Mistä oikeasti villainen villakangastakki?

Vierailija

Mulla olisi hakusessa 100 prosenttista villaa oleva villakangastakki, mutta joka kaupassa tuntuvat olevan osittain polyamidia, akryyliä tms. Oletteko löytäneet kokonaan villaisia? Tuntuu tyhmältä maksaa yli sata euroa muovikuituisesta takista, joka on nyppyinen ja käyttökelvoton viimeistään puolen vuoden kuluttua?

Kommentit (9)

Vierailija

Olen itsekin etsinyt täyttä villaa olevaa talvitakkia. Muutaman olen löytänyt pikkuliikkeistä, mutta ovat sitten maksaneet noin tonnin :/

Vierailija

Myös 100% villa voi nyppyyntyä mikäli pinta on "pehmeä" . Tekokuitua kankaassa on vahvistamassa. 80/20 on ihan hyvä suhde, kannattaa valita takki jonka kangas on tiivispintaista "kuivaa"

100 euroa villakangastakista on muuten aika vähän.

Vierailija

Stokkalla on tullut vastaan. Tuoksuvatkin vähän lampaalta. Tosin hinta on kyllä useamman satasen.

Muistaakseni olisi ollut ainaki Tigerilla ja Acnella.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Myös 100% villa voi nyppyyntyä mikäli pinta on "pehmeä" . Tekokuitua kankaassa on vahvistamassa. 80/20 on ihan hyvä suhde, kannattaa valita takki jonka kangas on tiivispintaista "kuivaa"

100% villa näyttää kuitenkin nyppyyntyneenäkin huomattavasti paremmalta kuin muovi-villa -sekoitteet. Lisäksi villasta nypyt voi siistiä pois, tekokuidussa se ei oikein onnistu.

Toki reilu 100 euroa on vähän laadukkaasta takista, mutta mielestäni paljon niistä tekokankaisista rumiluksista, joita niin kovin paljon myydään. Ainakin itse olisin valmis panostamaan takkiin, joka oikeasti olisi kestävä, mutta kun kalliimmillakin merkeillä on samaa laadutonta kamaa...

Vierailija

Secondhandina. Ostan kaikki vaatteeni käytettynä, koska silloin on varaa laadukkaisiin materiaaleihin: villaan, kashmiriin, merinoon, silkkiin ja nahkaan. Akryyli- ja polyesteririevut kannattaa kiertää kaukaa.

Vierailija

Ostin itse viime talveksi Stockalta laadukkaan villakangastakin, 60% uutta villaa, 20% kashmirvillaa ja 20% polyamidia. Ja kyllä heti keväällä huomasin että nukkaantuneita kohtia on tullut hieman. Hinta oli muistaakseni n. 500 euroa, puolipitkä takki, ei siis mikään halpisvaate.

Laadukkaita kankaita takeissa ei enää oikein ole, tai sitten niistä todellakin saa pulittaa n. tonnin, mutta harva liike Suomessa niitä myy uutena. Kannattaa katsella toisenkäden liikkeistä laadukkaista villakankaista tehtyä vanhoja takkeja, ne ovat usein parempia kuin uudet. 

Vierailija

Villakin voi nyppyyntyä kuitujen pituudesta riippuen. Akryyli on kaikkein pahin nyppyyntymisen suhteen, sitä sisältäviä vaatteita ei kannata ostaa ollenkaan. Käytetyistä vaatteista näkee laadun paremmin kuin uusista. Jos kangas on siistiä yhden käyttäjän jälkeen, niin todennäköisesti kestää hyvänä sinunkin käytössäsi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

100% villa näyttää kuitenkin nyppyyntyneenäkin huomattavasti paremmalta kuin muovi-villa -sekoitteet. Lisäksi villasta nypyt voi siistiä pois, tekokuidussa se ei oikein onnistu.

Toki reilu 100 euroa on vähän laadukkaasta takista, mutta mielestäni paljon niistä tekokankaisista rumiluksista, joita niin kovin paljon myydään. Ainakin itse olisin valmis panostamaan takkiin, joka oikeasti olisi kestävä, mutta kun kalliimmillakin merkeillä on samaa laadutonta kamaa...

Totta. Halusin vaan vähän valaista.

Itse olen etsinyt monta talvea puhdasta villaa olevia KOHTUUHINTAISIA neuleita. Ja pettynyt. Esim yksi cashmir/merinovillaneule nyppyyntyi ihan heti karseaksi. 

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat