Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kukaan muu pettynyt Twin Peaksiin?

Vierailija

Olen nyt katsonut ensimmäistä kertaa Twin Peaksia. Toka kausi on vielä kesken, mutta olen ollut lievästi pettynyt sarjaan. Sitä on hehkutettu niin kovasti, ja sillä on kulttimaine, joten ehkä odotukseni olivat vähän liian korkeat. Tykkään kyllä Lynchin muusta tuotannosta, mutta tämä sarja on jotenkin vaisu ja tylsähkö. Ei tässä ole mitään kovin kauheaa tai pelottavaakaan vielä tapahtunut, vaikka osaan kyllä arvostaa myös hienovivahteista draamaa. Onko kellään muulla samanlaisia ajatuksia?

Kommentit (8)

Vierailija

Sikäli kai olen, että minulta on aina jäänyt sarja kesken jossain vaiheessa. Mutta pidin kovasti sarjan ihan alkupään jaksoista.

Vierailija

Tokan  kauden jälkipuolisko onkin pettymys, koska Lynch ei tuossa vaiheessa enää ollut mukana vaan tekemässä muita elokuvia, kunnes palasi ja ohjasi viimeisen jakson joka onkin sitten taas hemmetin hyvä. Pitää myös muistaa että sarja on aika vanha ja 90-luvun alussa tuo oli ihan todella omaperäinen ja pelottava sarja. Kun muut ohjelmat oli tasoa Cosby Show.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tokan  kauden jälkipuolisko onkin pettymys, koska Lynch ei tuossa vaiheessa enää ollut mukana vaan tekemässä muita elokuvia, kunnes palasi ja ohjasi viimeisen jakson joka onkin sitten taas hemmetin hyvä. Pitää myös muistaa että sarja on aika vanha ja 90-luvun alussa tuo oli ihan todella omaperäinen ja pelottava sarja. Kun muut ohjelmat oli tasoa Cosby Show.

No joo, ajan hammas on varmasti päässyt puremaan sarjaan. Olin itse silloin niin pieni, kun Twin Peaksia tehtiin, että sen katsominen on siirtynyt syystä jos toisestakin. Eniten olen kai nauttinut sarjan (piilo)huumorista ja absurdeista hahmoista. ap

Vierailija

Minun mielestäni sarja oli tylsä jo ensimmäisellä kerralla. Ensimmäinen jakso oli jännä, mutta kun mitään ei tapahtunut muutamaan jaksoon, jätin sikseen. Vieläkään ei kiinnosta, kuka murhasi Laura Palmerin ja miksi.

Vierailija

Sarja tuli ensimmäisen kerran, kun olin 12-vuotias. Sitten se uusittiin, olikohan sekin vielä 90-lukua? Olen siis jo pari kertaa itse päässyt katsomaan sarjan vaiheet ja joo, jo ekalta katsomiskerralta on jo tiedossa, että loppua kohden mentäessä sarja latistuu. Alku on hyvä, loppupuoli ei niinkään.

Ja sarjan pointti ei ole se, kuka oikeastaan murhasi Laura Palmerin. Vaan tunnelma, henkilöhahmot, jännityksen luominen, musiikki. Monet näyttelijät jäivät mieleen todella vetovoimaisina. Harva sarja on kuitenkaan yhtä persoonallisesti toteutettu ja sillä tarkoitan henkilöhahmojen valintaa, kerrontaa, musiikkia ja tunnelmaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ja sarjan pointti ei ole se, kuka oikeastaan murhasi Laura Palmerin. Vaan tunnelma, henkilöhahmot, jännityksen luominen, musiikki. Monet näyttelijät jäivät mieleen todella vetovoimaisina. Harva sarja on kuitenkaan yhtä persoonallisesti toteutettu ja sillä tarkoitan henkilöhahmojen valintaa, kerrontaa, musiikkia ja tunnelmaa.

Tämä on ihan totta. Sarja ja näyttelijät ovat personaallisia, tunnelma on erikoinen, musiikki hyvää. Laura Palmerin murhaaja on loppujen lopuksi sivuseikka. ap

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat