Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Endometrioosi ennen ja jälkeen lapsen? Muita???

03.04.2006 |

Kyselisin muita, joilla endo ollut ennen lapsen saamista ja mahd. miten sitten uusinut, oireet ym? Ja kuinka pian...

Eli mulla oli aikoinaan vatsakipuja ja juoksinkin terveyskeskuksessa n. 2,5 vuotta ennen kuin tajusin mennä yksityiselle josta sainkin heti lähetteen Kättärille. Tiesin endosta ja osasin lääkärissäkin aina kertoa mahd. kipujen aiheuttajasta-äidilläni on jo kolmannen kerran endometrioosi, joten juttu on tuttu! No sitten 1/2004 laparoskopiassa saatiin poltettua pesäkkeet (kummallakin munasarjan puolella ja kohdun kaulan takana). Mulla ei koskaan ollut mitenkään runsaat tai kivuliaat kuukautiset mutta muiden oireiden perusteella: alavatsassa vihloi, suoli oli herkkä ja vatsa turpoili, yhdyntä sattui usein (juuri tuolla kohdunkaulan takana), jossa myös kouristeli eli sisällä ja myös paksusuolessa kouristeli ja kipu heijasteli...No nyt saimme toivotun lapsen viime kesänä ja raskaushan usein parantaa ja ehkäisee uutta endoa ainakin joksikin aikaa.

Imetän vielä, joten kuukautiset ovat olleet mitä ovat, aluksi tuli muutaman ja sitten ei moneen kuukauteen mitään. Tossa 2,5kk sitten alkoi koko ajan kestävä menkkakipu ja verinen vuoto, jota on tullut nyt

siis tuon koko 2,5kk ja vatsaa särkee (erilailla kun viime endossa mutta samantapaista kipua). Eli verta tulee joka päivä ja parilla pikkuhousunsuojalla pärjää päivässä mutta inhottavaa, varsinkin tämä särky.

Kyselisin muita, kuinka nopeasti uusinut, jos uusinut ja mitä on sitten tehty? Olemme puhuneet seuraavasta lapsesta mutta ei ihan vielä joten sithän se vois taas helpottaa (jos siis raskaaksi tullaan)!

Olen koko imetysajan syönyt Cerazette-pillereitä, ja monet sanovat että näissä on oireina kuukautisten jääminen pois tai sitten tuhruvuoto. Jännästi tämä vuoto vaan alkoi juuri samaan aikaan kun tämä jatkuva mahasärkykin...!! Harmittaa kun ultrassakaan ei voida asiaa todeta:(

Kertokaa jos muita!!

Synnytyksestä nyt siis n. 9kk

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla