Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos saisit kuukausittain 200 euroa lisää rahaa pelkästään omaan käyttöösi,

Vierailija
18.10.2015 |

mitä sillä tekisit?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"En mä huomaisi tuollaista pikku summaa. Enhän mä tiiä ees paljon mä saan palkkaa."

Joo... Osuuspankilla oli aikoinaan mainos missä ihmisiä haastateltiin ja kysyttiin , jos satasen kuussa laittaisi säästöön. Niin yksi nainen vastasi tuohon malliin...

Aika pelottava pankin asiakas kun ei tiedä paljon saa palkkaa...  No osuuspankki on... no

No mä en kans tiedä, paljonko nettotuloni ovat per kk.  Lyhennän kahta (asunto)lainaa ja minulle riittää, että tilit ovat aina plussan puolella.  Ei ne suuret tulot vaan kohtuulliset menot, ja laiva pysyy pinnalla ilman, että minun pitäisi haukkana vahtia taseita.

?  Oletko holhouksen alla? Miksi ihmeessä aikuinen ihminen ei tiedä paljonko kuukaudessa pitää tulla ja tulee rahaa tilille? Herranen aika miten helppo teiltä olisi viedä teille kuuluvia rahoja! Joko työnantajan tai palkanlaskijan toimesta. Hieman oikeasti sitä elämänhallintaa peliin. Joo tiedän jos on taiteilija tai freelancer tekijä niin aina ei ihan tarkalleen voi tietää sitä kuukausittaista palkkaa. Mutta siinä on aina kuitenkin se aavistus joka on aika usein kohdillaan.  Ei pahalla mutta olet hieman pelottava ihminen.

Vierailija
22/33 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisin hierojalla ja tilaisin siivoojan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tarttisin uudet korkkarit töihin, sellaiset ostaisin ja vähän kalliimpia vaatteita. Mutta pitäisi myös säästää synttäreitäni varten, parin vuoden päästä 5-kymppiset ja haluan pitää isot bileet. Bändi, ruokaa, juhlatila yli 100-hengelle.

Vierailija
24/33 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

21: Kuinka usein sinulta on viety rahaa palkanlaskijan toimesta?

Vierailija
25/33 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

21: Kuinka usein sinulta on viety rahaa palkanlaskijan toimesta?

Ei kertaakaan. Koska tiedän paljonko minun pitää saada palkkaa.

Kyllä on kauhutarinoita siitä miten palkanlaskija ei ole ottanut huomioon yölisää, sunnuntailisää.

Vierailija
26/33 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin ainakin aluksi hirveän itsekäs, koska minulla ei ole koskaan ollut varaa ostaa mitään ylimääräistä itselleni.

Kävisin ehkä kampaajalla tai jopa kasvohoidossa, ostaisin hyvää ja terveellistä ruokaa kotiin, ostaisin ihan uuden talvitakin kaupasta...

Vierailija
27/33 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"En mä huomaisi tuollaista pikku summaa. Enhän mä tiiä ees paljon mä saan palkkaa."

Joo... Osuuspankilla oli aikoinaan mainos missä ihmisiä haastateltiin ja kysyttiin , jos satasen kuussa laittaisi säästöön. Niin yksi nainen vastasi tuohon malliin...

Aika pelottava pankin asiakas kun ei tiedä paljon saa palkkaa...  No osuuspankki on... no

Ei muakaan kiinnostanut silloin kun tienasin yli keskipalkan. Kunhan rahat riittää kaikkeen mitä tekee.

Vierailija
28/33 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kerran kuussa sallisin itselleni jotain erikoista, esim. kampaamokäynti, jokin uusi vaateostos ilman että olen ensin sitä viikkotolkulla harkinnut, jokin kiva juttu alesta mitä ei välttämättä *tarvitse* mutta joka tuo hyvän mielen, ulkona syöminen yms. Loput säästöön.

Vierailija
29/33 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisin hammaslääkärissä kerran kuussa kunnes purukalusto on kunnossa. Kauan menis sittenkin, pitäis laittaa ainakin yksi implantti ja yksi kruunu. Mutta priorisoimisestahan tuossa on kyse, oikeasti voisi mennä nekin rahat johonkin kivempaan...

Vierailija
30/33 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen niin huono ostamaan mitään... vaatteetkin ostan ulkomailta kun en koskaan löytä kaupoista mitään.

Kävisin kerran kuukaudessa kahvilla tai lounaalla ja loput säästäisin. Säästyneillä rahoilla lähtisin yksin reissuun syys-lokakuussa - vaikka Italiaan viinitiloille ja tryffelimetsälle tai Kroatiaan purjehtimaan. Yleensä tulee käytyä noissa kesällä mutta vuosi sitten olin lokakuussa ja oli ihan mielettömän upeaa aikaa.

Vierailija
31/33 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin parempia objektiiveja kameraani ja päivittäisin tietokonetta useammin.

Vierailija
32/33 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostaisin parempia objektiiveja kameraani ja päivittäisin tietokonetta useammin.

Hei osta omppukone. Niin ei tarvitse päivittää. :)

Vierailija
33/33 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mä en kans tiedä, paljonko nettotuloni ovat per kk.  Lyhennän kahta (asunto)lainaa ja minulle riittää, että tilit ovat aina plussan puolella.  Ei ne suuret tulot vaan kohtuulliset menot, ja laiva pysyy pinnalla ilman, että minun pitäisi haukkana vahtia taseita.

?  Oletko holhouksen alla? Miksi ihmeessä aikuinen ihminen ei tiedä paljonko kuukaudessa pitää tulla ja tulee rahaa tilille? Herranen aika miten helppo teiltä olisi viedä teille kuuluvia rahoja! Joko työnantajan tai palkanlaskijan toimesta. Hieman oikeasti sitä elämänhallintaa peliin. Joo tiedän jos on taiteilija tai freelancer tekijä niin aina ei ihan tarkalleen voi tietää sitä kuukausittaista palkkaa. Mutta siinä on aina kuitenkin se aavistus joka on aika usein kohdillaan.  Ei pahalla mutta olet hieman pelottava ihminen.

Hah haa! Olen siis tämä "pelottava" (?!) ihminen, joka ei syynää palkkanauhaansa. Olen toiminut tutkijana luonnontieteen alalla, ja silloin ei katsota mihin kellonaikaan ja kuinka pitkää päivää tehdään. Palkka sinänsä oli surkea normaaliksi päivätyöksikin. Huomaan, että meillä on hyvin erilainen mentaliteetti. Toiselle työ on elämä(n sisältö), toiselle rahanhankkimista. 

Kysyt, olenko holhouksenalainen.  Nordeassa eivät kysyneet, kun kuittasin lainan jo toiseen sijoitusasuntoon. En edelleenkään aio stressata palkanlaskijan tai kenenkään muun mahdollisista virheistä. Joskus on otettu veroja väärin, mutta ne ehtii oikaisemaan myöhemminkin. 

Rentoudu sinäkin ja nauti elämästä! ;-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi