Väsymyskierre
Tuleeko muille äideille väsymyskierrettä?
Kun lapsi/lapset ovat menneet nukkumaan, niin ei itse malta kömpiä sänkyyn vaan tahtoisi vihdoin lukea, katsoa vaikka elokuvan, surffata netissä rauhassa tms. Ja sitten sitä vain valvoo ja valvoo kun ei raaski " tuhlata" sitä omaa aikaa nukkumiseen, ja aamulla taas sitten väsyttää kun muksu herää ennen seitsemää...
Kommentit (4)
Syynä varmaan kolmivuorotyö. Pahinta on iltavuoro ja seuraavana päivänä aamuvuoro.
ja sitten tuli uupumus ja masennus ja sitten tuli mielialalääkitys ja unilääkkeet. Nykyään menen sänkyyn klo 21 - paitsi siis tänään - ja nukahdan klo 23 mennessä ja nukun 6:45:een.
Elin välillä pitkään vajaan 5 tunnin yöunilla. Ensin jaksaa, mutta sitten se ottaa ja rajusti.
oon yksin kolmen muksun kans, nuorin 9kk. Herää n.10kertaa yössä, syö tisuakin vielä monta kertaa..
silti en saa mentyä pariin tuntiin nukkuun kun tarvii sitä omaakin aikaa..
mä saatan valvoa tonne kahteenkin asti aamuyöllä, kun ei huvita mennä nukkumaan. Aamulla sitte kukonlaulun aikaan noustava ylös ja kauhea väsymys. Joskus istun koneella ja surffailen, vaikk silmät on ihan ristissä, ja ei oikein jaksa edes nousta ja mennä sänkyyn :/
Ihan pimeetä