Parisuhde, ei yhteistä kieltä?

Vierailija

Olen tutustunut mieheen, joka ei puhu suomea enkä minä puhu hänen kieltään. Miehen englannin taitokin on melko heikko. Itse osaan englantia onneksi hyvin. Tähän mennessä olemme pärjänneet sellaisella todella yksinkertaisella englannilla, mutta mietin, mitähän tästä pidemmän päälle tulee? Onko teillä kokemuksia?

Sivut

Kommentit (44)

Vierailija

Niin ja mies puhuu englantiakin niin vahvalla korostuksella, että se kuulostaa enemmän hänen omalta kieleltään... Välillä on siis siitäkin vaikea saada selvää. Pidän hänestä kuitenkin todella paljon ja en haluaisi että juttu kaatuu tähän.

Ap

Vierailija

korjaus

Vierailija kirjoitti:

Sen verran kokemusta on omasta tuttavapiiristä että ainakin toinen on opetellut puhumaa toisen (äidin)kieltä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Sen verran kokemusta on omasta tuttavapiiristä että ainakin toinen on opetellut puhumaa kieltä.

Olen miettinyt, että voisin opetella puhumaan miehen kieltä. Olisi kuitenkin mukavaa, jos hänkin osaisi suomea jonkin verran. En kuitenkaan tiedä, onko se mahdollista hänen heikon kielitaitonsa takia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Hölmö idea. Mihin suhteenne oikein perustuu?

Meillä on uskomaton kemia. Mies on myös lämmin, positiivinen, kohtelias, mukava jne jne.

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen verran kokemusta on omasta tuttavapiiristä että ainakin toinen on opetellut puhumaa kieltä.

Olen miettinyt, että voisin opetella puhumaan miehen kieltä. Olisi kuitenkin mukavaa, jos hänkin osaisi suomea jonkin verran. En kuitenkaan tiedä, onko se mahdollista hänen heikon kielitaitonsa takia.

Niin ja tämä ap.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmän uuden kielen oppiminen on kiinni motivaatiosta kuin aikaisemmasta kielitaidosta. Toki joillakin siihen kielen oppimiseen vaaditaan enemmän aikaa/työtä kun taas toisille se on helpompaa.

Vierailija

Samassa tilanteessa olin muinoin. Opettelin miehen äidinkielen, ja hän vähän myöhemmin suomen kielen. Nyt yhteistä taivalta takana 23 vuotta :).

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hölmö idea. Mihin suhteenne oikein perustuu?

Meillä on uskomaton kemia. Mies on myös lämmin, positiivinen, kohtelias, mukava jne jne.

Ap

Eli himojen viemiä olette=uskomaton kemia. Mies hymyilee paljon, kun ei oikein osaa ilmaistakaan itseään=sun mielestä kohtelias. Jep.

Vierailija

Jos aiotte jäädä Suomeen, niin eikö se määrittele sen yhteisen kotikielen? Muutoinhan voisitte valita sattumanvaraisesti vain jonkun kielen (vaikka saksan) yhteiseksi kieleksi jota tasapuolisuuden vuoksi molemmat voisivat opiskella.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat