Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

GEENIT EI LIHOTA

Vierailija
17.10.2015 |

Geenit ei tuota ylimääräistä energiaa eikä luustonne tuo ylimääräisiä kiloja. Aineenvaihduntojen erot ovat häviävän pienet, luokkaa 50-100kcal. Kyllä saa idiootti olla, jos kuvittelee, että geenit lihottavat. 

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niillä geeneilläkin on tekemistä. Itselläni on karjalaiset sukujuuret ja kyllä siellä ollaan sellaisia lyhyenläntiä ja tanakoita, vaikka elintavat olisivat mitä.

Suomessa ollaan kyllä lyhyenläntiä ja tanakoita ihan missäpäin Suomea tahansa. Varsinkin suomalaiset naiset siis. Mutta jostain kumman syystä kun Suomesta menee vain rajan yli Suomen naapurivaltioihin, ihan mihin tahansa, Viroon, Ruotsiin, Norjaan tai Venäjälle, niin kauniita, hoikkia naisia näkyy vaikka kuinka paljon. Miten tämä voi olla mahdollista, että erot ovat näin valtavat niin lyhyillä välimatkoilla?

Kyllä nuo tanakat geenit ovat nimenomaan itäsuomalaista perua. Ja et sinä paljon tästä genetiikan maantieteestä taida tietää vaikka niin kuvitteletkin...on tiedetty ja tutkittu jo kauan, että suomalaisten geneettiset erot Itä- ja Länsi-Suomen välillä ovat jopa suuremmat kuin Euroopan laajuisesti.

http://yle.fi/uutiset/suomalaiset_outo_kansa_eurooppalaisten_joukossa/6…

Kansojen historiaa en taas jaksa ruveta tässä sinulle referoimaan...

Vierailija
22/27 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos itse ap laittaisit jotain lähdettä väitteellesi? Muistan itse lukeneeni että geenit voivat selittää painosta 2-5kg tai sinne suuntaan, mutta suurta ylipainoa varsinaisesti eivät. Ryhdynpä tästä googlettamaan jos löytäisin tuosta tietoa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niillä geeneilläkin on tekemistä. Itselläni on karjalaiset sukujuuret ja kyllä siellä ollaan sellaisia lyhyenläntiä ja tanakoita, vaikka elintavat olisivat mitä.

Suomessa ollaan kyllä lyhyenläntiä ja tanakoita ihan missäpäin Suomea tahansa. Varsinkin suomalaiset naiset siis. Mutta jostain kumman syystä kun Suomesta menee vain rajan yli Suomen naapurivaltioihin, ihan mihin tahansa, Viroon, Ruotsiin, Norjaan tai Venäjälle, niin kauniita, hoikkia naisia näkyy vaikka kuinka paljon. Miten tämä voi olla mahdollista, että erot ovat näin valtavat niin lyhyillä välimatkoilla?

Kyllä nuo tanakat geenit ovat nimenomaan itäsuomalaista perua. Ja et sinä paljon tästä genetiikan maantieteestä taida tietää vaikka niin kuvitteletkin...on tiedetty ja tutkittu jo kauan, että suomalaisten geneettiset erot Itä- ja Länsi-Suomen välillä ovat jopa suuremmat kuin Euroopan laajuisesti.

http://yle.fi/uutiset/suomalaiset_outo_kansa_eurooppalaisten_joukossa/61...

Niin, mutta kun minä olen sekä asunut että matkustanut eri puolella Suomea, niin idässä kuin lännessäkin ja siitä huolimatta kaikkialla Suomessa olen nähnyt, että suurin osa suomalaisista naisista ovat niitä tanakoita ja tanakkajalkaisia lylleröitä. Mutta kun taas menee Suomen rajojen ulkopuolelle, itään tai länteen, ihan sama, niin heti löytyy paljon hoikkia ja kauniita naisia.

Sitä ihmettelen, että mikä siinä voi olla mahdollista, että kun heti Suomen raja ylitettyä rajan takaa, vain muutama (kymmenen) kilometriä Suomesta löytyy heti niin paljon enemmän kauniita naisia kuin Suomen rajojen sisäpuolelta?

Vierailija
24/27 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Geenit ei tuota ylimääräistä energiaa eikä luustonne tuo ylimääräisiä kiloja. Aineenvaihduntojen erot ovat häviävän pienet, luokkaa 50-100kcal. Kyllä saa idiootti olla, jos kuvittelee, että geenit lihottavat. 

100 kcal erolla päivässä kertyy viikossa jo 700 kcal. Se ei enää olekaan ihan niin pieni summa, sillähän toinen voi syödä pizzan ja toinen samankokoinen jo lihoo. 12 viikossa samoilla syömisillä toinen on kerännyt kilon rasvaa, toinen pysynyt mitoissaan. Vuodessa pienempikulutuksinen kerkeää kerätä nelisen kiloa extrarasvaa samoilla ruuilla.

Että en nyt sanoisi, että 50-100 kcal ero päivittäin on "häviävän pieni". 

Vierailija
25/27 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

http://yle.fi/uutiset/suomalaiset_outo_kansa_eurooppalaisten_joukossa/61...

Niin, mutta kun minä olen sekä asunut että matkustanut eri puolella Suomea, niin idässä kuin lännessäkin ja siitä huolimatta kaikkialla Suomessa olen nähnyt, että suurin osa suomalaisista naisista ovat niitä tanakoita ja tanakkajalkaisia lylleröitä. Mutta kun taas menee Suomen rajojen ulkopuolelle, itään tai länteen, ihan sama, niin heti löytyy paljon hoikkia ja kauniita naisia.

Sitä ihmettelen, että mikä siinä voi olla mahdollista, että kun heti Suomen raja ylitettyä rajan takaa, vain muutama (kymmenen) kilometriä Suomesta löytyy heti niin paljon enemmän kauniita naisia kuin Suomen rajojen sisäpuolelta?

Niin tarkoitatko, että muut suomalaiset eivät osaa liikkua muualle? Ihan samalla lailla ne itäsuomalaiset geenit omaavat osaavat lähteä Länsi-Suomeen ja päin vastoin. Ja geenit ei toki pelkästään selitä lihavuutta (halutessaan "hoikat geenit" omaavakin lihoo kyllä), mutta tuo ettei niillä olisi mitään tekemistä, on palturia. Loppuun pohdintaasi olisit saanut historiantunneilta vastauksen.

Vierailija
26/27 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin teininä vähän pyöreähkö tai "chubby", koska ei riittänyt itsekuri olla syömättä herkkuja mitä porukat raahasi kotiin. Kun muutin omilleni, laihduin 11 kg kun en itse hae melkein koskaan mässyä kaupasta. Laiskuus ja pihiys voittaa siis ahneuden :D

Taisi olla mulle luojan lykky että jotenkaan en koskaan opetellut siihen että sortumishetkellä hakisin oikeasti kaupasta itse suklaata, koska porukat raahasi niitä kotiin. Silti olen päättänyt että tulevat omat lapset saa korkeintaan yhden karkkipäivän per viikko, ihan uskomatonta verrata nykyistä olotilaa 15-vuotiaaseen itseeni, kun oli oikeasti sokerikoukussa. Se himo oli ihan uskomatonta, vaikka sokeria kaapista jos ei muuta saanut. Nykyään alkaa tekemään pahaa jos vetää pienenkin määrän jotain suklaata.

Älkää syöttäkö lapsillenne sokeria liikaa!

Vierailija
27/27 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

100 kcal erolla päivässä kertyy viikossa jo 700 kcal. Se ei enää olekaan ihan niin pieni summa, sillähän toinen voi syödä pizzan ja toinen samankokoinen jo lihoo. 12 viikossa samoilla syömisillä toinen on kerännyt kilon rasvaa, toinen pysynyt mitoissaan. Vuodessa pienempikulutuksinen kerkeää kerätä nelisen kiloa extrarasvaa samoilla ruuilla.

Että en nyt sanoisi, että 50-100 kcal ero päivittäin on "häviävän pieni". 

Nimenomaan. Ja se lihominenhan tapahtuu nimenomaan pitkällä aikavälillä. Ei kukaan päivässä pompsahda kymmentä kiloa lihavammaksi. Aika lyhytnäköistä ajatella ettei päivittäin tapahtuvalla syömisellä ja kuluttamisella olisi pitkäaikaisia vaikutuksia.