Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttävä artikkeli. Tyyppi menee tahallaan läpikulku kielletty -väyliltä

Vierailija

Ärsyttää, että tuon kirjoittaja lähtee tahallaan kulkemaan käteviä oikoreittejä paikoissa, missä läpikulku on kielletty. (Kerrostalopihojen kautta tapahtuva yleinen oikaiseminen on ärsyttävää.)

Lisäksi hänen mielestään polkupyörä pitää saada just siihen, mikä on pyöräilijän kannalta paras paikka. Olkoon vaikka Stokkan edessä. Ei sitä kuule saa autoakaan siihen laittaa, mikä olis just mulle hyvä ja kätevä paikka. Miksi pyörä pitäisi saada laittaa?

Ärsyttävä asenne tuon artikkelin kirjoittajalla.

Yritän etsiä

Sivut

Kommentit (27)

Vierailija

Kauhean itsekästä. Miettii vaan, mikä on minulle lyhin ja kätevin reitti. Ei yksityisten pihojen läpi saa oikaista.

Vierailija

Mainittu kirjoittajahan puhuu asiaa. Tampereen Stockan sivustalla olisi hyvää tilaa polkupyörille, mutta pyörien jättäminen alueelle on kielletty. Kyseinen paikka ei edes ole suoraan Stockan edessä vaan sivustalla kävelykadulla. 

Rautatieaseman edessä on tosi heikosti luvallisia paikkoja pyörille, vaikka tilaa kyllä olisi. Tällä hetkellä pyörät on survottu tosi ahtaalle alueelle kadun reunaan, jonne kaikki eivät edes kunnolla mahdu. 

Tampereella vihataan pyöräilijöitä. Olen sen huomannut, kun joka päivä pyöräilen keskustassa ja sen reunamilla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kauhean itsekästä. Miettii vaan, mikä on minulle lyhin ja kätevin reitti. Ei yksityisten pihojen läpi saa oikaista.

Jos on kyse kerrostalopihasta tai rivitalon alueesta, joka ei ole kenenkään asukkaan omaa, niin olen artikkelin kirjoittajan kanssa samoilla linjoilla. Kiellot ovat suosituksia, eivät lakiin perustuvia. Siksi suurin osa noudattaa niitä, ja sen kanssa taloyhtiön on elettävä. Jos kuitenkin joku haluaa siitä oikaista, niin mitäpä sä sille voit? Niin miksi häiriintyä asiasta? Opi elämään asian kanssa tai muuta okt:oon.

Vierailija

joutuisin kävelemään melkein kilometrin lisää töihin jos en oikaisisi kerrostalon pihan poikki. enkä näe tekeväni mitään väärää

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on kyse kerrostalopihasta tai rivitalon alueesta, joka ei ole kenenkään asukkaan omaa, niin olen artikkelin kirjoittajan kanssa samoilla linjoilla. Kiellot ovat suosituksia, eivät lakiin perustuvia. Siksi suurin osa noudattaa niitä, ja sen kanssa taloyhtiön on elettävä. Jos kuitenkin joku haluaa siitä oikaista, niin mitäpä sä sille voit? Niin miksi häiriintyä asiasta? Opi elämään asian kanssa tai muuta okt:oon.

Kyllä tuosta meidänkin kerrostalon pihan läpi moni oikaisee Prismalle, mutta ei kyllä haittaa minua pätkääkään. 

Vierailija

Onhan se kamalaa, kun kauniiseen nurmikkoon tulee polku! Hui! Ehkä sen ruman kyltin sijaan (joka todella paljastaa oiloreitin ulkopuolisiöle) kannattaisi siihen poluksi muodostuvaan kohtaan laittaa kaunis liuskekivi tms kaunis polku.

Vierailija

Oikaisen myös pihojen poikki, "läpikulku kielletty" -kyltit ei paljoa pelota. Koskaan ei ole kukaan tullut valittamaan, että vittuakos kävelet meidän pihalla. Eikä muakaan haittaa tai edes kiinnosta, jos joku haluaa tästä meidän pihan poikki kävellä.

Vierailija

Sen kerrostalon pihan omistavat ne.asukkaat (jos Osaketalo) Heillä on oikeus kieltää pihan läpi oikaisu.

Aita nyt ainakin kannattaa rakentaa. Eihän se ole mukavaa, että omalle.pihalle muodostuu yleinen kulkuväylä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuosta meidänkin kerrostalon pihan läpi moni oikaisee Prismalle, mutta ei kyllä haittaa minua pätkääkään. 

sua ei siis haittaa, että nurmikkoon kuluu epämääräinen polku ja pensasaitaan aukko. Eikä sekään, että teidän taloyhtiön pitää sitten maksaa polun ylläpito ja talvella hiekoitus ja kun tällä polulla kuitenkin lopulta  joku liukastuu, niin te asukkaat ja taloyhtiön osakkeenomistajat maksatte korvaukset tai ainakin kohonneet vakuutusmaksut vastikkeissa ja vuokrissa.

ok. 

Aika monia turhanpäiväinen rahanmeno kuitenkin haittaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Sen kerrostalon pihan omistavat ne.asukkaat (jos Osaketalo) Heillä on oikeus kieltää pihan läpi oikaisu.

Aita nyt ainakin kannattaa rakentaa. Eihän se ole mukavaa, että omalle.pihalle muodostuu yleinen kulkuväylä.

No on oikeus, mutta muilla ei ole käytännössä velvollisuutta kieltoa noudattaa. Pihaan saa ulkopuolinenkin tulla ja poistua ilman kenenkään lupaa.

Vierailija

Mulle on lukioikäosenä paristakin kerrostalosta huudettu ikkunasta, kun olen oikaissut. Lopetin sitten. En ollut tajunnut, että se häiritsee.

Vierailija

Olisi kiva, että yksityisaluetta noudatettaisiin. Meidän talossa on lukitut portit, jottei pihasta tule yleinen kulkuväylä.

Pyörien suhteen hän sen sijaan on oikeassa: Monissa paikoissa Tampereella on aivan liian vähän pyöräparkkeja ja muutenkin huonosti mietitty pyöräilijöiden kulkemisen ja pysäköinnin toimivuus. Näin jopa minun näkökulmastani, vaikken edes pyöräile.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat