Kitkarenkailla ajaminen säästää paljon.
Nyt viidessä vuodessa olen säästänyt rengashotellimaksuissa renkaiden hinnan!
(saksan kitkat)
Pääkallopeilijäätä en ole kohdannut kertaakaan, vaikka osaisin kyllä ajaa silläkin ;-)
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Nyt viidessä vuodessa olen säästänyt rengashotellimaksuissa renkaiden hinnan!
(saksan kitkat)
Pääkallopeilijäätä en ole kohdannut kertaakaan, vaikka osaisin kyllä ajaa silläkin ;-)
Toivottavasti et lapsia tai muita kuskaa paskarenkaillasi.
Renkaat lisää eniten ajamisen laatua.
Mitä ovatkaan "Saksan kitkat"? Siis verratuna niihin, joita Suomessa myydään.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ovatkaan "Saksan kitkat"? Siis verratuna niihin, joita Suomessa myydään.
Ovat kovempaa seosta eli kestävät paremmin lämmintä asfalttia, mutta ovat liukkaat. Eivätkä edusta muutenkaan pitävyyden huippua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ovatkaan "Saksan kitkat"? Siis verratuna niihin, joita Suomessa myydään.
Ovat kovempaa seosta eli kestävät paremmin lämmintä asfalttia, mutta ovat liukkaat. Eivätkä edusta muutenkaan pitävyyden huippua.
Ovatko ne kuitenkin Suomessa lailliset talvirenkaat?
Nastarenkaat tarjoavat paremman pidon jäisellä tiellä on aukoton totuus. Kitkarenkaita parempina pitävät kuuluvat sarjaan homeopatian ylistäjät.
No juu kyllähän ne taitaa olla halvempia kuin nastarenkaat. Kesärenkaat on vieläkin halvempia, joten ajan kesät sellaisilla. Rengashotellimaksut säästän vaihtamalla renkaat itse.
Vierailija kirjoitti:
Nastarenkaat tarjoavat paremman pidon jäisellä tiellä on aukoton totuus. Kitkarenkaita parempina pitävät kuuluvat sarjaan homeopatian ylistäjät.
:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ovatkaan "Saksan kitkat"? Siis verratuna niihin, joita Suomessa myydään.
Ovat kovempaa seosta eli kestävät paremmin lämmintä asfalttia, mutta ovat liukkaat. Eivätkä edusta muutenkaan pitävyyden huippua.
Ovatko ne kuitenkin Suomessa lailliset talvirenkaat?
Ovat kyllä jos ne ylipäätään on kansainvälisesti hyväksytyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ovatkaan "Saksan kitkat"? Siis verratuna niihin, joita Suomessa myydään.
Ovat kovempaa seosta eli kestävät paremmin lämmintä asfalttia, mutta ovat liukkaat. Eivätkä edusta muutenkaan pitävyyden huippua.
No ei tuo kovin hyvältä kyllä kuulosta, kitkarenkaan pitohan perustuu nimenomaan kumiseoksen pehmeyteen.
Niin eli ajat noilla ympärivuoden vai jos kerran rengashotellimaksuissa säästät? Paljonko tulee säästöä kun huomioit myös sen että joudut uusimaan renkaat paljon tiheämmin kuin kahdella rengassarjalla ajavat?
Vierailija kirjoitti:
Niin eli ajat noilla ympärivuoden vai jos kerran rengashotellimaksuissa säästät? Paljonko tulee säästöä kun huomioit myös sen että joudut uusimaan renkaat paljon tiheämmin kuin kahdella rengassarjalla ajavat?
Tsih! Kyllä sitä gummia kuluu, eli rahaa palaa tasan yhtäpaljon, vaikka olisi neljät renkaat ;-)
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ollut kyydissä kun Saksan kitkoilla luisteltiin. Auto katolleen ja lunastukseen. Nopeutta oli liikaa. Jos mutka on jyrkempi kuin renkaan pito niin eipä siinä taidoit paljon lämmitä. Eli niillä Saksan kitkoilla pitää körötellä todella hissukseen.
Ajan melkein aina suurinta sallittua, tietysti olosuhteet huomioiden. En köröttele ;-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin eli ajat noilla ympärivuoden vai jos kerran rengashotellimaksuissa säästät? Paljonko tulee säästöä kun huomioit myös sen että joudut uusimaan renkaat paljon tiheämmin kuin kahdella rengassarjalla ajavat?
Tsih! Kyllä sitä gummia kuluu, eli rahaa palaa tasan yhtäpaljon, vaikka olisi neljät renkaat ;-)
Totta mutta siinä on merkittävä ero että kuluuko se kumi yhdestä rengassarjasta vai vaikka niistä neljästä. Kitkarenkaiden käyttöikähän on noin reilu vuosi (ympärivuotisesti ajettuna), talvi-kesärenkaiden taas muutama vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt viidessä vuodessa olen säästänyt rengashotellimaksuissa renkaiden hinnan!
(saksan kitkat)
Pääkallopeilijäätä en ole kohdannut kertaakaan, vaikka osaisin kyllä ajaa silläkin ;-)
Toivottavasti et lapsia tai muita kuskaa paskarenkaillasi.
Renkaat lisää eniten ajamisen laatua.
Miksi sinulla on paskarenkaat??? Osta sinäkin kunnon saksan kitkat. Lisäät laatua hiljaisuudella ja ei tarvitse liukastella välikausinakaan ;-)
Vierailija kirjoitti:
Ihmishenkiä ne ei säästä.
Nimenomaan tutkitusti säästää. Jos kaikilla olisi kitkat, ruumiita tulisi vähemmän ;-)
Kitkarenkailla ympäri vuoden ajava ajaa jatkuvasti paskoilla renkailla kesät talvet.
Joo, paljon varmaan säästääkin. Käypä huviksesi katsomassa että mitä renkaita Autovahinkokeskukseen päätyneissä kärryissä on alla. Voin kertoa että ei ainakaan nastoja...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt viidessä vuodessa olen säästänyt rengashotellimaksuissa renkaiden hinnan!
(saksan kitkat)
Pääkallopeilijäätä en ole kohdannut kertaakaan, vaikka osaisin kyllä ajaa silläkin ;-)
Toivottavasti et lapsia tai muita kuskaa paskarenkaillasi.
Renkaat lisää eniten ajamisen laatua.
Miksi sinulla on paskarenkaat??? Osta sinäkin kunnon saksan kitkat. Lisäät laatua hiljaisuudella ja ei tarvitse liukastella välikausinakaan ;-)
Ajoin yhden kesän saksantuontiauton kitkoilla ja oikeat kesärenkaat on paljon hiljaisemmat ja pitävämmät kostealla tiellä.
Itse olen ollut kyydissä kun Saksan kitkoilla luisteltiin. Auto katolleen ja lunastukseen. Nopeutta oli liikaa. Jos mutka on jyrkempi kuin renkaan pito niin eipä siinä taidoit paljon lämmitä. Eli niillä Saksan kitkoilla pitää körötellä todella hissukseen.