Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voimaannuttavaa tietoa kiusatuille. Kiusaaja

Vierailija
18.10.2015 |

monesti tutkimuksen mukaan valitsee kohteeksi henkilön jollainen itse haluaisi olla.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään juuri mietin, että on aika hurjaa, että yleensä ne kiusatut on niitä, jotka pitkällä tähtäimellä tuottavat tähän yhteiskuntaan sen sosiaalisen pääoman, joista kiusaajatkin on toki heti valmiita nauttimaan, vaikka itse eivät ole osallistuneet sen tuottamiseen. Kiusatut ovat usein hyviä ja lempeitä vanhempia, yhteiskuntaan sitoutuneita, ovat valveutuneita ihmisoikeus-  ja eläinsuojeluasioissa ja hakeutuvat ammatteihin joissa voivat edistää tasa-arvoista yhteiskuntaa. Kiusaajat usein keskittyvät lähinnä sen oman navan kaivamiseen ja sormiensa haisteluun läpi elämänsä, ja vaikka he pitävät yleensä kovaa metakkaa kaikesta siitä mahtavasta mitä elämässään saavat aikaiseksi ja mahtavista lapsistaan, niin siltikin se hyvä, mitä he tuottavat yhteisölleen on usein säälittävän vähäistä.

Kiitos tästä.

Vierailija
22/23 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsytti aina kun vanhemmat sanoi että ne on vaan kateellisia. Mistä ihmeestä ne ois voinu olla kateellisia?

Mulle oltiin kateellisia siitä, kun olin ainoa lapsi ja mun vanhemmilla oli aikaa mulle. Kiusaajallani oli rikkinäinen lapsuus: äiti oli alkkis, ja yh-isällä jatkuvasti uusia naiskuvioita ja lapsia. 

Kateellisia voidaan olla myös ihan oudoista ja mitättömistä asioista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

monesti tutkimuksen mukaan valitsee kohteeksi henkilön jollainen itse haluaisi olla.

Linkki tutkimukseen? Tutkimuksissa saadaan yleensä se tulos, joka halutaankin saada. Tutkijoilla on se oma ideologia. Olen ollut kiusattu ja kiusaaja. Kiusaajani eivät halunneet olla kaltaisiani. Minäkään en halunnut olla kiusaamieni henkilöiden kaltainen. Ei siinä ole mitään voimaannuttavaa, jos joku haluaisi olla kaltaiseni.