Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsettomat häät, pieni vauva, ystävän ymmärtämättömyys...

Vierailija
18.10.2015 |

Yksi ystävistäni menee naimisiin noin 1,5 kk päästä ja hän on jo aikaa sitten pyytänyt minut kaasoksi. Alkujaan häiden ei pitänyt olla lapsettomat, mutta nyt vasta vähän aikaa sitten ystäväni on päättänyt, että häät ovat lapsettomat ja ettei edes vauvat ole tervetulleita.

Meidän nuorin lapsi on nyt kuukauden ikäinen ja häiden aikaan hiukan vajaa 2,5 kk ikäinen. Yrityksistä huolimatta vauva ei ole huolinut maitoa pullosta, ei lypsettyä maitoa eikä korviketta ei isältä tai keltään muultakaan, vain tissi kelpaa.

Meidän muut lapset menevät hoitoon häiden ajaksi, mutta vauvaa en kyllä voi hoitoon jättää, jos ei siihen mennessä juo pullosta. Olen tästä keskustellut ystäväni kanssa ja hän on sanonut hyvin selkeästi, että ei halua myöskään vauvoja häihin. Nyt mietin, että onko minun mitään järkeä mennä sinne vauvan kanssa, toki mies pystyisi häissä vauvaa hoitamaan, jos ei satu nukkumaan sillon, kun mun pitää hoitaa kaason tehtäviä. Toisaalta mietin, miten ystäväni suhtautuu, jos silti menen sinne vauvan kanssa, vaikka hän on selkeästi sanonut, ettei halua lapsia häihinsä. Ystävälläni ei siis ole lapsia.

Olen myös harkinnut vakavasti häistä pois jäämistä ja ystäväni voisi pyytää jonkun toisen kaasoksi. Tämä ilmoitus tulisi kyllä lyhyellä aikataululla, mutta ilmoitus lapsettomista häistäkin tuli vasta parisen viikkoa sitten.

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ystävä on kovasti vastaan sitä, että vauvanne osallistuu häihin, ei hän voi sinne tulla. Mut sit et selkeästi voi mennä sinäkään. Harmi, mut mä laittaisin oman lapsen edelle.

Voiko häitä siirtää?

Ja tämän legendaarisen idean takia sun piti nostaa aloitus vuodelta 2015? 

Vierailija
62/65 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti sinun pitää antaa lapsi sijoitukseen että voit toimia kaasona. Tämä on tärkeä tehtävä. Sinun tulee käyttää kaikki aikasi morsiamen tahtojen täyttämiseen. Jos miehesi väittää vastaan niin jätä sekin. Näin ystäväsi on aina tukenasi. Voithan nauttia hänen lapsiarkesta hyvällä onnella jo vuoden päästä. Saatat päästä jopa sylikummiksi ja sitten juottaa pikkuiselle tuttelia suoraan purkista. Eli lapsille uudet kodit ja ukko kiertoon jos ei suostu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmaan noin pienen vauvan kanssa menisi häihin. Sanoisin ystävälleni että vauva on rintaruokinnassa niin en voi osallistua.

Vierailija
64/65 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa täällä kommentteja. Jos halutaan lapsettomat häät, se vauva kuuluu kyllä tämän lapsiin.

Lasten salliminen muuttaa häitä merkittävästi ja hääpari kuitenkin päättää tämän.

Vieraat sitten päättää tuleeko vai ei

Vierailija
65/65 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännääjällä ei ole häitä eikä hautajaisia vaan hääkänni ja hautajaiskänni. Jätä väliin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme