Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***TORSTAITA SYYSKUISET***

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitimpa pinon tälle päivälle..

Eilen illalla keskusteltiin puhelimessa n. tunti herran kanssa kun ei kehdannut näyttää naamaansa. Tänään sitten tulee käymään. Asioita kuitenkin selviteltiin jonkin verran.

Herran versio oli että kaverit olivat niin kovasti kinunneet häntä baariin että oli sitten lähtenyt (vaikka on hieman kipeä) ja väittää että tanssi likan kanssa oli viatonta. En oikein tiedä ketä uskoisi. En usko että sisko valehtelee mutta täytyy kysyä häneltä vielä tarkemnmin että miten hänen mielestä meni asiat. Miljoona kertaa pitää vielä miehen kanssa keskustella että saadaan kaikki meidän ongelmat selvitettyä. Nyt taisi kyllä herra tajuta että on tosi kyseessä kun sen verran hiljainen oli. nyt vain askel kerrallaan eteen päin. Amiran takiakin on hyvä yrittää selvittää asiat. Ystäväni joka oli ollut siskoni kanssa siellä baarissa suuttui minulle siitä että yritän selvittää asiat miehen kanssa. Hän ei olekkaan ikinä pitänyt miehestäni ja varmaan toivoi että nyt eroaisimme. On siinä minulla sitten ysttävä..:/

Kiitos kaikille voimia antavista sanoista. Helpottaa tietää että täällä voi tuntojaan purkaa.:)

Neiti kasvaa kovaa vauhtia ja on iloinen kuin mikä! kovaa kiljahdellen riemuitsee tuolla lattialla ja syö varpaitaan..

Nyt muihin puuhiin! Hyvää torstaita kaikille mammoille ja pienokaisille!

Iida-Ilona ja Amira

Vierailija
2/23 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vielä lisätä että siskoni mukaan tanssi ' ' sen naisen' ' kanssa oli sellaista että ukko kosketteli hänen reittään ja työnsi naamansa niin lähelle naisen naamaa, silmiin katsoen, että olisi voinut suudella. Ja mies sanoo että näin ei ollut. En tiedä ketä uskoa. Jos sisko ei nähnyt tätä itse vaan kaveri näki ja kertoi siskolle niin sitten on miestä uskominen lähempänä sillä tämä ' ' kaveri' ' saattaa hyvinkin vääristellä asioita kun ei selvästi halua minun olevan miehen kanssa. mutta kuten sanottua pitää jutella siskon kanssa.

Myös oli että sisko ja kaveri sanoivat että menivät juttelemaan että ' ' missäs tyttäres on ja miten voi' ' kun taasen mies sanoo että sanoivat vaan että ' ' mitäs täällä roikut kaiken maailman huorien kanssa' ' .... En tosiaan tiedä mitä ajatella tai ketä uskoa.. Mutta täytyy keskustella ihmisten kanssa ja katsoa asioita eteen päin hiljalleen..:/

Anteeksi taas tämä vuodatus...

Iida-Ilona

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iida-Ilona, hyvä että jaksat yrittää selvittää asiaa miehesi kanssa ja olokin tuntuu vähän valoisammalta!!!Muista silti pysyä tiukkana!!!!

Täällä TAAS takana rikkonainen yö...Tuntuu etten kyllä jaksa enää.

Pitäiskö " luovuttaa" ja antaa velliä, jota ei kylläkään suositella käytettäväks vai alotella kiinteitä. Onko muilla tullu helpotusta öihin noiden avulla???!!!

Ja kun neiti vielä muutenkin kaikki illat pitää sitä kitinäänsä, niin tuntuu että alkasin oleen loman tarpeessa =((((

Takki tyhjänä....Palailen myöhemmin....

Aurinkoisempaa päivää mammoille....

maaly

Vierailija
4/23 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään ole mitenkään hyvä sanomaan, kun en vastaavassa tilanteessa ole koskaan ollut, mutta mieti kummalla (siis miehelläsi vai siskollasi/kaverillasi) on oikeasti syytä valehdella tässä asiassa. Vierestä kun olen seurannut niin harvoin ystävät oikeasti haluavat pahaa toisilleen tai toisen eroa ilman syytä ja jos haluaa niin sitten nämä ns. ystävät kannattaa heittää pihalle elämästään!!!!

Mutta voimia päätökseesi!!!!!!!

maaly, edelleen väsynyt....

Vierailija
5/23 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaly: meillä aloiteltiin kiinteät 4kk, kun poika kyllä kasvanut koko ajan " riittävästi" , mutta ei mikään turhan paksu ole ja söi parin tunnin välein. Nyt saapi aamupäivällä reilu puoli purkkia sosetta ja illalla velliä. Ja yöt on edelleen vaihtelevia, välillä nukutaan hyvin, välillä ei. Joten en sanoisi, että olisi ollut vaikutus yöuniin. Jos haluat vielä imettää ja maitoa tulee, niin odotteleppa hetki vielä, että josko öiden rikkonaisuus onkin vaan joku " vaihe" .

Kiitos hyppykiikkukommenteista. Itse siis sen takia hirveen varovaisena aloittelen mitään " liikuntaa" , kun tuttavalla on selkä kakkana ilmeisesti siitä syystä, kun vauvana istutettiin liian aikaisin (joku siirtymä tai jotain selkarangassa). Olisiko jollain ihan faktatietoa

esim. lapsen luuston kestävyyden kehityksestä, vaikkapa jotain nettilinkkejä?

Poika kyllä jo melkein pääsee itse istumaan, sitterissä kun ihan vähän selkänoja on koholla pääseekin jo, mutta ihan vaakatasosta ei ylös asti pääse. Ei kyllä varmaan kauan mene. Ja mahalta selälle kääntyessa ponkaa itseään myös " istuvaan" asentoon käsien avulla. Saa nähdä milloin istuu, voihan se olla, että vasta paaaaaljon myöhemmin.

Viime yö muuten nukuttiin ihan hyvin (vaihteeksi). Velli 19.45, jonka jälkeen uni tuli melkein heti, rintamaitoa 0.15 ja 5.15. Jonkun kerran piti tutti käydä lykkäämässä, mutta muuten ah ihanaa unta :).

tuiskuneiti79 + poika 5kk ja rapiat

Vierailija
6/23 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

heissan

meillä oli kanssa tosi rikkonainen yö pikku herra nukahti illalla noin 20.30 ja nukku 24 ihan hyvin mutta sitten alkoi valitus ja kiukkuuminen ja klo 00.45 päättikin että eipäs nukuta ja ja en saannut häntä nukkumaan ja vasta klo 2.30 nukahti ja ja tunnin välein heräili ja 6.30 noustiin ylös ja tossa vielläkin kukkuu eikä tietoakaan unista . välillä tuntuu että voimat loppuu ja kun tota univelkaa on jo kertynyt paljon. minäkin yritän aina kun mahdollista niin päivällä nukkua mut ei se uni tule kun pitäisi. mutta eiköhän tämä yö valvominen ole väliaikasta kyllä kai sitä joskus viellä nukutaan kokonaisia öitä.

lähden tästä laittamaan pikku herraa unille.

palaillaan

Vierailija
7/23 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iida-I: jaksamista. Kuulostaa tilanteelta, jota ilman voisi selvitä... vauva ja kaikki.

maaly: Meillä kanssa rikkonaista. Mutta kiinteät jo aloitettu, oikeastaan siinä ne heräilyt alkoikin samoihin aikoihin. En osaa sanoa mistä johtuu, on oppinut kovasti uusia asioita kanssa, joten voi olla ylivireyttä tai sitten masuvaivoja. Esikoisen kanssa ei tämäntasoista valvomista kyllä ollut. Tuntuu ettei päivisin jaksa mitään... höh. En tiiä pitäisikö viedä vaikka allergiatesteihin heti, kun on tuo vakuutuskin, ettei turhaan sitä pitkitä. Selvitettäisi sitten kerralla...

Poika alkoi eilen konttaamaan, joten siinä suhteessa voi olla noiden uusien taitojenkin kanssa aivot kovilla ;) Pari viikkoa on esikoistakin edellä tuossa liikkumisasiassa. Kauhulla odotan sitä seisomaannousuvaihetta, kun kaatuu suorin vartaloin. Pakko kai tälläkin pitää kypärää päässä, vaikka rauhallisempaa marakattia toivottiin tästä jälkimmäisestä.

Voitte kuvitella mikä meno täällä on päivisin. Ei pääse tylsistymään.

Vierailija
8/23 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

uusista taidoista :). Minkäs ikäinen teidän vaavi on?

Vierailija
9/23 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on niin tylsää et pitää rustailla..

Iida-Ilona; meillä ollut samankaltainen tilanne, mutta olin itse viereisessä pöydässä, joten näin kaiken itse, eikä tarvitse epäillä mitään toisten juttujen perusteella. Mieheni jutteli kovin läheisen oloisesti jonkun naisen kanssa ja kun menin siihen tilanteeseen mieheni ei ollut kertonut naiselle, että hänellä on avopuoliso ja vauva. Tietysti otin herneet nenään, mutta vasta seuraavana päivänä. Asiat on puhuttu ja mieheni sanoi että ei ollut mitään muuta kuin pientä viatonta flirttiä. Joillekkin miehille on kai tärkeää testata viehätys voimansa pikku flirteillä. Se suotakoon, mutta tietysti tulee epäilys että tapahtuisiko muuta jos....

Ärsyttää tuollaiset jutut, nytkin kiehun puolestasi, tälläinen olen jos miehet on ku****tä!

Nyt kannattaa kysellä siskoltasi, kysy suoraan valehteleeko jne. Samoin mieheltäsi! Pysy tiukkana asian suhteen, mutta silti kannattaa antaa anteeksi, koska vauvan takia kannattaa yrittää pysyä yhdessä!

Jos tälläistä tapahtuu uudelleen, kannattaa miettiä... Jaksuja, hengessä mukana!!

Meillä poitsu tykkää olla hyppykiikussa silloin kun se on siinä..aika harvakselta ollut. en tiedä miksei olla oikein käytetty, aika monimutkaistahan se on kun tarvitaan 2 aikuista, jotta saa pojan kiikkuun ja sieltä poois, niin iso poika jo on :)

Niin Maaly kyseli kiinteistä. Meillä velli auttoi muutamiksi öiksi kyllä uniin, mutta olihan sitä heräilyä. Kokeile vaikka aluksi maissipuuroa iltapalaksi. Jos siis päädyt siihen ratkaisuun, että aloitat kiinteät. Tosin aluksi kannattaa aamupäivällä testata tuleeko mahavaivoja.

Mutta nyt pitänee mennä lepäilee tän h***vetin käden kanssa, lasken jo päiviä, milloin saa ottaa pois tän siteen.. 10päivää..

Iloista talvipäivää kaikille!!!

Lume ja poitsu (vieläkin yöunilla) 4kk++

Vierailija
10/23 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iida-Ilonalle toivottelen paljon henkistä kanttia. On varmasti rankkaa ja inhottavaa yrittää selvitellä tollasia juttuja. Ja kun on vielä monta eri versiota. Outoa kyllä on että ensin on kipeä ja seuraavaksi baarissa. Epäreilua ja moukkamaista sinua ja Amiraa kohtaan...mutta oli miten oli niin kaikki parit ratkaisee itse miten kriiseistä selvitään vai selvitäänkö. Siihen ei kannata antaa kavereiden vaikuttaa.

Istumisesta. Meidän th sanoi, että kun vauva osaa nousta kontilleen, on selkä tarpeeksi vahva myös istumiseen. Sitä ennen mieluummin vain puoli-istuvassa asennossa. Tästä on miljoona eri versiota ja kyllä meidänkin neiti välillä itse nousee sylissä istumaan. Tuo versio kuulosti minusta vaan jotenkin loogiselta.

Lattialla kieritään ja kiljutaan. Viikonloppuna tyttö oppi kääntymään ja nyt menee jo sujuvasti monta käännöstä peräkkäin *ylpeä äiti*. Kohta on surffailut surffattu kun tuo tuosta lähtee konttaamaan.

Neuvolaan lähtö on edessä.

Mukavaa päivää äidit ja lapset!

Auroora ja typy 5kk ja rapiat

Vierailija
11/23 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve taas,

poika 5kk ja 1 viikko, joku sitä aiemmin kyseli.

Vierailija
12/23 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, kun syysäidit ovat aktivoituneet :) On niin mukava lukea muiden samassa tilanteessa olevien juttuja ja huomata, että samojen asioiden kanssa painitaan. Tällä hetkellä just levottamat yöt vaivaa useita syysvauvoja, niin meilläkin...ainakin kuukauden jo.

