Hiljaiset miehet vituttaa
Olin eilen treffeillä erään miehen kanssa. Mielestäni todella hyvännäköinen ja viestien perusteella vaikutti todella mukavalta, sosiaaliselta ja kaikin puolin hyvältä. No eilen sitten nähtiin ja ei helvetti, mikä tuppisuu. Hänen kanssaan ei voinut keskustella mistään kun vastasi kaikkeen yhdellä sanalla. Treffien loppupuolella sitten sanoi että on yleensä melko hiljainen ja että toivottavasti se ei minua haittaa. NO kyllä haittaa! Vituttaa suoraan sanoen. Sellaisen ihmisen kanssa on tosi raskasta olla, kun toinen ei näe ollenkaan vaivaa keskustelun ylläpitämiseksi. MIKSI, kun muuten niin hyvä mies! Olen puhunut.
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Tässä N50 tyypillinen ajatusmaailma kuvastuu hyvin. Kaikki ujot eivät toki ole vihaisia kuten tämä,
N50
Ja kun kaikki ei ole mukavaa unelmahöttöä, niin silloin vika täytyy olla toisessa keskustelijassa. Jotkut vain ovat hieman syvällisempiä.
Vihainen en ole ollut ollenkaan, mutta juuri tässä sen huomaa kun asioista alkaa oikeasti keskustelemaan, niin joko hiljennytään tai sitten rupeaa tulemaan AD-hominemia
Vierailija kirjoitti:
Olen itse ollut nuorena ujo ja aika puhumaton, mutta ponnistelin siitä ulos. Olen edelleen kuitenkin introvertti.
Koittakaa ujot kestää tämä mitä sanon: Ujoudessa on hyvin paljon itsekeskeisyyttä ja laiskuutta. Jätät kaiken vastuun sosiaalisesta kanssakäymisestä toisen harteille kuin pieni lapsi lääkärissä. Itse katsot toista kuin televisiota ja olet noin 10% olemassa. Päässäsi kuvittelet että tilanne on ok, kunhan on puhetta. No ei ole.
Tämä voikin toimia ihan ok monessa tilanteessa, mutta ei treffeillä.
Ujot myös usein kuvittelevat olevansa vain sellaisia, koska eivät osaa erottaa introverttiutta, mikä on synnynnäinen temperamentti ja sosiaalisten taitojen puutetta toisistaan. Introvertilla voi olla loistavat sosiaaliset taidot, mutta ujolla ei.
Ujoudesta pääsee eroon kehittämällä sosiaalisia taitoja. Eikä se tarkoita puheliaaksi muuttumista, vaan vastuun ottoa sosiaalisissa tilanteissa. Se ei tarkoita että pitää puhua kaikki asiansa. Tuntemattomien kanssa se yleensä tarkoittaa, että huomioit häntä puhumalla vaikka edes säästä jos et muuta keksi. Olet opetellut kanssakäymisen fraasit. Eli et laske jäämäkeä housut kintuissa vaan niinkuin muutkin. Sulla on kelkka. Silloin ei siellä mäessä tartte koko ajan siihen omaan takamukseen keskittyä vaan voi nauttia tilanteesta jopa ja ohjata tilannetta omaan suuntaan.
N50
Ujous on lähempänä psykopatiaa kuin vilkkaus ja avoimuus, koska ujoa ei kiinnosta toiset ihmiset eikä ujo osaa innostua heistä. Ujo katselee maailmaa turvallisen etäisyyden päästä läsnä mutta poissa. Ja ovat myös herkästi loukkaantuvia monet, analysoivat liikaa, pelkäävät.
Vierailija kirjoitti:
Ja selittäkää mulle miten mies, joka ei osaa ilmaista itseään ja kuunnella toista, voi olla sängyssä hyvä? Sänkytaidothan syntyy juuri niistä taidoista, joita tältä mieheltä puuttuu: avoimuudesta, huomaavaisuudesta ja empatiasta.
Mielenkiintoista, että kuunteleva mies ei enää olekkaan kuunteleva.
Varmaan jotain naisten logiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Ap:n mukaan "viestin perusteella vaikutti todella mukavalta, sosiaaliselta ja kaikin puolin hyvältä", joten turha sanoa, ettei persoonallisuus näkynyt ollenkaan.
Mutta jos sinulle persoonallisuus määritellään ainoastaan ensimmäisten tai toisten treffien perusteella, etkä pysty hyväksymään mitenkään jännitystä ensikohtaamisella, niin omapa on ongelmasi.
Mielestäni treffit ovat merkityksettömät, jos mies kertoo asioita puhelimessa ja nauraa. Tai kirjoittaa paljon asioista, niin sehän sen todellisuuden kertoo, eikä ilta jonkun pihvilautasen ääressä väkinäisesti väännettynä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja selittäkää mulle miten mies, joka ei osaa ilmaista itseään ja kuunnella toista, voi olla sängyssä hyvä? Sänkytaidothan syntyy juuri niistä taidoista, joita tältä mieheltä puuttuu: avoimuudesta, huomaavaisuudesta ja empatiasta.
Mielenkiintoista, että kuunteleva mies ei enää olekkaan kuunteleva.
Varmaan jotain naisten logiikkaa.
Tarkoitin sillä enemmän tunneälyä. Eleettömyys ja emotionaalinen etäisyys antaa huonot kyydit verrattuna kiihkeään ja intohimoiseen, spontaaniin.
Vierailija kirjoitti:
Ujous on lähempänä psykopatiaa kuin vilkkaus ja avoimuus, koska ujoa ei kiinnosta toiset ihmiset eikä ujo osaa innostua heistä. Ujo katselee maailmaa turvallisen etäisyyden päästä läsnä mutta poissa. Ja ovat myös herkästi loukkaantuvia monet, analysoivat liikaa, pelkäävät.
Natseissa oli myöskin paljon ujoja.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitin sillä enemmän tunneälyä. Eleettömyys ja emotionaalinen etäisyys antaa huonot kyydit verrattuna kiihkeään ja intohimoiseen, spontaaniin.
Eleettömyys ei tarkoita taaskaan, että tunneäly puuttuisi. Vaikutat melko yksinkertaiselta mutkien oikojalta. Anteeksi suorasukaisuuteni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen introvertti, joka kuitenkin saa ujonkin miehen rentoutumaan ja hiukan juttelemaan. Ja siitäkös he tykkäävät!
Mutta... itsestä tuntuu silloin hyvin äidilliseltä, kuin olisi yrittänyt tutustua vieraaseen, ujoon lapseen. Siitä on kyllä romanttisuus ja seksikkyys kaukana.
Tämä on niiiiin totta!
Tiedätkö mitä? Se on myöskin merkityksetöntä introvertille. Introvertti on luultavasti höpöttänyt niitä näitä ihan sinun iloksesi.
Olen introvertti ja minulle tuo ei ole ollenkaan merkityksetöntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen introvertti, joka kuitenkin saa ujonkin miehen rentoutumaan ja hiukan juttelemaan. Ja siitäkös he tykkäävät!
Mutta... itsestä tuntuu silloin hyvin äidilliseltä, kuin olisi yrittänyt tutustua vieraaseen, ujoon lapseen. Siitä on kyllä romanttisuus ja seksikkyys kaukana.
Tämä on niiiiin totta!
Tiedätkö mitä? Se on myöskin merkityksetöntä introvertille. Introvertti on luultavasti höpöttänyt niitä näitä ihan sinun iloksesi.
Olen introvertti ja minulle tuo ei ole ollenkaan merkityksetöntä.
Tykkäät äidillisestä fiiliksestä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh? Nyt meni kyllä yli hilseen.. "en ole vastuussa sinun tunnetiloistasi" kohta oli outo. Samaan syssyyn myös tuo, että kaipaat jonkunlaista luottamusta ennen kuin alat kertomaan itsestäsi asioita, on outo. Minkälainen elämäntilanne sinulla on? Ai niin, et halua kertoa. Minkälaisia treffejä sinulla on sitten ollut vai onko niitä edes ollut? Miten pärjäät mm. kauppareissuilla ja erilaisten sosiaalisten tilanteiden hoitamisen kanssa? Minkä ikäinen olet? Oletko mies vai nainen? Oletko aina noin vihamielinen?
Ehkäpä kannattaisi hiljentyä itsekseen hiljaa miettimään mitä sinulle on kerrottu? Josko se näin aukenisi.
