Jäi sit ne lenkkarit ostamatta. Kiitos myyjän.
Olen ihminen, joka ei halua myyjän palvelua kenkiä ostaessani, koska kykenen siihen varsin hyvin itsekin. Löysin stadiumista lenkkarit, jotka olisin halunnut. Hinta oli kohdillaan ja värikin näytti kivalta. Niitä hipelöidessäni myyjä tapansa mukaan tuli iloisesti tervehtimään ja kysymään, että tarvitsenko apua. Tervehdin iloisesti takaisin ja sanoin ystävällisesti, että juuri nyt en tarvitse apua, mutta kutsun sitten jos tulee kysymyksiä. Tähän myyjä, että selvä ja otti askeleen taakse päin.
Siihen se jäi metrin päähän kyttäämään ja hymyilemään ja mulle tuli vaivautunut olo. Ajattelin sovittaa kenkää ja siirryinkin sohvalle jonne myyjä seurasi perässä ja jäi taas viereen seisomaan kädet selän takana, päkiöiltä kantapäille keinahdellen.
Siinä kohtaa mulle sitten riitti. Palautin lenkkarin paikoilleen ja poistuin kaupasta. Jäi ihan hitosti harmittamaan, koska olisin 99% varmuudella ostanut satasen lenkkarit, mutta kiusallinen tilanne pilasi oston.
Ymmärrän, että heille on opetettu asiakaspalvelua ja täytyy olla innokas, mut jos sanon, että en tarvitse palvelua niin pitääkö silti jäädä siihen kytikselle?
Kommentit (41)
Itsekin pidän siitä, että saan olla yksin, mutta ei tuollaisen olisi pitänyt karkoittaa. Small talkkia harjoittelemaan.
Yritin kesällä ostaa kengät, mutta myyjä tyrkytti oheistuotteita niin aggressiivisesti, että lopulta lähdin kaupasta pois. Ei siis meinannut myydä minulle pelkkiä kenkiä ja alkoi lähes riidellä asiasta. Sitten kun käänsin selkäni, huuteli perään että kyllähän hän kengät yksinäänkin myy... Oli myöhäistä jo.
<tähän jotakin pikkunokkelaa ja sarkastista>
Niillä on ohjeet, että oltava valmiina lähellä. Et jos haluat pienemmän koon, juoksevat hakemaan sen sulle.
No johan ap olet herkkähipiäinen...
Vierailija kirjoitti:
Niillä on ohjeet, että oltava valmiina lähellä. Et jos haluat pienemmän koon, juoksevat hakemaan sen sulle.
No huh huh! Osaisin itsekin hakea kyllä pienemmän koon. En muutu rammaksi sovitettuani liian isoja kenkiä.
ohis
Kenkäkaupoissa on huonoin palvelu.
Vierailija kirjoitti:
Luuli varmaan, että aiot pölliä ne.
No sitä mä itsekin ajattelin, mut ei mulla ollut edes käsilaukkua mukana mihin olisin ne tunkenut. No ehkä mä näytin sit vaan niin ummikolta lenkkareiden keskellä, että päätti jäädä varoiksi hollille. Olis menny edes hiukan kauemmaksi.
Ap
Kävin kesällä XXL:ssä katselemassa lenkkareita ja juoksuvaatteita. Ainakin kuusi myyjää kävi tyrkyttämässä palveluksiaan (mikä on ihan ok ja kuuluu toimenkuvaan) ja lopulta kaksi siirtyi aina hyllyltä toiselle mukanani parin metrin päässä pysytellen ja tuijotellen, vaikka olin kauniisti kieltäytynyt avusta. Aina kun otin jotain käteeni, alkoi kysely ja selittäminen myyjien taholta. Alkoi ärsyttää niin paljon, että häivyin kaupasta. Olisi kohteliasta ja kaupantekoa edistävää antaa asiakkaan katsella rauhassa. Osaan kyllä pyytää apua tarvitessani, kuten jokaiselle näistä myyjistä nätisti kerroin, kun apuaan tarjosivat.
Tycke och smak är olika sanoi ruåtsalainen ja jatkoi hapansilakkansa syömistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niillä on ohjeet, että oltava valmiina lähellä. Et jos haluat pienemmän koon, juoksevat hakemaan sen sulle.
No huh huh! Osaisin itsekin hakea kyllä pienemmän koon. En muutu rammaksi sovitettuani liian isoja kenkiä.
ohis
Et sä sinne varastoon saa mennä vaikka kuinka jalat toimis.
Intersportista jäi lenkkarit ostamatta, kun kysyin kiertolöysää tossua ja myyjä tarjosi kaikkein tuetuinta ja kalleinta asicsin kayanoa. Aloin nauramaan ja kysyin, että oletko tosissasi. On hän, se on kuulemma hyvä, kun hinta ratkaisee tossun hyvyyden. Vastasin, että kysyin kyllä neutraalia ja kiertolöysää tossua ja kayano on kaikkein pronaatiotuetuin, mitä on. Myyjä jäi siihen jotain änkyttämään.
Olisi kiva, jos myyjät edes jotain tietäisivät myymistään tuotteista, eivätkä myisi kalleinta, mitä kaupasta löytyy tietämättä edes, mitä myyvät.
Tämä sama ärsyttää mua apteekissa. Haluan itse katsoa ja vertailla mutta ei pitää jämähtää siihen puolen metrin säteellä ja tarjota aina sitä kalleinta
Minä en taas urheilukaupoissa löydä myyjää etsimälläkään. Ehkä ne ajattelee, että tällainen keski-ikäinen tantta ei mitään sieltä kuitenkaan osta. XXL:stä ja Stadiumista juuri olen jumppavaatteita ostanut ja rauhassa olen kyllä saanut olla. Myyjien mielestä mä vaan katselen, kun ei mun ikäinen jumppatrikoita vissiin tartte, eikä kenkiä, eikä mitään muutakaan.
Tuon takia en käy missään erikoisliikkeissä. Jos tarvitsen jotain erikoisempaa niin tilaan yleensä netistä. En minä tarvitse apua niiden vaatteiden tai urheiluvälineiden kanssa, osaan kyllä itsekin valita ne itselleni sopivimmat. Ahdistaa vaan kun joku tulee juttelemaan vaikka tahdon rauhassa tehdä ostokseni ja sitten poistua kaupasta.
Terveisin Naispelko22
Myyjä saattoi hämmentyä siitä, että kutsut, kun tarvitset kysymyksiä ja jäi sen takia norkoilemaan.
Vierailija kirjoitti:
Tervehdin iloisesti takaisin ja sanoin ystävällisesti, että juuri nyt en tarvitse apua, mutta kutsun sitten jos .../quote]
Eli oikeasti sanoit että "jooemmänyvarmaatrvsapssss"
"Kutsun sitten" KUTSUN ... KUTSUN???
Kukaan ei sano myyjälle että kutsun sitten.
Reps
Suomalainen kaupassa! Jessus sentään!! Taitaa olla joku luola-asukki kyseessä...
Vilassa ainakin tyrkyttäminen törkeää. Tuli sovituskopin ovelle huutelemaan miten menee, onko juhlat tulossa ym. Samalla toiselta asiakkaslta kyseli m iksi on kyynäsauvat ja olisi tälle mekkoa väkisin sovituttanut. No deal.
Luuli varmaan, että aiot pölliä ne.