Meillä kanssa kovasti pungetaan istumaan...meille neuvolantäti sanoi ympäripyöreesti näin " sitten kun tuntuu/näyttää siltä ettei vauvalla ole enää " pallo" pyllyn alla, niin saa laittaa syöttikseen...joopajoo. Tarkottikai sitä, että kun pysyy hyvin paikoillaan selkä suorassa...

Mua ihmetyttää, kun meidän neiti on jo melkein 1 1/2kk kääntynyt selältä vatsalleen, mutta vatsalta selälleen kääntyy vain vahingossa muutaman kerran viikossa...mites muilla käännytäänkö jo molemmin päin??

Mukavaa päivää kaikille. Ja erityisjaksamiset Iida-Ilonalle!!

t.hope-a ja typy 5kk

Vierailija
13/23 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys pitkästä aikaa.Joka päivä käyn lukemassa mutta kirjoittelen harvemmin.Anni se herättää äidin melkein tunnin välein nykyään öisin!Pitäisi varmaan alkaa pitää jonkin sortin unikoulua,eihän pienen maha kestä ruokintaa noin usein ja muuten ei uni tule,koska meillä ei syödä tuttia eikä tuttelia!!!!!Kiinteitä olen jo antanut kuukauden joten siitäkään ei ole ollut apua...äiti on vähän väsy!Tästä on tullut meille noidankehä,apuva!Anni oppi eilen kääntymään selältä masulleen,jippii.Hampuja on tulossa,kuolaa meinaan niin pirusti ja syö sormiaan,onko muiden vauvoille jo tullut hampaat?Anni on ihana hymyilevä ja nykyään myös kiljahteleva neitonen,isä on aivan myyty.Meil oli vähän riitaa tuosta vauvanhoidosta ja omasta ajasta,mutta ratkaistiin niin että molemmat pääsee urheilemaan kolmesti viikossa,niin sitten sitä jaksaa taas paremmin.Ens viikon olen yksin näiden kahden lapsosen kanssa,kun mies lähtee työmatkalle...kurjaa!Halauksia kaikille ja kuulemisiin

Vierailija
14/23 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksamiset kaikille väsyneille, niitä tuntui olevan!! Täällä yleensä myös, mutta nyt tämä äiti on saanut nukkua.. Eilen tajusin, että taidan olla todella väsynyt ja vein pojalle mummullensa hoitoon.

Kaveri kysyi eilen, kun puhuin että mikään ei oikein kiinnosta, että olenko masentunut ja itku tuli! Tajusin siitä, että oon tosi väsy ja hieman ehkä jo jotain masennustakin on ollu.. oon sitä kyllä jo jonkun aikaa miettinytkin..

Nyt sitten päätin, että voisin mennä neuvolapsykolgille jutteleen. Raskausaikanakin kävin ja auttoi kyllä puhua siellä. Ja sekin auttoi, kun joku kerrankin kuunteli oikeesti!

Oon kyllä siis välillä ihan iloinen ym, mut sit välillä iskee masis olo.. (olikohan jollain vähän samanlainen olo ja oli menossa johonkin jutteleen.. vai oliko se lokalaisissa..?)

Väsyttää aina vaan vaikka meidän poika kyllä on helppo tapaus.. *hävettää*

No nyt tuli taas omaa napaa, mut nyt täytyy lähtee kiiruhtaan hakeen poika kotiin. Ihanaa nähdä taas sen pienen suloinen hymy :) *ikävä*

Emmuli (pirteä taas pienen hetken..)

Vierailija
15/23 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas poju päikkäreillä ja äippä istuu koneella.... :)

Viime yö meni taas ihan kivasti ja poitsu nukahtikin jo ennen kymmentä.Mut en tajua miks silti oon väsyny vaikka saan melko hyvin yön nukkuakin...????

Me ei vielä aloteltu niitä kiinteitä,ajattelin vielä jonkun aikaa odottaa.Kun ei toi pikkumies tunnu nälkäseltä ja syöntivälitkin on vielä melko pitkiä (3-4h)...

Kohta olis ystävänpäivä,en oo kerenny vielä kortteja hommata ja varmaan tuleekin laitettua taas tekstiviestejä,vaikka kortti ois kiva lähettää.Ja jos vielä jaksais tehdä ne ite...

Tänään muutes tulee se Lost-sarja...Jos sais sen katottua,yleensä siihen aikaan on meillä kyl iltapuuhat menossa...Nyt on illat ollu vähän rauhallisempia,enää ei huudeta pää punasena,ehkä siihen auttoi se et aikaistin hieman sitä nukkumaan menoa.

Eipäs tänne tämän ihmeempiä tänään...

Mukavaa päivänjatkoa ja jaksamista kaikille!!!!! :)

Vierailija
16/23 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä poju kans osaa kääntyä selältä mahalleen mut ei mahalta selälleen. kovasti pöyrii leikki kehässään lattialla ympyrää. onkohan

meille flunssa tulos kun aleksilla kun jonkun aikaa sit rupesi kovasti yskimään ja nenä on tukkonen ja meillä on oltu tänään tosi känkkiksiä. onko muilla syyskuisilla jo hampaita tullut vai tulos.

olen kuullut et hampaitten tulo voi myös lapsille aiheuttaa flunssaa onkohan näin.mun pitää mennä kun nyt on kyl jokin hata kun itkee kovasti, heissan

äippä ja känkkis

Vierailija
17/23 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mico nukkuu partsilla taas päikkyjä....Ja mami missäs muuallakaan kun netissä... *hiukan nolona* ;) (ois kai muutakin tekemistä...)

Käytiin eilen ostamassa isolle pienelle miehelle;) turvaistuin,kun on toi vauvakaukalo jääny jo auttamattomasti pieneks,tulee jalat yli jne.

Onko muut jo vaihtanu kaukalosta isompaan?

Mihin istuimeen ootte päätyny?

Me ostettiin britax two-way elite. Onko kellään kokemuksia?

Viikonloppuna ois tarkotus se asentaa. :)

Poitsu on jo paljon virkeempi ja taas melkein omaitsensä nauravainen iloinen pikkumies;) Taitaa korvatulehdus helpottaa jo..:)

Yökin meni tosi hyvin!!!!! =)))) Mentiin nukkuun 22.00aikaan ja herätys oli vasta 05.30 (samaan aikaan isin kans..;) ) Me kuitenkin jatkettiin viä poitsun kaa unia ja herättiin sit 09.00 uudestaan.:)

Kerrankin sain nukkua! =) JEE!

Kiitos vinkeistä koskien hyppykiikkua!:)

Meillä myös punketaan istuun sylissä ja sitterissä.... Välillä aika raskasta! ;) Kuola valuu solkenaan ja nyrkit on suussa...

Hampaita ei viä,eikä myöskään kääntyillä.....

(maaly:

Pitäiskö " luovuttaa" ja antaa velliä, jota ei kylläkään suositella käytettäväks vai alotella kiinteitä. Onko muilla tullu helpotusta öihin noiden avulla???!!!)

Mitä maaly tarkoitit ettei velliä suositella käytettäväksi?

Meillä on jo jonkin aikaa käytetty. Mutta en oo huomannu mitään suurta muutosta tai vaikutusta vellillä tai kiinteillä yöuniin... :(

Toisinaan nukutaan paremmin ja toisinaan hiukan huonommin...:)

Ida-Ilonalle; Oikeen kunnon voimahalit!!!!! Pysy kovana edelleen!!!!

Ja kaikkille väsyneille syysmammoille jaksuja myös!!!!!

Nyt lopetan tän romaanin,eihän näitä mun juttuja jaksa kukaan edes varmaan lukee,kun on niin pitkiä......plaaaa plaaaa!!!!

Syysmami ja Mico (jo terveempi... :) )

Vierailija
18/23 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

luistaa päiuväunistaan, mutta olen ollut tiukkana. Tänään laitoin tuolin oven eteen ettei pääse pois huoneestaan. Huutelin vaan välillä " takaisin sänkyyn siitä" . On kait nukahtanut, ei kuulu enää mitään. Käyn kohta kurkkaamassa.

