"Ihanaa",naapuriin muutti kanta-astuja

Vierailija

Kyseessä kaksikerroksinen rivitalo. Edelliset asukkaat osasivat kävellä ihan normaalisti. Nämä uudet asukkaat kävelevät rappusissa kuin mitkäkin norsut. Hyvä, että taulut pysyvät seinillä. Juu ja kyseessä ei ole mikään lapsiperheiden taloyhtiö ja uudet asukkaat noin viisikymppisiä. On se joillain vaikeeta. 

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä kaksikerroksinen rivitalo. Edelliset asukkaat osasivat kävellä ihan normaalisti. Nämä uudet asukkaat kävelevät rappusissa kuin mitkäkin norsut. Hyvä, että taulut pysyvät seinillä. Juu ja kyseessä ei ole mikään lapsiperheiden taloyhtiö ja uudet asukkaat noin viisikymppisiä. On se joillain vaikeeta. 

Jep se jollakin olet sinä jolla on vaikeeta

Vierailija

Kyllä, Ap:lla on hankalaa koska joutuu sitä kuuntelemaan. Naapuri saa ihan rauhassaa elää omassa kuplassaan... Miksi ihmiset ei voi ajatella muita? En ymmärrä. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, Ap:lla on hankalaa koska joutuu sitä kuuntelemaan. Naapuri saa ihan rauhassaa elää omassa kuplassaan... Miksi ihmiset ei voi ajatella muita? En ymmärrä. 

Jep ap voisi ajatella muita ja lopettaa naapureista valittamisen

Vierailija

On muuten tuttu ongelma. Olen asunut paritalossa, jossa naapurin kulkeminen kerrosten välillä sai minunkin portaani soimaan. Ilmeisesti rivi- ja paritalojen sisäportaita ei tarvitse rakentaa mitenkään tukeviksi. Pahin yhdistelmä on heiveröiset porrasrakenteet ja kanta-astuja naapurina. Pelkkää lottoamista siis, saako asua omassa rauhassaan vai ei.

Nykyisessä asunnossani oli naapurina kanta-astujien kuningatar, joka oli luonteeltaan niin pirullinen, että saatuaan tietää tärinäongelmasta alkoi hakata kantapäitään lattiaan (ilmeisesti tuon ensimmäisen kommentoijan sukulaissielu). Onneksi hänen miehensä häipyi ja rouvan rahat eivät riittäneet asunnon ylläpitoon. Nykyinen naapuripariskunta on ihan normaali. Lotossa siis onnisti tällä kertaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep ap voisi ajatella muita ja lopettaa naapureista valittamisen

T. itsekäs paska

Vierailija

Niin muista viis! Kunhan vaan itse voin olla miten haluan! Minä, minä, minä, minä ja vielä kerran minä!

t: kanta-astujan naapuri

Vierailija

Mä olen kanta-astuja itse :( en voi sille mitään, että jalkani on tälläinen. Ostin paksuja mattoja asuntooni ja toivon, että ei haittaa äänet naapuria. 

Miksi pitää valittaa jostain, mille ei voi mitään! :( 

ortopedi

Kanta-astunta johtuu aika pitkälti jalan muodosta. Jalan keskiosa ei koske kunnolla maahan. Tämä myös aiheuttaa ongelmia lantioon ja selkään, jolloin tämä jalkapöydän jäykkyys saattaa pahentua. Ikäväähän kolina on, mutta on törkeää valittaa toisen fyysisestä ominaisuudesta. 

Jos itse tunnistaa olevansa kanta-astuja (kuten suuri osa suomalaista on) kannattaa suosia paksuja mattoja kerrostaloasumisessa, kuten edellä kommentoinut jo kirjoitti. Tossujen ja niissä pohjallisten käyttö saattaa helpottaa myös askeleen raskauteen. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kanta-astuja itse :( en voi sille mitään, että jalkani on tälläinen. Ostin paksuja mattoja asuntooni ja toivon, että ei haittaa äänet naapuria. 

Lähes jokainen kanta-astuja voi lopettaa jytinänsä. Jos jaloissa oikeasti on vikaa, voi siitä kertoa naapureille ennen kuin kenenkään hermot alkavat kiristää. Puheväleissä oleminen ja halukkuus tulla ongelmassa vastaan eivät koskaan ole haitaksi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähes jokainen kanta-astuja voi lopettaa jytinänsä. Jos jaloissa oikeasti on vikaa, voi siitä kertoa naapureille ennen kuin kenenkään hermot alkavat kiristää. Puheväleissä oleminen ja halukkuus tulla ongelmassa vastaan eivät koskaan ole haitaksi.

Mites opetat jalalle sen, että askel rullautuisi kantapäästä jalanpohjan ulkosyrjän kautta päkiälle, jos jalkaholvi on korkea ja muutosta ei voi vain tehdä? Moni on myös kanta-astuja tietämättään ;) 

Vierailija

Ikäväähän tuo on. Olen asunut kanta-astujan naapurissa kerrostalossa. Muistelen aikaa vieläkin kauhulla.

Kanta-astujat opetelkaa pliis kävelemään normaalisti tai hankkikaa jotkut tossut ja hiihtelette vaikka niillä sitten siellä.

Varsinkin jos joudutte liikumaan myöhään/öisin. En kykene käsittämään miten yksi ihminen pystyy saamaan pelkällä kävelyllä sellaisen metelin että naapurissakin tulee herättyä keskellä yötä siihen.

Vierailija

Se on hirveää, asun sellaisen alapuolella. Se ei ole pelkkää töminää vaan sellasta tärinää joka kaikuu huonekaluista... Sellanen basso siis. Mua ihan oikeesti sattuu korvakäytävään se ääni :(

Vierailija

Enemmän mua ärsyttää ne, jotka katsovat televisiota, kuuntelevat musiikkia tai tiskaavat, pesevät pyykkiä tai puhuvat. Myös seksi on liikaa talossa! jne jne 

Eli siis, miksi asua kerrostalossa tms. jos ei kestä muiden elämisen ääniä? Yksikerroksinen rivari tai omakotitalo vuokraan tai ostoon. 

Ymmärrän tuskanne

Ei ole vaikeaa opetella kävelemään tumpsuttamatta. Se on ihan omasta asenteesta kiinni.

Ei ole myöskään mahdotonta syödä siten ettei syljen lurtskutus ja möhinä ja mähinä kuulu monen metrin päähän.

Toisia ei vaan paskaakaan kiinnosta kuinka pahalta toisista äänet fyysisesti tuntuvat, kun itseään ei häiritse.

Ihmisillä on niin erilaiset aivot. Toisten aivot eivät rekisteröi niin paljon ärsykkeitä kuin toisten.

Tumpsuttajien ja mätskyttäjien on mahdoton tajuta miltä toisista tuntuu.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat