Jos saisit kuukausittain 200 euroa lisää rahaa pelkästään omaan käyttöösi,
Kommentit (33)
Varmaan intoutuisin ostelemaan kaikkea sellaista, mihin nyt ei ole varaa, mutta mitä olen tarvinnut jo pitkään.
piristäisin itseäni tilailemalla netistä paljon pieniä tilauksia ja kävisin yksinäisinä viikonloppupäivinä ulkona syömässä.
Säästäisin kuten tähänkin asti olen kaiken ylimääräisen säästänyt. Muutaman vuoden välein vaihdan säästöilläni autoa jne.
Säästäisin suurimman osan.
Olen ollut neljä vuotta sairauslomalla syöpähoitojen vuoksi ja säästötili pienenee koko ajan.
Ostaisin vaatteita ja kenkiä. Kävisin kampaajalla. Söisin ulkona useammin. Ostaisin samppanjaa. Säästäisin kaupunkilomiin.
En tekisi sillä mitään. Tuolla se makaisi tilillä odottamassa, että keksisin jonkun järkevän kohteen.
Vuodessa 2400 e voisi olla ihan hyvä sijoittaa johonkin muualle kuin pankkitilille.
Jättäisin säästötilin rauhaan ja käyttäisin sen peruselämiseen opintotuen ohella. Vois syödä ilman huonoa omatuntoa vähän kalliimpaa ruokaa ja ostaa "turhia" vaateita välillä yms.
Ostaisin vaatteita ja muuta tarpeellista kotiin. Sitten laittaisin säästöön.
menis koiran "tilille" niin 5kk päästä olisi varaa leikkaukseen jolla saa mahd. Jopa 5 elinvuotta lisää.
Laittaisin säästöön enemmän kuin nyt. Säästän ajokorttiin ja omistusasuntoon. Ostaisin varmaan myös useammin vaatteita tai raaskisin kokeilla ripsien pidennyksiä.
Säästötilille, oma purjevene olisi tarkoitus ostaa :)
Säästäisin muuttoon, autoon, veneeseen ja asuntoon.
Johonkin turhanpäiväisiin menoihin. Tulot vaihtelee usein muutenkin satoja euroja kuukausien välillä enkä kuitenkaan huomaa mitään eroa missään.
Oikeasti säästäisin eläkesäästöiksi, mutta jos saamisen ehtona olisi, että on pakko käyttää samassa kuussa, ottaisin viikkosiivouksen kotiin.
Tarvitsisin uusia vaatteita, söisin hyvin ja jos säästöön jäisi joku matka olisi kiva. Vaikka tämä oli vain itseen niin teinipojalle haluaisin jotain kivaa, olisi myös niin ansainnut.
"En mä huomaisi tuollaista pikku summaa. Enhän mä tiiä ees paljon mä saan palkkaa."
Joo... Osuuspankilla oli aikoinaan mainos missä ihmisiä haastateltiin ja kysyttiin , jos satasen kuussa laittaisi säästöön. Niin yksi nainen vastasi tuohon malliin...
Aika pelottava pankin asiakas kun ei tiedä paljon saa palkkaa... No osuuspankki on... no
Vierailija kirjoitti:
"En mä huomaisi tuollaista pikku summaa. Enhän mä tiiä ees paljon mä saan palkkaa."
Joo... Osuuspankilla oli aikoinaan mainos missä ihmisiä haastateltiin ja kysyttiin , jos satasen kuussa laittaisi säästöön. Niin yksi nainen vastasi tuohon malliin...
Aika pelottava pankin asiakas kun ei tiedä paljon saa palkkaa... No osuuspankki on... no
No mä en kans tiedä, paljonko nettotuloni ovat per kk. Lyhennän kahta (asunto)lainaa ja minulle riittää, että tilit ovat aina plussan puolella. Ei ne suuret tulot vaan kohtuulliset menot, ja laiva pysyy pinnalla ilman, että minun pitäisi haukkana vahtia taseita.
En kai mitään. Säästäisin varmaan.