Vauva nukkuu ulkona vaunuissa ja mulla on talvitamineet päällä täällä sisällä. heti kun otan ulkovaatteet pois, vauva herää. Eilen nukkui 3.5 h ulkona, kerran meinasin ottaa saappaat pois, mutta laitoin heti takasin kun rupesi vaunuissa epäilyttävästi näkymään liikettä. Näin meillä :D

Vauva nukkui taas mun kanssa yöllä ja heräsi tavanomaisesti 3 kertaa tissille, klo 01, 04, 06:30. Meni nukkumaan klo 20 jotain. Tuo voi olla jonkun mielestä hyvä yö, mutta mulle tosi katasrofaalinen. Mä en halua herätä lainkaan yöllä!!!! Eilen nukkui isänsä kanssa työhuoneessa ja heräsi vain kerran! Petturi!

Vauva oppi viikonloppuna kääntymään ja on nyt sitten pari kertaa kääntynyt mahalleen. Mieluummin on yhä selällään ja potkii jaloillaan ja hihkuu veljensä jutuille sekä jyrsii pehmolelujen korvia.

Hampaita ei ole.

Kiinteitä ollaan syöty useita päiviä, syö kovin laiskasti. Ei ole mitenkään vaikuttaneet yöuniin.

Mä uskon, että oppii nukkumaan yölläö heräämättä vasta kun lopetan imettämisen kokonaan. Elikkä heräillään vielä vuodet päivät. Huoh!

Näillä näkymin palaan töihin aikaisintaan tammikuussa 2007, todennäköisesti vasta syksyllä 2007. Haen molemmille pojille hoitopaikkaa samasta paikasta jo vuoden alusta (2007) ja palaan töihin, sitten kun mieleinen hoitopaikka on saatu.

Jep, mies soitti äsken ja tuleekin töistä jo klo 16 (yleensä klo 17:30-19). Taidan mennä jumppaan, jospa siellä olisi joku tanssillisempi tunti alkuillasta. En voi sietää perusjumppia, jossa jankataan samaa minuutti tolkulla.

Hyvää päivänjatkoa!

t. mujerita+pojat kohta 5kk ja 2v9kk

Vierailija
19/23 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

moi

mullakun ei ole oikein järkevää tekemis niin koneelle. mäkin olen täs miettinyt kun olikohan mujerita kun kirjoitti et vauva kun oli isän kans nukkunut niin oli vaan kerran herännyt niin mikähän siinä on kun meillä isä nukkuu pojan kans niin saatetaan kolmekin tuntia nukkua heräämättä mut kun äidin niin herätäänn vähän väliä. mul

on tänään ollut semmonen päivä et oksat pois mulla on onneksi tänään jumppa pääsee vähän tuleettuu ja sit illalla tulee lost jos saisi rauhas katsella sen miten muilla syyskuisilla on päivä mennyt. toivotaan et näis mun kirjoituksissa on jotakin tolkkua kun mulla on aivot jumis olisiko valvomisella osansa. kirjoitellaan.

aippä ja poju

Vierailija
20/23 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sitten jääny päikkäritkin vähän vähemmälle tänään, joten on varmaan rattosa ilta tiedossa...Noh kyllä se tästä taas...

Kiitoksia kommenteista noiden kiinteiden suhteen. Niin hyvin tuon neitosen paino on noussut ja mukavasti imetys yleensä sujunut, etten vielä haluaisi kiinteitä alotella...Ja tosiaan jos ei näytä mitään hyötyä noihin öihin olevan, niin ehkä sitten vielä jatkan pelkällä rintamaidolla tovin...Ja lohduttavaa tosiaan kuulla ettei olla ainoita epänormaaleja noiden öiden kanssa vaan pikemminkin normaaleja.

MM-05: Tuo " vellikielto" on siis noita STM:n suosituksia eli ettei velli varsinaisesti ole ravitsemuksellisesti mitenkään hyödyllinen alle 5kk ikäiselle ja vastaavasti yli sen olevalle taas on parempi antaa puuroa eli periaatteessa siis maito maitona ja puuro puurona, eikä velliä ;) Mutta nuo nyt ovat vain suosituksia, joita ei edes ammattilaiset noudata...Joten mitenkään vaarallista tai kiellettyä ei velli ole :)

Jep...Nyt sohvalle seiskan pariin ja kitisevä neitonen syliin...

Hyvät illat...

maaly ja Ida 4,5kk