Alaisia on parhaimmillaan (vai pahimmillaan) ollut 100, että enköhän minä pysty ihmisten kanssa asiani hoitamaan, jos vain tahdot.
En ymmärtänyt vihamielisyyttä(?) Oliko se vihamielisyyttä, että aikuinen ihminen on itse vastuussa tunnetiloistaan, eikä toisten tarvitse hyppiä ja pomppia sinun pillisi tahdissa, että sinä tuntisit olosi hyväksi. Jos et tunne oloasi hyväksi hiljaisessa ympäristössä, niin silloin sinun tulee pohdiskella itseäsi. Miksi et tule? Ja miksi sinulle tulee kiusaantunut olotila tällöin. Et voi vaatia muita ihmisiä paikkailemaan sinun olotilojasi.
Sorry, mutta repesin! :D Tekstisi kääntyi sinua itseäsi vastaan jo heti alussa ja sama linja jatkuu ihan viimeiseen pisteeseen saakka. Mukavasti osasit myös vierittää syyn omita harteiltasi toisen niskaan. Joku vetäisisi tässä esiin jo narsisti -kortin, mutta se en ole minä. ;-)
Alkuperäisessä viestissä oli kuitenkin tosiaan juttua treffeistä ja niissä toimimisesta, toiseen ihmiseen tutustumisesta, elämänkumppanin ja ystävän etsimisestä ja mielenkiinnosta tutustua kokonaan uuteen ihmiseen ajatuksia vaihdellen ja itsestään jotakin antaen. Ei enemmästä eikä vähemmästä, vaan hyvästä ajatuksesta olla ystävällinen ja kiinnostunut vastapäätä istuvasta ihmisestä. Kunnioitus toista kohtaan on tärkeää molemmille osapuolille, ei toisen vikojen ja virheiden etsiminen ja niihin hyökkääminen. Ymmärsitkö? Voit siis rauhoittua ja rentoutua, toivottavasti teet sen ennen kuin menet rikki.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on aika merkityksetöntä, jos jo tunnet ujon, niin ujo ei ole enää ujo. Jos taas haet vain hetken tyydytystä, niin olet merkityksetön pidemmällä aikavälillä, enkä minäkään jaksaisi vaivannäköä sinun tyydytyksesi eteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eleettömyys ei tarkoita taaskaan, että tunneäly puuttuisi. Vaikutat melko yksinkertaiselta mutkien oikojalta. Anteeksi suorasukaisuuteni.
Tunneälyyn kuuluu erottamattomana avoimuus tunteista niiden ilmaisun tasolla. http://www.taloussanomat.fi/arkisto/2003/06/07/sydan-ja-jarki-toihin/20… Eleettömyys on ilmaisullisuuden vastakohta.
Vierailija kirjoitti:
Sorry, mutta repesin! :D Tekstisi kääntyi sinua itseäsi vastaan jo heti alussa ja sama linja jatkuu ihan viimeiseen pisteeseen saakka. Mukavasti osasit myös vierittää syyn omita harteiltasi toisen niskaan. Joku vetäisisi tässä esiin jo narsisti -kortin, mutta se en ole minä. ;-)
Pojatkin puhuivat töissä, että mahdat olla vähän läski. Mutta enhän minä sellaista ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on niiiiin totta!
Odottaisinkin että kun menen treffeille, että tyyppi tekisi edes jotain minun ilokseni. Arvostan sitä että osallistuu keskusteluun, sillä minusta ekojen treffien tarkoitus on tutustua toiseen ihmiseen. Jos se on "merkityksetöntä", miksi tämä ihminen edes käy treffeillä? Ja kyllähän sen huomaa jos toista jännittää ja pikku hiljaa se jännitys alkaa laukeamaan.
Vierailija kirjoitti:
Alkuperäisessä viestissä oli kuitenkin tosiaan juttua treffeistä ja niissä toimimisesta, toiseen ihmiseen tutustumisesta, elämänkumppanin ja ystävän etsimisestä ja mielenkiinnosta tutustua kokonaan uuteen ihmiseen ajatuksia vaihdellen ja itsestään jotakin antaen. Ei enemmästä eikä vähemmästä, vaan hyvästä ajatuksesta olla ystävällinen ja kiinnostunut vastapäätä istuvasta ihmisestä. Kunnioitus toista kohtaan on tärkeää molemmille osapuolille, ei toisen vikojen ja virheiden etsiminen ja niihin hyökkääminen. Ymmärsitkö? Voit siis rauhoittua ja rentoutua, toivottavasti teet sen ennen kuin menet rikki.
En ole hyökännyt edelleenkään. Totesin vain mitä vaatimuksesi mielestäni ilmentävät. Sekä otin esille juuri sitä keskitietä, kun monesti extrovertit ihmettelevät, kun asiat eivät mene heidän omien suunnitelmiensa mukaan. Aika harvoin introvertit ovat vaatimassa tätä samaa.
Yhden kerran istuin ravintolassa naisen kanssa ravintolassa pöydässä (ei treffit kuitenkaan) ja tämä nainen puhua pulputti niin etten saanut suunvuoroa. Puoli iltaa jaksoin kuunnella ja sitten oli jo pakko keksiä joku tekosyy poistumiseen. Loppuillan välttelin tätä naista. Tämä oli aika lähellä kesken lauseen häipymistä, kun nainen ei vain lopettanut puhettaan yksinkertaisesti tuntikausiin! Välissä saattoi mennä 5 - 10 minuuttia, että en ollut kuullut sanaakaan mitä tämä nainen puhuu. Sitten taas havahduin todellisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on aika merkityksetöntä, jos jo tunnet ujon, niin ujo ei ole enää ujo. Jos taas haet vain hetken tyydytystä, niin olet merkityksetön pidemmällä aikavälillä, enkä minäkään jaksaisi vaivannäköä sinun tyydytyksesi eteen.
Ujojen ongelma miehillä ja naisilla sängyssä ja muualla on "yksi ratkaisu joka tilanteeseen", dynaamisuuden puute, joka olisi osa tunneälyä. Tietenkin ujo voi kuukausien myötä tulla vähemmän ujoksi. Mutta ujous on miinustekijä seksuaalisuudessa avautumisen ja heittäytymisen sekä itseilmaisun ja muuntumisen puutteen kannalta.
Siksi yhä ihmettelen, miten joku piti eleetöntä ja puhumatonta miestä ihannepartnerina sängyssä. Tutkitusti tunneälykyky on hyvin tärkeä nautinnossa. Legenda mustista miehistä hyvinä rakastajina ei ole ehkä vain myytti, koska he ovat yleisesti hyvin erilaisia kuin pidättyvä ja jähmeä partneri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ujojen ongelma miehillä ja naisilla sängyssä ja muualla on "yksi ratkaisu joka tilanteeseen", dynaamisuuden puute, joka olisi osa tunneälyä. Tietenkin ujo voi kuukausien myötä tulla vähemmän ujoksi. Mutta ujous on miinustekijä seksuaalisuudessa avautumisen ja heittäytymisen sekä itseilmaisun ja muuntumisen puutteen kannalta.
En tiedä mitä tarkoitat dynaamisuudella, mutta eipä ole mitään huolia ollut sängyssä. Lisäksi alkaa menemään aika paljon ohi tämä keskustelu, joka lisäksi perustuu pelkään mutuiluun.
Vierailija kirjoitti:
Ujojen ongelma miehillä ja naisilla sängyssä ja muualla on "yksi ratkaisu joka tilanteeseen"
Ujot on siis mielestäsi nyt jo vähä-älyisiäkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pojatkin puhuivat töissä, että mahdat olla vähän läski. Mutta enhän minä sellaista ;)
Onneksi puhuivat, että olen läski "vain vähän". Sillä niin olenkin. Voisin yrittää ryhdistäytyä ja saada nämä 8 ylimääräistä kiloa pois vaikka jouluun mennessä. Lähtisiköhän joku mukaan? :)
Ap:n mukaan "viestin perusteella vaikutti todella mukavalta, sosiaaliselta ja kaikin puolin hyvältä", joten turha sanoa, ettei persoonallisuus näkynyt ollenkaan.
Mutta jos sinulle persoonallisuus määritellään ainoastaan ensimmäisten tai toisten treffien perusteella, etkä pysty hyväksymään mitenkään jännitystä ensikohtaamisella, niin omapa on ongelmasi.