laittaa kaikki tip top sitä tarkastusta varten. En ole kertaakaan halunnut terkkaa kotiin.

Vierailija

Neuvola tuossa kilsan päässä, eli ei edes kaukana. Samassa yhteydessä ei muuta toimintaa ja paikka todella rauhallinen lähes aina. Kiva sinne on kävellä :) Siksi en näe ongelmaa mennä sinne.

ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Neuvola tuossa kilsan päässä, eli ei edes kaukana. Samassa yhteydessä ei muuta toimintaa ja paikka todella rauhallinen lähes aina. Kiva sinne on kävellä :) Siksi en näe ongelmaa mennä sinne.

ap

Niinpä niin, et vaan jaksa siivota.

Vierailija

Me on joka kerta kutsuttu terkka anoppilaan. Sinne on meiltä matkaa kilometrin verran ja anoppi saa hössöttää rauhassa ja terkka hössöttää anopille rauhassa ja minä saan siellä täyden palvelun :-)

Vierailija

On se ihan tavallista. Miksi muuten terkan tuloa varten pitäisi siivota? En mä ole kummallakaan kerralla siivonnut. Meillä on kaksi kotikäyntiä, ensimmäinen äitiys-, toinen lastenneuvolasta.

Vierailija

Terkalla oli usein herpes. Sanoin sille, että jos sillä on herpes, kun olisi kotikäynnin aika, niin ei saa tulla. Oli sillä taas ja käynti jätettuin väliin.

Vierailija

En usko, että sitä terveydenhoitajaa kiinnostaa, ovatko tavaranne paikoillaan ja oletko pyyhkinyt pölyt yms. Minä en ainakaan ole siivonnut terkan käyntiä varten kummallakaan kerralla kun hän on käynyt, eikä tuota tuntunut haittaavan. Meillä ei tosin ole tavallisestikaan mitään kamalaa kaaosta, ja jos olisi, niin ehkä se siivous ja kaaoksen selvittäminen olisi ihan paikallaan huolimatta siitä miksi sen tekee.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat