Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsen kaveri tuli meille kännissä, kerronko vanhemmille?

Vierailija

Ensinnäkin, olen itse siis lapselleni opettanut että jos nyt erehtyy juomaan, niin kännissä saa ja pitää uskaltaa tulla kotiin yöksi ettei erehdy mihinkään horhoilemaan. No eilen sitten oli ollut kaveriporukalla ilmeisesti jossain kotibileiden tapaisissa ja saapui kyllä tänne nukkumaan kohtuu selvänä, mutta toi mukanaan kaverinsa, joka oli aivan ympäripäissään. Väänsin sängyn ja katsoin että pysyy kuosissa, täällä sitten yöpyi ja krapuloi aamulla. Nyt mietin että ilmoitanko tästä lapsen vanhemmille - sain omalta lapselta sen kuvan että tämän kaverin kotona olisi kuvaannollisesti helvetti irti jos olisi kotiin siinä kunnossa ryöminyt. En haluaisi että rikon oman lapsen luottamuksen kun kerran tänne uskalsi hänet tuoda (ja haluan että tekisi näin vastoinkin jos juovat, eihän se kannustettavaa touhua ole mutta yritän olla realisti). Toisaalta olisi hyvä että tietävät missä lapsensa kulkee. Mitäs mä nyt tekisin...? :(

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Pistät tämän kaverin itse kertomaan vanhemmilleen, uhkaat poliisilla ja sossulla. Jos on kanttia kännätä, pitää olla kanttia kertoa.

Vierailija

Kyllä itse haluaisin tietää, miten ja missä lapseni viettää vapaa-aikaansa. Itse sen on kerrottava vanhemmilleen.

Vierailija

No toivottavasti ottavat sinultakin lapsen haltuun, kun kerta olet noin välinpitämätön oman alaikäisesi ryyppäämiseen. Se että joku toinen ryyppäsi enemmän ei poista oman lapsesi tekemisiäsi. Saatanan wt-perheet ootte te kanssa...

Anastasia
Seuraa 
Liittynyt11.10.2015

Onpa hienoa, että otit kaverin kotiin yöksi ja teit hänelle pedin! Hyvä ihminen olet :)

Mutta mä tuossa tilanteessa antaisin kaverin olla rauhassa ja odotella, josko krapula vähän hellittäisi hiljalleen. Vanhemmille ilmoittelisin kaverin olevan teillä, mutta humaltumisesta en ehkä mainitsisi mitään. Bileiden jälkeen päätyivät teille ja kaveri tulee kotiin vähän myöhemmin.

A lion never loses sleep over the opinions of sheep.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No toivottavasti ottavat sinultakin lapsen haltuun, kun kerta olet noin välinpitämätön oman alaikäisesi ryyppäämiseen. Se että joku toinen ryyppäsi enemmän ei poista oman lapsesi tekemisiäsi. Saatanan wt-perheet ootte te kanssa...

Kuka sitten lopulta ei ole wt? Nuo westend-teinit vasta kauheita ovat. Ap on turvallinen ja huolehtiva aikuinen.

Vierailija

Periaatteessa kannatan vanhemmille kertomista, mutta riippuisi perheolosuhteista. Joissakin perheissä lapsen fyysinen tai henkinen turvallisuus vaarantuisi tuon tiedon takia, joten olisin aika varovainen ja ennemmin yrittäisin oman lapsen kautta kuulostella, että eihän juomisesta tule toiselle jatkuvaa tapaa.

Vierailija

No en ilmoittaisi. Tytölläni on kaveri, jonka kotona on se helvetti irti aina ajoittain. Olen tätä kaveria suojellut monista jutuista. Kotikuri on niin kova, että nyt murrosiässä on selkeä uhmavaihe ja tekee kaikkea hullua. Olen tämän kaverin ns. varaäiti, joka tukee ja ottaa syliin, kun tulee itku kaikesta kotona tapahtuvasta. Monia paskajuttuja siellä on tapahtunutkin ja aina on meille tullut.

Nyt ollaan jo paremman puolella ja tällä kaverilla on meno rauhoittunut. Tulee kyllä hyvin pärjäämään elämässään, kun vain pääsee kotoansa pois ja saa itsearvostuksensa takaisin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

AP vaikuttaa fiksulta ja vastuulliselta vanhemmalta, jolla on hyvä ja avoin suhde lapseensa. En usko että sinusta voi sanoa samaa, mikäli sinulla lapsia on.

Vierailija

Vittumaisille vanhemmille ei kannata kertoa yhtään mitään eli säilytä oman lapsesi luottamus äläkä puutu asiaan millään tavalla. Sinun tehtäväsi ei ole paimentaa toisten jälkikasvua.

Vierailija

Vähän riippuu nyt iästä!

Ei sitten kukaan muu hoksannut kysyä lapsen ikää?. 

Eli ekstrapoloidaan. Puhuisin vanhempien kanssa, jos lapsi kymmenvuotias. En puhuisi, jos 18-vuotias. 

Paljon jää harkinnanvaraa välimaastoon. 

Miten kukaan voi edes lähteä vastamaan tähän aloitukseen, jos ikä ei ole tiedossa. En tajua tätä palstamenoa. 

Vierailija

Anastasia kirjoitti:

Onpa hienoa, että otit kaverin kotiin yöksi ja teit hänelle pedin! Hyvä ihminen olet :)

Mutta mä tuossa tilanteessa antaisin kaverin olla rauhassa ja odotella, josko krapula vähän hellittäisi hiljalleen. Vanhemmille ilmoittelisin kaverin olevan teillä, mutta humaltumisesta en ehkä mainitsisi mitään. Bileiden jälkeen päätyivät teille ja kaveri tulee kotiin vähän myöhemmin.

Ai että pitää olla oikein "hieno ihminen", jotta tarjoaa pedin kaverin päihtyneelle kaverille? 

Meillä selvästi eri arvot. Kyseinen asia on ITSESTÄÄN SELVYYS!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Anastasia kirjoitti:

Ai että pitää olla oikein "hieno ihminen", jotta tarjoaa pedin kaverin päihtyneelle kaverille? 

Meillä selvästi eri arvot. Kyseinen asia on ITSESTÄÄN SELVYYS!

siis lapsen päihtyneelle kaverille. Sekin kai itsestään selvyys. Totta kai autetaan nuorta, vaikkei edes kaveri olisi. Se on pointti nyt tässä. 

Vierailija

Minä kertoisin. En lähtisi suojelemaan ja näin tukemaan ja mahdollistamaan kaverin humalakäyttäytymistä. En kokisi siinä myöskään oman lapseni luottamusta syöväni. Toki kertoisin ensin molemmille nuorille aikaistani. Toivoisin että minulle kerrottaisiin, jos oma lapseni olisi kyseessä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat