Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naisilta saa aina niin paljon kehuja kun lyhentää hiukset?

Vierailija
18.10.2015 |

Miksi naiset kehuvat aina lyhyempää leikkausta?

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun nainen vanhenee niin lyhyemmät hiukset kohottavat kasvoja ja antavat pirteämmän ilmeen. Siksi kehutaan. Mutta monelle nuoremmallekin sopisi lyhyempi hiusmalli paremmin.

Tämä väite se jaksaa naurattaa.Mikään tyyli hiuksissa ei vedä naamaa ylöspäin!

Kyllä tiukka nuttura vetää!

Vierailija
22/59 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miehellä? Lyhyt tukka on siisti. Inhoan sellaista ylikasvanutta roikkotukkaa.

Lyhyet hiukset ja sänki. Hmmm ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehun, jos on hyvin leikatut, eikä liian lyhyeksi. Eli jos päänahka paistaa läpi, niin hiukset ovat liian lyhyet ja sanon siitä varmasti.

Vierailija
24/59 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on naisten hiusten lyhentämisestä.
Ap

Vierailija
25/59 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miehellä? Lyhyt tukka on siisti. Inhoan sellaista ylikasvanutta roikkotukkaa.

Lyhyet hiukset ja sänki. Hmmm ;)

Tykkäät lyhyestä tukasta, koska se on "siisti". Sitten seuraavassa lauseessa toteat tykkääväsi myös sängestä;)

26/59 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin harvalle ihmiselle pitkät hiukset sopii, miehille varsinkaan. Ja joo, ylikasvanut leikkaus on kauhee näky kellä tahansa. Miksi kukaan kehuisi ketään jos ei ole tehnyt hiuksilleen yhtään mitään?

Mulla on itsellä paksut hiukset, ja ne oli pitkänä todella hankalat kun ne vaan roikkui päästä, värjätä pystyi, ja siinä se sitten olikin, kiinni ei voinut pitää kun päänahka kipeytyi, kiharoita niihin ei saanut pysymään millään konstilla, paksu painava hius vetää itsensä väkisin suoraksi. Aina haaveilin sellaisista hiuksista että olisivat pitkät ja kiharat, sitten leikkasin lyhemmäksi kun kyllästyin haaveiluun turhaan. Mulle sopii lyhyet hiukset ihan hyvin, enkä nykyään jaksa edes yrittää tehdä niille mitään, hyvä väri ja leikkaus, ja siinä ne jäkittää päässä sitten, niillä on täysin oma tahto.

Vierailija
27/59 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kuka kehtaa sanoa naiselle, joka on leikkauttanut pitkät hiuksensa, että onpa karmean näköiset. Suomalaiset ovat kohteliaita ja kun toinen odottaa selkeästi kehuja,niitä annetaan.

Ja tuo väittämä, että lyhyt tukka nostaa kasvoja ylöspäin, on ihan puppua. Olen jo vanhempi nainen, kenellä on ryppyjä ja posket lerpattaa. Kyllä ne lerppuposket näkyy kynityssä hiusmallissa paljon paremmin ja leuanalusheltta lepattaa ihan samalla tavalla. Ei se lyhyt tukka niitä helttoja ja leukapusseja mihinkään piilota. Tulee ehkä vielä paremmin esille, kuin pitkillä hiuksilla.

Toisaalta, en tiedä, miksi minun pitäisi tässä iässä yrittää olla nuoremman näköinen ja pirteämmän. Kai sitä saa jo tässä iässä olla rauhassa sitä, mitä on eli vanhempi nainen.

Vierailija
28/59 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai jos jollain on paksut, pitkät ja raskaat hiukset, jotka eivät vain pue häntä vaikka ovatkin pitkät, niin se lyhyt kampaus keventää ja voi olla ihan oikeasti vain paremman näköinen. 

Itselläni on juuri tuo viimeksimainittu tilanne; hiuksia riittää, ne ovat paksut ja runsaat, mutta eivät yhtään hyvännnäköiset pitkinä, vaikka ne oli mulla pitkät vuosikausia, ja kun leikkautin lyhyiksi niin sain vain kehuja. Pakkohan se oli itsekin myöntää, että ne pitkät hiukset olivat vain raskaat ja tylsän näköiset. Ikävä myöntää, olisi ihana ajatella, että niistä on aina iloa ja ne ovat plussaa ulkonäölle, mutta se, joka niin uskoo valehtelee itselleen. 

Paksuihin hiuksiin saa vaikka millaisen leikkauksen, jolla voi keventää vaikutelmaa ilman että tarvitsee luopua pituudesta. Pitkiin hiuksiin saa erilaisia kampauksia enemmän kuin lyhyisiin eli ne eivät ole ollenkaan tylsät.

Itse pidän pitkät hiukseni arkisin mieluiten siistillä nutturalla. Erilaisiin tilaisuuksiin ja tapahtumiin on sitten kiva, kun on mistä tehdä kampaus :)

Vierailija
29/59 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että muutos pitkien hiusten leikkaamisesta lyhyeksi on niin suuri, että se vaatii totuttelua. Ensireaktio on siis yleensä järkytys, joko positiivisella tai negatiivisella tavalla, ja se oma järkytys pyritään peittämään vuolaaseen kehumiseen "onpa kiva/pirteän/nuorekkaan näköinen!". Ei kukaan kehtaa sanoa toiselle, että minun täytyy hetki sulatella näkemääni, ennen kuin osaan sanoa, pidänkö muutoksesta vai en.

Vierailija
30/59 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai jos jollain on paksut, pitkät ja raskaat hiukset, jotka eivät vain pue häntä vaikka ovatkin pitkät, niin se lyhyt kampaus keventää ja voi olla ihan oikeasti vain paremman näköinen. 

Itselläni on juuri tuo viimeksimainittu tilanne; hiuksia riittää, ne ovat paksut ja runsaat, mutta eivät yhtään hyvännnäköiset pitkinä, vaikka ne oli mulla pitkät vuosikausia, ja kun leikkautin lyhyiksi niin sain vain kehuja. Pakkohan se oli itsekin myöntää, että ne pitkät hiukset olivat vain raskaat ja tylsän näköiset. Ikävä myöntää, olisi ihana ajatella, että niistä on aina iloa ja ne ovat plussaa ulkonäölle, mutta se, joka niin uskoo valehtelee itselleen. 

Paksuihin hiuksiin saa vaikka millaisen leikkauksen, jolla voi keventää vaikutelmaa ilman että tarvitsee luopua pituudesta. Pitkiin hiuksiin saa erilaisia kampauksia enemmän kuin lyhyisiin eli ne eivät ole ollenkaan tylsät.

Itse pidän pitkät hiukseni arkisin mieluiten siistillä nutturalla. Erilaisiin tilaisuuksiin ja tapahtumiin on sitten kiva, kun on mistä tehdä kampaus :)

Jos leikkauksella on tarkoitus antaa kasvoille enemmän ilmettä, se leikkaus siellä selän pulivälissä ei vaikuta mitään. Ja kyllähän pitkästä tukasta saa vaikka mitä kampauksia, mutta ei riitä aika eikä kiinnostus. Itselläni on nyt räväkkä lyhyt tukka joka näyttää paljon paremmalta kuin pitkä tukka aikoinaan ja on aamulla valmis parilla harjanvedolla. Muidenkin mielestä ilmeisesti on kiva, koska nyt saan kehuja muiltakin kuin humalaisilta, keski-ikäisiltä äijiltä.

Vierailija
31/59 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutosta on tapana kohteliaasti kehua, ei mollata. Sama koskee vaikkapa uutta takkia tai käsilaukkua. Kun joku on tehnyt ison hankinnan tai muutoksen ulkonäköönsä, hän on miettinyt asiaa ja tehnyt harkitun valinnan, ja ainoastaan huonokäytöksinen moukka ei keksi edes jotain positiivista sanottavaa.
Lyhyistä hiuksista voi kukin olla mitä mieltä haluaa. Kaikille ei pitkä tukka sovi, eikä todellakaan "kaikki miehet" pidä pitkää tukkaa aina nätimpänä. Kyse on kokonaisuudesta!

Vierailija
32/59 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun nainen vanhenee niin lyhyemmät hiukset kohottavat kasvoja ja antavat pirteämmän ilmeen. Siksi kehutaan. Mutta monelle nuoremmallekin sopisi lyhyempi hiusmalli paremmin.

Hah hah..Mulla on pitkät melko paksut hiukset. Aina kehuttu.

T. 45v.

Sama juttu, en edes haluaisi sitä 'pirtsakkaa viisikymppisen' leikkausta.

t. 49v.

Vierailija
33/59 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, kuka kehtaa sanoa naiselle, joka on leikkauttanut pitkät hiuksensa, että onpa karmean näköiset. Suomalaiset ovat kohteliaita ja kun toinen odottaa selkeästi kehuja,niitä annetaan.

Ja tuo väittämä, että lyhyt tukka nostaa kasvoja ylöspäin, on ihan puppua. Olen jo vanhempi nainen, kenellä on ryppyjä ja posket lerpattaa. Kyllä ne lerppuposket näkyy kynityssä hiusmallissa paljon paremmin ja leuanalusheltta lepattaa ihan samalla tavalla. Ei se lyhyt tukka niitä helttoja ja leukapusseja mihinkään piilota. Tulee ehkä vielä paremmin esille, kuin pitkillä hiuksilla.

Toisaalta, en tiedä, miksi minun pitäisi tässä iässä yrittää olla nuoremman näköinen ja pirteämmän. Kai sitä saa jo tässä iässä olla rauhassa sitä, mitä on eli vanhempi nainen.

No ei sitä olekaan tarkoitus kyniä, vaan leikata niin että tiettyjä kohtia korostetaan ja toisia häivytetään. Esim. epätasainen leikkaus roikkuvien poskien kohdalla voi viedä humiota siltä "roikkumiskulmalta". Ikäiseltään saa toki näyttää, mutta ei niitä iän merkkejä ole pakko korostaa. Tietysti kasvojen mallikin vaikuttaa eli ei varmaan toimi kaikilla.

Vierailija
34/59 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin käy lyhyet hiukset tosi hyvin. Kaveri sai muuten lyhyestä kampauksesta kehuja, koska se sai hänet näyttämään nimenomaan vanhemmalta ja ikäiseltään, ei enää teiniltä. Jep, voisin ehkä leikkauttaa lyhyeks, jos lyhyt ei ois niin armottoman hankala ylläpitää, mulla on luonnostaan kauniit pitkät hiukset, sen sijaan lyhyenä sojottivat joka suuntaan ja en jaksa puunata niin paljon. Harvoin oon nähnyt lyhyitä hiuksia jotka ei yhtään sopisi (paitsi jotkut tätipöntöt kyllä ei sovi, alapeukut ei mieltäni muuta..) kampaajilla on kuitenkin useimmiten sen verran silmää ja ammattitaitoa.

Vierailija
35/59 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hah hah..Mulla on pitkät melko paksut hiukset. Aina kehuttu.

T. 45v.

Sama juttu, en edes haluaisi sitä 'pirtsakkaa viisikymppisen' leikkausta.

t. 49v.

Olen usein haaveillut pitkien hiuksien leikkaamisesta ja yhtä usein, kun asiasta on tullut puhe, on eri ihmiset sanoneet, että älä missään nimessä leikkaa upeita hiuksiasi.

N51v

Vierailija
36/59 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei sitä olekaan tarkoitus kyniä, vaan leikata niin että tiettyjä kohtia korostetaan ja toisia häivytetään. Esim. epätasainen leikkaus roikkuvien poskien kohdalla voi viedä humiota siltä "roikkumiskulmalta". Ikäiseltään saa toki näyttää, mutta ei niitä iän merkkejä ole pakko korostaa. Tietysti kasvojen mallikin vaikuttaa eli ei varmaan toimi kaikilla.

Kyllä minä ainakin näen ne vanhemman naisen roikkuvat posket ja roikkuvan nahkan leuan alla, vaikka olisi kuinka rosoisesti ja nipsien ja nypsien leikattu.

Suomalainen tyylihän on, että kun täyttää 45v, leikataan lyhyt tukka ja pannaan jopa rohkeasti punaista väriä (mikä ilmiö on onneksi nyt vähän vähentynyt) ja hommataan ne paksusankaiset lasit. Ja sitten kaikki kehuu, että ihkuu kun näytät ihan kolmikymppiseltä. Vaikka taatusti mamma näyttää just siltä itseltään. Tyypilliseltä keski-ikäiseltä naiselta, joka yrittää leikkiä nuorekasta.

Vierailija
37/59 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä muista, mutta minulle ainakin sopii lyhyt tukka. Olen viisikymppinen, ja tukka katkeilee ja käy latvoista ohueksi, jos sen kasvaa yhtään pidemmäksi. Sinänsä hiusta on paljon, mutta se on hentoa.
Minusta on hoopo muoti kuvitella, että tukan PITÄÄ olla kaikilla samanlainen. Tämä on samanlainen juttu kuin 80-luvun vimma hommata permanentteja. Silloin "piti" kaikkien näyttää säkkärätukkaisilta, nyt kaikilla "pitää" olla pitkä karjakko-look tai vaihtoehtoisesti nyrhitty blondiletti.

Vierailija
38/59 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä muista, mutta minulle ainakin sopii lyhyt tukka. Olen viisikymppinen, ja tukka katkeilee ja käy latvoista ohueksi, jos sen kasvaa yhtään pidemmäksi. Sinänsä hiusta on paljon, mutta se on hentoa.
Minusta on hoopo muoti kuvitella, että tukan PITÄÄ olla kaikilla samanlainen. Tämä on samanlainen juttu kuin 80-luvun vimma hommata permanentteja. Silloin "piti" kaikkien näyttää säkkärätukkaisilta, nyt kaikilla "pitää" olla pitkä karjakko-look tai vaihtoehtoisesti nyrhitty blondiletti.

Pistipä niin silmään taas tuo lyhyttukkaisten vähättely pitkistä hiuksista. Karjakko-look. Ovatko he jotenkin katkeria, kun heille ei joko kasva tai eivät jaksa kasvattaa tms. pithiä hiuksia.

Minusta pitkät hiukset ovat upeat ja harmittelen, kun olen leikkauttanut omani ja en jaksa enää kasvattaa niitä uudelleen yhtä pitkiksi. Moni tuttu, joka on tullut äidiksi, automaattisesti myös leikkauttaa hiuksensa lyhyiksi, mikä on minusta toisaalta sääli. 

Pitkät hiukset eivät todellakaan ole kuin katkeran ihmisen silmissä karjakko-look

Vierailija
39/59 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä ainakin näen ne vanhemman naisen roikkuvat posket ja roikkuvan nahkan leuan alla, vaikka olisi kuinka rosoisesti ja nipsien ja nypsien leikattu.

Suomalainen tyylihän on, että kun täyttää 45v, leikataan lyhyt tukka ja pannaan jopa rohkeasti punaista väriä (mikä ilmiö on onneksi nyt vähän vähentynyt) ja hommataan ne paksusankaiset lasit. Ja sitten kaikki kehuu, että ihkuu kun näytät ihan kolmikymppiseltä. Vaikka taatusti mamma näyttää just siltä itseltään. Tyypilliseltä keski-ikäiseltä naiselta, joka yrittää leikkiä nuorekasta.

En väittänyt että niitä ei näkisi. Ei niitä poista kunnolla edes kirurgin veitsi, kyllä ne roikkuvat kohdat löydät kun keskityt etsimään. Kyse olikin siitä että niitä ei tarkoituksella korosteta.

Punainen tukka on muuten mielestäni oikein kiva, nimenomaan joku rohkeampi sävy. Ja luulen kehujen tulevan siitä, että 45-vuotias näkee vaivaa ulkonäkönsä eteen kuin 3-kymppinen. Siitä se nuorekkuusvaikutelma tulee, ei nuorentavasta kampauksesta. Minua tympivät keski-ikäiset naiset jotka eivät viitsi tehdä ulkonäkönsä eteen mitään, eivät ota riskejä ja moittivat niitä joilla vielä on kokeilunhalua.

Vierailija
40/59 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En väittänyt että niitä ei näkisi. Ei niitä poista kunnolla edes kirurgin veitsi, kyllä ne roikkuvat kohdat löydät kun keskityt etsimään. Kyse olikin siitä että niitä ei tarkoituksella korosteta.

Punainen tukka on muuten mielestäni oikein kiva, nimenomaan joku rohkeampi sävy. Ja luulen kehujen tulevan siitä, että 45-vuotias näkee vaivaa ulkonäkönsä eteen kuin 3-kymppinen. Siitä se nuorekkuusvaikutelma tulee, ei nuorentavasta kampauksesta. Minua tympivät keski-ikäiset naiset jotka eivät viitsi tehdä ulkonäkönsä eteen mitään, eivät ota riskejä ja moittivat niitä joilla vielä on kokeilunhalua.

Voi olla että hiuksissasi on kokeilunhalua. Voi olla, että niissä on tyypillinen kaikkea muuta kuin kokeilunhaluinen tätipönttö. Lyhyet hiukset on kuin pitkät: joskus kivat joskus ei. Voi olla, että pitkät hiukset ei korosta kaikkien roikkuvia piirteitä niin kuin tykkäät vannoa, voi olla että kaikkien piirteet ei edes roiku? T kutrikas kolmikymppinen, oon nähnyt upeita pitkiä kampauksia viiskymppisilläkin ja on muuten olleet kaikkea muuta kuin vanhentavia!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan