Jäi sit ne lenkkarit ostamatta. Kiitos myyjän.

Vierailija

Olen ihminen, joka ei halua myyjän palvelua kenkiä ostaessani, koska kykenen siihen varsin hyvin itsekin. Löysin stadiumista lenkkarit, jotka olisin halunnut. Hinta oli kohdillaan ja värikin näytti kivalta. Niitä hipelöidessäni myyjä tapansa mukaan tuli iloisesti tervehtimään ja kysymään, että tarvitsenko apua. Tervehdin iloisesti takaisin ja sanoin ystävällisesti, että juuri nyt en tarvitse apua, mutta kutsun sitten jos tulee kysymyksiä. Tähän myyjä, että selvä ja otti askeleen taakse päin. 

Siihen se jäi metrin päähän kyttäämään ja hymyilemään ja mulle tuli vaivautunut olo. Ajattelin sovittaa kenkää ja siirryinkin sohvalle jonne myyjä seurasi perässä ja jäi taas viereen seisomaan kädet selän takana, päkiöiltä kantapäille keinahdellen.

Siinä kohtaa mulle sitten riitti. Palautin lenkkarin paikoilleen ja poistuin kaupasta. Jäi ihan hitosti harmittamaan, koska olisin 99% varmuudella ostanut satasen lenkkarit, mutta kiusallinen tilanne pilasi oston.

Ymmärrän, että heille on opetettu asiakaspalvelua ja täytyy olla innokas, mut jos sanon, että en tarvitse palvelua niin pitääkö silti jäädä siihen kytikselle? 

Sivut

Kommentit (41)

Vierailija

Yritin kesällä ostaa kengät, mutta myyjä tyrkytti oheistuotteita niin aggressiivisesti, että lopulta lähdin kaupasta pois. Ei siis meinannut myydä minulle pelkkiä kenkiä ja alkoi lähes riidellä asiasta. Sitten kun käänsin selkäni, huuteli perään että kyllähän hän kengät yksinäänkin myy... Oli myöhäistä jo.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Niillä on ohjeet, että oltava valmiina lähellä. Et jos haluat pienemmän koon, juoksevat hakemaan sen sulle.

No huh huh! Osaisin itsekin hakea kyllä pienemmän koon. En muutu rammaksi sovitettuani liian isoja kenkiä.

ohis

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Luuli varmaan, että aiot pölliä ne.

No sitä mä itsekin ajattelin, mut ei mulla ollut edes käsilaukkua mukana mihin olisin ne tunkenut. No ehkä mä näytin sit vaan niin ummikolta lenkkareiden keskellä, että päätti jäädä varoiksi hollille. Olis menny edes hiukan kauemmaksi.

Ap

Vierailija

Kävin kesällä XXL:ssä katselemassa lenkkareita ja juoksuvaatteita. Ainakin kuusi myyjää kävi tyrkyttämässä palveluksiaan (mikä on ihan ok ja kuuluu toimenkuvaan) ja lopulta kaksi siirtyi aina hyllyltä toiselle mukanani parin metrin päässä pysytellen ja tuijotellen, vaikka olin kauniisti kieltäytynyt avusta. Aina kun otin jotain käteeni, alkoi kysely ja selittäminen myyjien taholta. Alkoi ärsyttää niin paljon, että häivyin kaupasta. Olisi kohteliasta ja kaupantekoa edistävää antaa asiakkaan katsella rauhassa. Osaan kyllä pyytää apua tarvitessani, kuten jokaiselle näistä myyjistä nätisti kerroin, kun apuaan tarjosivat. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niillä on ohjeet, että oltava valmiina lähellä. Et jos haluat pienemmän koon, juoksevat hakemaan sen sulle.

No huh huh! Osaisin itsekin hakea kyllä pienemmän koon. En muutu rammaksi sovitettuani liian isoja kenkiä.

ohis

Et sä sinne varastoon saa mennä vaikka kuinka jalat toimis.

Vierailija

Intersportista jäi lenkkarit ostamatta, kun kysyin kiertolöysää tossua ja myyjä tarjosi kaikkein tuetuinta ja kalleinta asicsin kayanoa. Aloin nauramaan ja kysyin, että oletko tosissasi.  On hän, se on kuulemma hyvä, kun hinta ratkaisee tossun hyvyyden. Vastasin, että kysyin kyllä neutraalia ja kiertolöysää tossua ja kayano on kaikkein pronaatiotuetuin, mitä on. Myyjä jäi siihen jotain änkyttämään.

Olisi kiva, jos myyjät edes jotain tietäisivät myymistään tuotteista, eivätkä myisi kalleinta, mitä kaupasta löytyy tietämättä edes, mitä myyvät.

Vierailija

Tämä sama ärsyttää mua apteekissa. Haluan itse katsoa ja vertailla mutta ei pitää jämähtää siihen puolen metrin säteellä ja tarjota aina sitä kalleinta

Vierailija

Minä en taas urheilukaupoissa löydä myyjää etsimälläkään. Ehkä ne ajattelee, että tällainen keski-ikäinen tantta ei mitään sieltä kuitenkaan osta. XXL:stä ja Stadiumista juuri olen jumppavaatteita ostanut ja rauhassa olen kyllä saanut olla. Myyjien mielestä mä vaan katselen, kun ei mun ikäinen jumppatrikoita vissiin tartte, eikä kenkiä, eikä mitään muutakaan. 

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat