Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kitkarenkailla ajaminen säästää paljon.

Vierailija

Nyt viidessä vuodessa olen säästänyt rengashotellimaksuissa renkaiden hinnan!

(saksan kitkat)

Pääkallopeilijäätä en ole kohdannut kertaakaan, vaikka osaisin kyllä ajaa silläkin ;-)

Sivut

Kommentit (43)

Vierailija

Itse olen ollut kyydissä kun Saksan kitkoilla luisteltiin. Auto katolleen ja lunastukseen. Nopeutta oli liikaa. Jos mutka on jyrkempi kuin renkaan pito niin eipä siinä taidoit paljon lämmitä. Eli niillä Saksan kitkoilla pitää körötellä todella hissukseen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Nyt viidessä vuodessa olen säästänyt rengashotellimaksuissa renkaiden hinnan!

(saksan kitkat)

Pääkallopeilijäätä en ole kohdannut kertaakaan, vaikka osaisin kyllä ajaa silläkin ;-)

Toivottavasti et lapsia tai muita kuskaa paskarenkaillasi.

Renkaat lisää eniten ajamisen laatua.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mitä ovatkaan "Saksan kitkat"? Siis verratuna niihin, joita Suomessa myydään.

Ovat kovempaa seosta eli kestävät paremmin lämmintä asfalttia, mutta ovat liukkaat. Eivätkä edusta muutenkaan pitävyyden huippua.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovat kovempaa seosta eli kestävät paremmin lämmintä asfalttia, mutta ovat liukkaat. Eivätkä edusta muutenkaan pitävyyden huippua.

Ovatko ne kuitenkin Suomessa lailliset talvirenkaat?

faktat ovat faktoja

Nastarenkaat tarjoavat paremman pidon jäisellä tiellä on aukoton totuus.  Kitkarenkaita parempina pitävät kuuluvat sarjaan homeopatian ylistäjät.

Vierailija

No juu kyllähän ne taitaa olla halvempia kuin nastarenkaat. Kesärenkaat on vieläkin halvempia, joten ajan kesät sellaisilla. Rengashotellimaksut säästän vaihtamalla renkaat itse.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Nastarenkaat tarjoavat paremman pidon jäisellä tiellä on aukoton totuus.  Kitkarenkaita parempina pitävät kuuluvat sarjaan homeopatian ylistäjät.

:D

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovatko ne kuitenkin Suomessa lailliset talvirenkaat?

Ovat kyllä jos ne ylipäätään on kansainvälisesti hyväksytyt.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tuo kovin hyvältä kyllä kuulosta, kitkarenkaan pitohan perustuu nimenomaan kumiseoksen pehmeyteen.

Vierailija

Niin eli ajat noilla ympärivuoden vai jos kerran rengashotellimaksuissa säästät? Paljonko tulee säästöä kun huomioit myös sen että joudut uusimaan renkaat paljon tiheämmin kuin kahdella rengassarjalla ajavat?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Niin eli ajat noilla ympärivuoden vai jos kerran rengashotellimaksuissa säästät? Paljonko tulee säästöä kun huomioit myös sen että joudut uusimaan renkaat paljon tiheämmin kuin kahdella rengassarjalla ajavat?

Tsih! Kyllä sitä gummia kuluu, eli rahaa palaa tasan yhtäpaljon, vaikka olisi neljät renkaat ;-)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ollut kyydissä kun Saksan kitkoilla luisteltiin. Auto katolleen ja lunastukseen. Nopeutta oli liikaa. Jos mutka on jyrkempi kuin renkaan pito niin eipä siinä taidoit paljon lämmitä. Eli niillä Saksan kitkoilla pitää körötellä todella hissukseen.

Ajan melkein aina suurinta sallittua, tietysti olosuhteet huomioiden. En köröttele ;-)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsih! Kyllä sitä gummia kuluu, eli rahaa palaa tasan yhtäpaljon, vaikka olisi neljät renkaat ;-)

Totta mutta siinä on merkittävä ero että kuluuko se kumi yhdestä rengassarjasta vai vaikka niistä neljästä. Kitkarenkaiden käyttöikähän on noin reilu vuosi (ympärivuotisesti ajettuna), talvi-kesärenkaiden taas muutama vuosi.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat