Haluaisitko että miehesi lähtisi sunnuntaisin klo 8 kanssasi usean tunnin luontovaellukselle?
Kommentit (61)
en todellakaan, en viihdy ollenkaan luonnossa
Just tultiin takas :D Oli siellä koira ja lapsikin mukana. Saldo oli hyvä: saukko ja fasaani. Auringonnousu merenrannassa on aina komea.
Haluaisin ja joskus pakataankin lapset rinkkaan ja mennään. Harvinaista tosin, sillä siellä luonnossa on rauha kaukana kun kantaa selässään kitisevää vuoden ikäistä. Tehdään sitten lyhyempiä reissuja perheenä tai menen yksin.
Kyllä, tosin ei noin aikaisin. Ja lapsi mukaan. Miestä ei vaan kiinnosta mikään luonnossa kulkeminen, hän on kaupunki-ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
en todellakaan, en viihdy ollenkaan luonnossa
Kiitos rehellisyydestä
En saisi vaimoa millään mukaan tuollaiseen.
Vierailija kirjoitti:
En. Sunnuntai on se yks päivä viikossa kun ehdin pestä pyykit ja siivota kunnolla. Meillä pyykit, ruoka, lapset ja siivous on täysin mun vastuulla niin en mä ehdi mihinkään vaellukselle lähteä. Mies hoitaa mun auton katsastukset ja renkaat, leikkaa nurmikon ja tekee talvella lumityöt niin en odota hänen tekevän kotona muuta.
Willi veikkaus: teet kokopäivätyötä ja maksat tasan puolet perheen kuluista?
Mitä miehes muuten tekee sunnuntaisin...?
Vierailija kirjoitti:
Kiitos ei! Jos luontoon on lähdettävä tuohon aikaan, niin sitten mennään hirvimetsälle, korjaamaan aitoja, marjaan tai avaamaan tukkeutuneita siltarumpuja. Tuntuu meille täysin sopimattomalta ajatukselta, että vain kuljeskellaan paikasta toiseen ilman mitään varsinaista tarkoitusta.
Kiitokset alapeukutuksista. Kaupunkilaiset unohtaa, että monelle se luonto on työpaikka tai harrastuksen paikka eikä mikään turhanaikaisen vaeltelemisen kohde. Tänäkin aamuna taas oli pari maastoautoa parkitettu keskelle kylätietä, kun innokkaat luontoharrastavat vaellusasuissaan halusi nähdä tipilintusia. Välineurheilua.
Välillä ois kivaa, ei ehkä joka viikko. Tykkään kävellä kaupungissakin, varsinkin syksyisin ja keväisin.
Haluaisin ja olemme usein lähteneetkin. Yleensä useamman tunnin retkillä lähtee eväät ja kamera mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Arvasinkin että maalla asut. Älä välitä, mutta kertoohan nuo peukut että ei ihmiset enää tiedä mitä se maalaisromantiikka oikeesti on. Ei se ole puolukanvarpujen pällistelyä ja selfieitä "Minä ja koivu". Se on työtä.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos ei! Jos luontoon on lähdettävä tuohon aikaan, niin sitten mennään hirvimetsälle, korjaamaan aitoja, marjaan tai avaamaan tukkeutuneita siltarumpuja. Tuntuu meille täysin sopimattomalta ajatukselta, että vain kuljeskellaan paikasta toiseen ilman mitään varsinaista tarkoitusta.
Kiitokset alapeukutuksista. Kaupunkilaiset unohtaa, että monelle se luonto on työpaikka tai harrastuksen paikka eikä mikään turhanaikaisen vaeltelemisen kohde. Tänäkin aamuna taas oli pari maastoautoa parkitettu keskelle kylätietä, kun innokkaat luontoharrastavat vaellusasuissaan halusi nähdä tipilintusia. Välineurheilua.
Haluaisin, mutta mies on selkä- ja polvivaivainen eikä moiseen pysty. Mistähän saisi luontopoluista, sienestyksestä yms. kiinnostuneen miehen lainaan?
Olisi kiva löytää mies, plussaa olisi luonnossa viihtyminen.
En noin aikaisin. Me olla lähdetty n.12-13. Kävelty metässä 2-4h.
Mä haluan nukkua klo 8 sunnuntaiaamuna.
Kellonajalle ihan sama, mutta olisi kyllä mukavaa! Kun saiskin tuon laiskiaisen joskus liikkumaan :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
patikointi/retkeily/lenkkeily tms. ovat harrastuksia myöskin... ja kyllä me ainakin saatetaan patikoinnin lomassa poimia hetki marjoja tai sieniä. Mun on vaikea ymmärtää juuri tuonlaista ajattelua, jossa kaikki määritellään vain sen työarvon kautta.
Vierailija kirjoitti:
Mä voisin lähteä, en tosin täysin vapaaehtoisesti ihan noin aikaisin... enkä usko että mieskään jos on lähdössä töihin... vapaa hetkinä kyllä, vaikka se luoto osittain on myös työpaikka (ei käy hirvimetsällä ja harva taitaa kuitenkaan edes ajatella olevansa siellä töissä vaikka kävisikin).
Me käydään miltei joka viikonloppu yhdessä jompana kumpana päivä useamman tunnin reissu. En voisi olla miehen kanssa, joka ei tykkäisi liikkua luonnossa. Ei tosin lähdetä noin aikaisin.