Mies pääsi aamulla putkasta ja joutui
Iltapäivällä uudestaan, kun uhkaili väkivallalla, löi nyrkillä ja hajotti tavaroita. Miten kauan ne voi pitää siellä? Laskeekohan ne yöksi takaisin? Mua pelottaa, että milloin se tulee kotiin. Täällä ei ole turvakotia ja olen raskaana. Olen hakenut omaa asuntoa. Mä olen niin loppu 😞 Miten tästä selviää...?
Kommentit (48)
Varmaan on jokin kriisikeskus, johon voi soittaa.Älä jää kotiin ettei sulle satu mitään.
Olen eilisestä asti sanonut poliiseille, että ei ole paikkaa mihin mennä. Maanantaina menen heti asuntotoimistoon ja teen miehestä rikosilmoituksen. Ap
Mikä on sitten varallisuustilanteesi, ei tulisi hotelli väliaikaisesti kysymykseen?
Vierailija kirjoitti:
Olen eilisestä asti sanonut poliiseille, että ei ole paikkaa mihin mennä. Maanantaina menen heti asuntotoimistoon ja teen miehestä rikosilmoituksen. Ap
Joko soitit turvakotiin tuosta antamastani listasta ja kysyit neuvoa?
Jos et niin soita nyt. Sinulla on ongelma joka pamahtaa päälle reilusti ennen maanantaita.
Luulen, että mies uskoo, että nyt en ainakaan ota eroa ja uskaltaa näyttää todellisen minänsä. Siinä on kyllä väärässä. Vaikka olenkin raskaana, niin tähän liittoon en uskalla jäädä. Pelkään vauvan puolesta. Ap
Missä päin olet? Olen itse ollut samassa tilanteessa ja haluaisin auttaa jotenkin.
Soitan noin tunnin päästä. Nyt on pakko saada vähän nukuttua. Yöt mennyt valvoessa ja vatsaa juilii ikävästi. Ap
Vierailija kirjoitti:
Periaatteessa sun pitäisi voida saada väliaikainen lähestymiskielto miehelle - käytännössä eivät sitä kuitenkaan jostain syystä mielellään auta hankkimaan vaan vievät mielummin putkaan, kokemuksesta tiedän. Eikä sekään kamalasti auttaisi kun joutuisit aina soittamaan häkeen jos mies ilmestyy asunnollenne.
Miksi et kommentoi tuota listaa puhelinnumeroista joka on kaksi kertaa tänne linkattu? Soita lähimpään numeroon ja kerro tilanne. Poliisit näemmä jättäneet sut oman onnesi nojaan niinkuin mutkin monesti, turvakodissa tuskin niin vastuuttomasti toimitaan. Älä jää maanantaihin asti odottelemaan, missään nimessä!!!
Vierailija kirjoitti:
Soitan noin tunnin päästä. Nyt on pakko saada vähän nukuttua. Yöt mennyt valvoessa ja vatsaa juilii ikävästi. Ap
SOITA NYT. HANKI ITSELLESI TURVAAN JA NUKU SIELLÄ. En tarkoita loukata mutta alkaa tuntua siltä että mikä tahansa apukeino sulle esitetään niin on tekosyy olla hakematta apua. Se kun pitäisi tehdä nyt eikä "tunnin päästä".
Vierailija kirjoitti:
Oon niin monta kertaa ennenkin todennut, että näihin aloituksiin on ihan turha vastata yhtään mitään. Ne, joilla ihan oikeasti riittää kantti ja rohkeus lähteä, lähtevät, eivätkä jahkaile sitä vauvapalstalla. Näille täällä kyseleville on ihan sama mitä sanoo, aina löytyy joku syy miks just
nyt en pysty tätä ja tätä.
Kummasti se tarinakin on aina sama, ei ketään ystävää tai sukulaista missään, turvataloihin liian pitkä matka, bussit ei kulje ja taksiin ei oo varaa.
Olis niin ihanaa lukea täältä edes kertan sellainen juttu, missä tällaisen aloituksen tehnyt oikeasti lähtee. Yleensä aina nää menee niin, että parin päivän hiljaisuuden jälkeen ap tulee ja kertoo että "mies palasi kotiin raittiina ja kiin katuvana ja rakastavana, että päätin antaa vielä yhden mahdollisuuden" ja lässynlässynlää.
Äh miehet on nyt vaan miehiä! Sovintopanon otatte niin kaikki unohtuu vielä! Ei tertte tehä aina kärpäsestä härkästä, ap! Ota siltä vaikka suihin josko sillä leppyis ;P
Kuule, jos olisit mun ystäväni, niin haluaisin, että "vaivaisit" mua asialla. Siitä huolimatta, että mulla on pieniä lapsia useampia. Olisit kumminkin täällä paremmin turvassa kuin kotonasi. Ja ystävänäsi haluaisin tukea sinua vaikeassa tilanteessasi.
Soita turvakotiin. Asiasta keskusteleminen tällä palstalla ei auta enempää.
https://www.turvakoti.net/site/?lan=1&page_id=8
Palstalla on aiemmin esiintynyt useampia ikäviä vedätyksiä tästä samasta aiheesta. Niissä kaikissa oli yhteistä se, että henkilö ei neuvoista huolimatta soittanut turvakotiin vaan halusi jatkaa asiasta keskustelemista nimenomaan palstalla. Jos jatkat tai joku muu jatkaa sinun nimissäsi tätä keskustelua niin tuo provoilun mahdollisuus tuodaan kyllä esille. Se ei henkilökohtainen hyökkäys sinua vastaan vaan seurausta aiemmista tapahtumista.
Soitin lähimpään turvakotiin. Eivät tienneet paikkakuntani toiminta tapaa. Käskivät soittamaan 112. Ja heidän tk on kuulemma täynnä, jos sinne menoa ehdotetaan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Soitin lähimpään turvakotiin. Eivät tienneet paikkakuntani toiminta tapaa. Käskivät soittamaan 112. Ja heidän tk on kuulemma täynnä, jos sinne menoa ehdotetaan. Ap
Kerropa mihin nimenomaiseen turvakotiin soitit niin selvitämme asiaa tarkemmin. Sen kertominen ei paljasta sinun henkilöllisyyttäsi eikä sitä miltä paikkakunnalta soittelet. Muuten menee keskustelu piakkoin syyttelyksi vedättämisestä.
Lähin turvakoti on täynnä. Käskivät soittaa häkeen. Häkestä olivat yhteydessä päivystävään sos.työntekijään, joka soitti ja kertoi tulevansa illan mittaan käymään.ap
Vierailija kirjoitti:
Lähin turvakoti on täynnä. Käskivät soittaa häkeen. Häkestä olivat yhteydessä päivystävään sos.työntekijään, joka soitti ja kertoi tulevansa illan mittaan käymään.ap
Hyvä. Olet ottanut ensiaskeleet tiellä, joka johtaa pois umpikujastasi.
Vierailija kirjoitti:
Hei, toivottavasti saat pian konkreettista tukea ja turvaa! Sen lisäksi haluaisin sanoa, että tässäkin vaikeassa tilanteessa olette "suuremmassa kädessä" ja toivon, että saatte sen myös kokea: http://www.fathersloveletter.com/Finnish/#4
todennäköisesti poliisi on kirjannut rikosilmoituksen, ukko kuulustellaan huomenna ja myös sulle soitetaan. Ei se ennen huomista sieltä kuitenkaan pääse.
Jeesustelijoille: parisuhdeväkivaltaa harvoin on heti suhteen alusta asti, vaan useimmiten miehen naiseen kohdistama väkivalta alkaa juuri silloin kun nainen on raskaana tai synnyttänyt ensimmäisen lapsen. Sitä ennen on voitu olla yhdessä esimerkiksi 10 vuotta ilman väkivaltaa. Jokin lapsen saannissa napsauttaa päässä väkivaltaan taipuvaisella.