Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Ihanaa",naapuriin muutti kanta-astuja

Vierailija
17.10.2015 |

Kyseessä kaksikerroksinen rivitalo. Edelliset asukkaat osasivat kävellä ihan normaalisti. Nämä uudet asukkaat kävelevät rappusissa kuin mitkäkin norsut. Hyvä, että taulut pysyvät seinillä. Juu ja kyseessä ei ole mikään lapsiperheiden taloyhtiö ja uudet asukkaat noin viisikymppisiä. On se joillain vaikeeta. 

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä kaksikerroksinen rivitalo. Edelliset asukkaat osasivat kävellä ihan normaalisti. Nämä uudet asukkaat kävelevät rappusissa kuin mitkäkin norsut. Hyvä, että taulut pysyvät seinillä. Juu ja kyseessä ei ole mikään lapsiperheiden taloyhtiö ja uudet asukkaat noin viisikymppisiä. On se joillain vaikeeta. 

Jep se jollakin olet sinä jolla on vaikeeta

Vierailija
2/21 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, Ap:lla on hankalaa koska joutuu sitä kuuntelemaan. Naapuri saa ihan rauhassaa elää omassa kuplassaan... Miksi ihmiset ei voi ajatella muita? En ymmärrä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, Ap:lla on hankalaa koska joutuu sitä kuuntelemaan. Naapuri saa ihan rauhassaa elää omassa kuplassaan... Miksi ihmiset ei voi ajatella muita? En ymmärrä. 

Jep ap voisi ajatella muita ja lopettaa naapureista valittamisen

Vierailija
4/21 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muuten tuttu ongelma. Olen asunut paritalossa, jossa naapurin kulkeminen kerrosten välillä sai minunkin portaani soimaan. Ilmeisesti rivi- ja paritalojen sisäportaita ei tarvitse rakentaa mitenkään tukeviksi. Pahin yhdistelmä on heiveröiset porrasrakenteet ja kanta-astuja naapurina. Pelkkää lottoamista siis, saako asua omassa rauhassaan vai ei.

Nykyisessä asunnossani oli naapurina kanta-astujien kuningatar, joka oli luonteeltaan niin pirullinen, että saatuaan tietää tärinäongelmasta alkoi hakata kantapäitään lattiaan (ilmeisesti tuon ensimmäisen kommentoijan sukulaissielu). Onneksi hänen miehensä häipyi ja rouvan rahat eivät riittäneet asunnon ylläpitoon. Nykyinen naapuripariskunta on ihan normaali. Lotossa siis onnisti tällä kertaa.

Vierailija
5/21 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana mielipide nelosella. Komppaan täysillä. 

Vierailija
6/21 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep ap voisi ajatella muita ja lopettaa naapureista valittamisen

T. itsekäs paska

Vierailija
7/21 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin muista viis! Kunhan vaan itse voin olla miten haluan! Minä, minä, minä, minä ja vielä kerran minä!

t: kanta-astujan naapuri

Vierailija
8/21 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kanta-astuja itse :( en voi sille mitään, että jalkani on tälläinen. Ostin paksuja mattoja asuntooni ja toivon, että ei haittaa äänet naapuria. 

Miksi pitää valittaa jostain, mille ei voi mitään! :( 

Vierailija
9/21 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanta-astunta johtuu aika pitkälti jalan muodosta. Jalan keskiosa ei koske kunnolla maahan. Tämä myös aiheuttaa ongelmia lantioon ja selkään, jolloin tämä jalkapöydän jäykkyys saattaa pahentua. Ikäväähän kolina on, mutta on törkeää valittaa toisen fyysisestä ominaisuudesta. 

Jos itse tunnistaa olevansa kanta-astuja (kuten suuri osa suomalaista on) kannattaa suosia paksuja mattoja kerrostaloasumisessa, kuten edellä kommentoinut jo kirjoitti. Tossujen ja niissä pohjallisten käyttö saattaa helpottaa myös askeleen raskauteen. 

Vierailija
10/21 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kanta-astuja itse :( en voi sille mitään, että jalkani on tälläinen. Ostin paksuja mattoja asuntooni ja toivon, että ei haittaa äänet naapuria. 

Lähes jokainen kanta-astuja voi lopettaa jytinänsä. Jos jaloissa oikeasti on vikaa, voi siitä kertoa naapureille ennen kuin kenenkään hermot alkavat kiristää. Puheväleissä oleminen ja halukkuus tulla ongelmassa vastaan eivät koskaan ole haitaksi.

Vierailija
11/21 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähes jokainen kanta-astuja voi lopettaa jytinänsä. Jos jaloissa oikeasti on vikaa, voi siitä kertoa naapureille ennen kuin kenenkään hermot alkavat kiristää. Puheväleissä oleminen ja halukkuus tulla ongelmassa vastaan eivät koskaan ole haitaksi.

Mites opetat jalalle sen, että askel rullautuisi kantapäästä jalanpohjan ulkosyrjän kautta päkiälle, jos jalkaholvi on korkea ja muutosta ei voi vain tehdä? Moni on myös kanta-astuja tietämättään ;) 

Vierailija
12/21 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäväähän tuo on. Olen asunut kanta-astujan naapurissa kerrostalossa. Muistelen aikaa vieläkin kauhulla.

Kanta-astujat opetelkaa pliis kävelemään normaalisti tai hankkikaa jotkut tossut ja hiihtelette vaikka niillä sitten siellä.

Varsinkin jos joudutte liikumaan myöhään/öisin. En kykene käsittämään miten yksi ihminen pystyy saamaan pelkällä kävelyllä sellaisen metelin että naapurissakin tulee herättyä keskellä yötä siihen.

Vierailija
13/21 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hirveää, asun sellaisen alapuolella. Se ei ole pelkkää töminää vaan sellasta tärinää joka kaikuu huonekaluista... Sellanen basso siis. Mua ihan oikeesti sattuu korvakäytävään se ääni :(

Vierailija
14/21 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän mua ärsyttää ne, jotka katsovat televisiota, kuuntelevat musiikkia tai tiskaavat, pesevät pyykkiä tai puhuvat. Myös seksi on liikaa talossa! jne jne 

Eli siis, miksi asua kerrostalossa tms. jos ei kestä muiden elämisen ääniä? Yksikerroksinen rivari tai omakotitalo vuokraan tai ostoon. 

Vierailija
15/21 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaikeaa opetella kävelemään tumpsuttamatta. Se on ihan omasta asenteesta kiinni.

Ei ole myöskään mahdotonta syödä siten ettei syljen lurtskutus ja möhinä ja mähinä kuulu monen metrin päähän.

Toisia ei vaan paskaakaan kiinnosta kuinka pahalta toisista äänet fyysisesti tuntuvat, kun itseään ei häiritse.

Ihmisillä on niin erilaiset aivot. Toisten aivot eivät rekisteröi niin paljon ärsykkeitä kuin toisten.

Tumpsuttajien ja mätskyttäjien on mahdoton tajuta miltä toisista tuntuu.

Vierailija
16/21 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän mua ärsyttää ne, jotka katsovat televisiota, kuuntelevat musiikkia tai tiskaavat, pesevät pyykkiä tai puhuvat. Myös seksi on liikaa talossa! jne jne 

Eli siis, miksi asua kerrostalossa tms. jos ei kestä muiden elämisen ääniä? Yksikerroksinen rivari tai omakotitalo vuokraan tai ostoon. 

Tuosta voimme päätellä sen, että sinulla ei ole ollut tarpeeksi häiritsevää naapuria, jonka kantapäiden jytinän kuulumisen lisäksi tuntuu ja johon sinä esimerkiksi heräät yöllä. Tai joka ikinen aamu kello viisi, kuten minä edellisessä asunnossani.

Minä joudun asumaan kerrostalossa, koska minulla ei ole varaa ostaa rivitaloasuntoa tai omakotitaloa kohtuullisen ajomatkan päässä työstäni. Onko sinulla antaa minulle ne puuttuvat noin seitsemänkymmentätuhatta euroa?

Vierailija
17/21 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanta-astujaa voi kuvata sanalla itsekäs

Vierailija
18/21 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkäintä mahdollista on vaatia toista ihmistä jatkuvasti ajattelemaan muita ja pakottautumaan kävelemään itselle epäluontaisella tavalla. Kauheaa olisi kokoajan miettiä sitä että mitä naapurit oikein kuulevat ja aina liikkuessa vain hokea itselleen että astu eri tavalla, astu eri tavalla...

Aina voi muuttaa omakotitaloon tai mennä terapiaan jos ei kestä ääniä ja elämää ympärillään.

Minä harrastan juuri niin kovaäänistä seksiä kuin haluan, käyn suihkussa vaikka keskellä yötä, astun kantapäälläni ja kuljen korkkareissa sisällä  ja elän normaalisti omassa kodissani. Tahallaan en häiritse, mutta en myöskään alkaisi koskaan nöyristelemään ja muuttamaan itseäni, kerta itse asumiseni maksan. En minäkään huomauttaisi vaikka huutavasta vauvasta tai mistään sellaisestakaan.

Vierailija
19/21 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekkäintä mahdollista on vaatia toista ihmistä jatkuvasti ajattelemaan muita ja pakottautumaan kävelemään itselle epäluontaisella tavalla. Kauheaa olisi kokoajan miettiä sitä että mitä naapurit oikein kuulevat ja aina liikkuessa vain hokea itselleen että astu eri tavalla, astu eri tavalla...

Aina voi muuttaa omakotitaloon tai mennä terapiaan jos ei kestä ääniä ja elämää ympärillään.

Minä harrastan juuri niin kovaäänistä seksiä kuin haluan, käyn suihkussa vaikka keskellä yötä, astun kantapäälläni ja kuljen korkkareissa sisällä  ja elän normaalisti omassa kodissani. Tahallaan en häiritse, mutta en myöskään alkaisi koskaan nöyristelemään ja muuttamaan itseäni, kerta itse asumiseni maksan. En minäkään huomauttaisi vaikka huutavasta vauvasta tai mistään sellaisestakaan.

Toivottavasti naapuriisi muuttaa joku mölyapina, joka metelöi juuri niin paljon kuin itse haluaa täysin naapureistaan piittaamatta.

Vierailija
20/21 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs rääväsuinen julkkis oli juuri tuota mieltä. Uhosi kolumneissaan, että hän tekee ihan mitä tahansa tahtoo ja piruuttaan alkaa vaikka potkia naapurin seinää, jos naapuri valittaa metelistä. Julkulta meni suu suppuun tästä asiasta sen jälkeen, kun hän teki lapsen ja huomasi, että jos hänen tenavansa ei saanut nukkua yöllä eikä päivällä, ei hänellä itselläänkään ollut kovin kivaa. Kyllä sinunkin mielesi muuttuu, kun vastaan tulee vielä pahempi ja itsekkäämpi mökääjä kuin sinä olet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi