Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hiljaiset miehet vituttaa

Vierailija
17.10.2015 |

Olin eilen treffeillä erään miehen kanssa. Mielestäni todella hyvännäköinen ja viestien perusteella vaikutti todella mukavalta, sosiaaliselta ja kaikin puolin hyvältä. No eilen sitten nähtiin ja ei helvetti, mikä tuppisuu. Hänen kanssaan ei voinut keskustella mistään kun vastasi kaikkeen yhdellä sanalla. Treffien loppupuolella sitten sanoi että on yleensä melko hiljainen ja että toivottavasti se ei minua haittaa. NO kyllä haittaa! Vituttaa suoraan sanoen. Sellaisen ihmisen kanssa on tosi raskasta olla, kun toinen ei näe ollenkaan vaivaa keskustelun ylläpitämiseksi. MIKSI, kun muuten niin hyvä mies! Olen puhunut.

Kommentit (90)

Vierailija
41/90 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi mennä extroverttien tahdissa? Voiko introvertti vaatia, että ollaan ihan hiljaa treffit.

Vierailija
42/90 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin oon aika hiljainen uusien ihmisten kanssa. Riippuu tietysti ihmisestä. Kyllä mä keskustella osaan, enkä tosiaan ihan tuppisuuna istuisi.

Joillakin se vaan vie aikaa lämmetä. Ei oo pakko jäädä odottamaan. Saattaa toki olla, että siinä samalla menettää kultakimpaleen.. mutta sellasta se on.

Etsi mieluummin joku suupaltti naisten kanssa flirttailija. :) luultavasti pettää sit, mut eipä tarvi odotella.

Huhheihaa taas. Joku otti nokkiinsa. :) Ehkä se saattaa olla hiljaisen oma moka jos toisen menettää kun ei saa suutaan auki? Kultakimpaleita on puheliaissakin, tuskinpa kaikki ovat näitä "suupaltteja pettäviä flirttailijoita"...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/90 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huhheihaa taas. Joku otti nokkiinsa. :) Ehkä se saattaa olla hiljaisen oma moka jos toisen menettää kun ei saa suutaan auki? Kultakimpaleita on puheliaissakin, tuskinpa kaikki ovat näitä "suupaltteja pettäviä flirttailijoita"...

Sivusta. Ei sellainen ole mikään menetys, jos ihminen ei ymmärrä minua. En ole menettänyt mitään.

Vierailija
44/90 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi mennä extroverttien tahdissa? Voiko introvertti vaatia, että ollaan ihan hiljaa treffit.

Kirjoitatko vaikka lapun seuraavilla treffeillä asiasta niin treffikaveri saa tietää asiasta myös? Vai olisiko sinun sittenkin parempi pysyä siellä kotosalla vain? :)

Vierailija
45/90 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitatko vaikka lapun seuraavilla treffeillä asiasta niin treffikaveri saa tietää asiasta myös? Vai olisiko sinun sittenkin parempi pysyä siellä kotosalla vain? :)

Vastauksesi ilmentää hyvin paljon. En sanonut, että jos ei puhu paljoa, että tarvitsisi olla aina hiljaa. Silloin puhutaan, kun on asiaa.

Miksi extrovertit luulevat, että heidän tapansa toimia on ainoa oikea ja sitä pitäisi ainoastaan noudattaa? Ylimielistä? Röyhkeätä?

Sitä mistä syyttävät introverttejä.

Vierailija
46/90 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Extroverttien kanssa myöskin olen huomannut, että kun alkaa oikeasti keskustelemaan ja tarkastelemaan syvällisesti asioiden epäkohtia, niin extrovertit menevät yleensä lukkoon näissä keskusteluissa.

Kaiken pitäisi olla pelkkää positiivista unelmahöttöä. Rasittavia.

Vierailija
47/90 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko koskaan kuullut sellaisesta, kuin yhteistyö? Oletko koskaan ajatellut, että se sinun ärsyttävänä extroverttina pitämäsi ihminen voi olla ihan yhtä oman rauhan haluinen kuin sinäkin, mutta että hän yrittää olla ihmisten kanssa tekemisissä silti välillä?

Minä nimittäin olen tällainen. En ole ujo, joskaan en nauti alati jatkuvasta small talkistakaan. Olen mielestäni täysin normaali ihminen, joka ymmärtää että heti ei voi kaikkien kanssa syntyä syvällistä pohdintaa, mutta että siihen pohdintaan ei koskaan pääse jos ei edes yritä ja siedä sitä jutustelua mitä toiseen tutustumiseen tarvitaan.

Ja sinä, joka sanoit, että pitääkö tulla illanistujaisissa esille että kelpaa, niin olet aivan hakoteillä tämän asian kanssa. Kukaan ei tarkoita, että nouse ylös ja pidä puhe, vaan että ole vastaanottavainen, puhu jotain jos sinulle puhutaan. Kuten sanoin, sinusta voi joku ihan aidosti olla myös kiinnostunut.

Vierailija
48/90 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko puheliaamman ok sanoa ujolle, että nyt tuntuu kuin kävelisi heikoilla jäillä kun toinen ei anna vastakaikua ja että toivoisi toiselta hieman apua tilanteeseen? Olisitko sinä valmis yrittämään silloin ja ottamaan edes hieman vetovastuuta?

En, koska en ole vastuussa sinun tunnetiloistasi. En pompi sinun pillisi tahdissa, että sinulla olisi parempi olo, paitsi tietenkin jos itse katson sen aiheelliseksi. Lisäksi N50 kirjoitus oli huono. Ei ujon sosiaalisissa taidoissa välttämättä ole mitään vikaa, kun esimerkiksi ystävien kanssa juttu luistaa. Lisäksi täälläkin näkee monella ujolla, että ulosannissa ei ole mitään vikaa, vaan kirjoitukset ovat aivan selkeitä. Itse ainakin kaipaan jonkinlaista luottamusta ihmiseen, ennenkuin rupean kertomaan itsestäni sen enemmän asioita. 

Täh? Nyt meni kyllä yli hilseen.. "en ole vastuussa sinun tunnetiloistasi" kohta oli outo. Samaan syssyyn myös tuo, että kaipaat jonkunlaista luottamusta ennen kuin alat kertomaan itsestäsi asioita, on outo. Minkälainen elämäntilanne sinulla on? Ai niin, et halua kertoa. Minkälaisia treffejä sinulla on sitten ollut vai onko niitä edes ollut? Miten pärjäät mm. kauppareissuilla ja erilaisten sosiaalisten tilanteiden hoitamisen kanssa? Minkä ikäinen olet? Oletko mies vai nainen? Oletko aina noin vihamielinen?

Vierailija
49/90 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko puheliaamman ok sanoa ujolle, että nyt tuntuu kuin kävelisi heikoilla jäillä kun toinen ei anna vastakaikua ja että toivoisi toiselta hieman apua tilanteeseen? Olisitko sinä valmis yrittämään silloin ja ottamaan edes hieman vetovastuuta?

En, koska en ole vastuussa sinun tunnetiloistasi. En pompi sinun pillisi tahdissa, että sinulla olisi parempi olo, paitsi tietenkin jos itse katson sen aiheelliseksi. Lisäksi N50 kirjoitus oli huono. Ei ujon sosiaalisissa taidoissa välttämättä ole mitään vikaa, kun esimerkiksi ystävien kanssa juttu luistaa. Lisäksi täälläkin näkee monella ujolla, että ulosannissa ei ole mitään vikaa, vaan kirjoitukset ovat aivan selkeitä. Itse ainakin kaipaan jonkinlaista luottamusta ihmiseen, ennenkuin rupean kertomaan itsestäni sen enemmän asioita. 

Tässä ujon tyypillinen ajatusmaailma kuvastuu hyvin. Kaikki ujot eivät toki ole vihaisia kuten tämä, mutta kyllä näkyy hyvin rajoittunut käsitys siitä mitä ovat "sosiaaliset taidot" ja myös harhaluulo siitä, että sosiaalisuus tarkoittaa itsestään väkisin kertomista. Ujous nimenomaan sosiaalisen toiminnan rajoittuneisuutta. On eri asia olla autistinen kuin ujo. Autismi on sairaus, ujous ei. Siksi ujoudesta voi halutessaan päästä eroon.

N50

Vierailija
50/90 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen otse introvertti, mutta sosiaaliset taitoni ovat ihan ok - ne ei sulje toisiaan pois mitenkään, onhan extrotkin usein kuin norsuja posliinikaupassa.

Olen ollut treffeillä joissa koko keskustelu on ollut minun varassani. Toinen todellakin vastaa joo ja ei, joskus kokonaisen lauseen itsestään. Se on paitsi uuvuttavaa, myös vähän loukkaavaa, kun toinen ei halua kysyä minulta mitään. Se ei minua haittaa, jos punastelee tai takeltelee (se voi olla söpöäkin), mutta kaiken yrityksen puuttuminen on kyllä no-no. Minusta se myös usein viittaa siihen että k.o. henkilö ei ole vastavuoroisuudesta hirveän kiinnostunut muutenkaan. Enkä halua sellaiseen suhteeseen.

Vierailija
51/90 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen introvertti, joka kuitenkin saa ujonkin miehen rentoutumaan ja hiukan juttelemaan. Ja siitäkös he tykkäävät!

Mutta... itsestä tuntuu silloin hyvin äidilliseltä, kuin olisi yrittänyt tutustua vieraaseen, ujoon lapseen. Siitä on kyllä romanttisuus ja seksikkyys kaukana.

Vierailija
52/90 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parempi olo?! Jos minä kysyn toiselta 30-50 kysymystä, muistan mitä hän on kirjoitellut, viittaan siihen, kysyn lisää - ja hän kysyy minulta 0 kysymystä, niin minusta hän on vain henkisesti laiska ja välinpitämätön, eikä yhtään välitä siitä että ekat treffit jännittää myös minua..

T. Se yksi intro joilla näistä kolemusta

Vierailija
53/90 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastauksesi ilmentää hyvin paljon. En sanonut, että jos ei puhu paljoa, että tarvitsisi olla aina hiljaa. Silloin puhutaan, kun on asiaa.

Miksi extrovertit luulevat, että heidän tapansa toimia on ainoa oikea ja sitä pitäisi ainoastaan noudattaa? Ylimielistä? Röyhkeätä?

Sitä mistä syyttävät introverttejä.

Koska sinulla on asiaa? Pitäisikö toisen hiljaa vain odotella puhumatta jos sinulle vaikka sattuisi tulemaan asiaa? Että jos sinua ei toisen höpinät kiinnosta, niin haukottelet, tuijotat käsiisi ja ilmaiset kaikin tavoin ettet ole kiinnostunut, mutta jos toisen puhe sattuukin sivuamaan jotakin kiinnostavaa asiaa niin saatat hyvällä tuurilla sanoa siitä sanan tai parikin? Olet aika hankalan tuntuinen ihminen. Ihan ystävällisesti tämän sanon, en pahalla, mutta meitä on moneksi.

Vierailija
54/90 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen introvertti, joka kuitenkin saa ujonkin miehen rentoutumaan ja hiukan juttelemaan. Ja siitäkös he tykkäävät!

Mutta... itsestä tuntuu silloin hyvin äidilliseltä, kuin olisi yrittänyt tutustua vieraaseen, ujoon lapseen. Siitä on kyllä romanttisuus ja seksikkyys kaukana.

Tämä on niiiiin totta!

Vierailija
55/90 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täh? Nyt meni kyllä yli hilseen.. "en ole vastuussa sinun tunnetiloistasi" kohta oli outo. Samaan syssyyn myös tuo, että kaipaat jonkunlaista luottamusta ennen kuin alat kertomaan itsestäsi asioita, on outo. Minkälainen elämäntilanne sinulla on? Ai niin, et halua kertoa. Minkälaisia treffejä sinulla on sitten ollut vai onko niitä edes ollut? Miten pärjäät mm. kauppareissuilla ja erilaisten sosiaalisten tilanteiden hoitamisen kanssa? Minkä ikäinen olet? Oletko mies vai nainen? Oletko aina noin vihamielinen?

Ehkäpä kannattaisi hiljentyä itsekseen hiljaa miettimään mitä sinulle on kerrottu? Josko se näin aukenisi.

Alaisia on parhaimmillaan (vai pahimmillaan) ollut 100, että enköhän minä pysty ihmisten kanssa asiani hoitamaan, jos vain tahdot.

En ymmärtänyt vihamielisyyttä(?) Oliko se vihamielisyyttä, että aikuinen ihminen on itse vastuussa tunnetiloistaan, eikä toisten tarvitse hyppiä ja pomppia sinun pillisi tahdissa, että sinä tuntisit olosi hyväksi. Jos et tunne oloasi hyväksi hiljaisessa ympäristössä, niin silloin sinun tulee pohdiskella itseäsi. Miksi et tule? Ja miksi sinulle tulee kiusaantunut olotila tällöin. Et voi vaatia muita ihmisiä paikkailemaan sinun olotilojasi.

Vierailija
56/90 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin eilen treffeillä erään miehen kanssa. Mielestäni todella hyvännäköinen ja viestien perusteella vaikutti todella mukavalta, sosiaaliselta ja kaikin puolin hyvältä. No eilen sitten nähtiin ja ei helvetti, mikä tuppisuu. Hänen kanssaan ei voinut keskustella mistään kun vastasi kaikkeen yhdellä sanalla. Treffien loppupuolella sitten sanoi että on yleensä melko hiljainen ja että toivottavasti se ei minua haittaa. NO kyllä haittaa! Vituttaa suoraan sanoen. Sellaisen ihmisen kanssa on tosi raskasta olla, kun toinen ei näe ollenkaan vaivaa keskustelun ylläpitämiseksi. MIKSI, kun muuten niin hyvä mies! Olen puhunut.

Entäpä, jos tuo olikin vain valkoinen valhe ja mies oli hiljaa, koska et vastannutkaan hänen naismakuaan? 

Vierailija
57/90 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä kannattaisi hiljentyä itsekseen hiljaa miettimään mitä sinulle on kerrottu? Josko se näin aukenisi.

Alaisia on parhaimmillaan (vai pahimmillaan) ollut 100, että enköhän minä pysty ihmisten kanssa asiani hoitamaan, jos vain tahdot.

En ymmärtänyt vihamielisyyttä(?) Oliko se vihamielisyyttä, että aikuinen ihminen on itse vastuussa tunnetiloistaan, eikä toisten tarvitse hyppiä ja pomppia sinun pillisi tahdissa, että sinä tuntisit olosi hyväksi. Jos et tunne oloasi hyväksi hiljaisessa ympäristössä, niin silloin sinun tulee pohdiskella itseäsi. Miksi et tule? Ja miksi sinulle tulee kiusaantunut olotila tällöin. Et voi vaatia muita ihmisiä paikkailemaan sinun olotilojasi.

Tässä ketjussa puhutaan siis ensitreffeistä, jonka yleensä molemmat osapuolet kokee jännittävänä sosiaalisena tilanteena. Meistä monista on reilua, että molemmat osapuolet siinä tilanteessa yrittää vähän tulla toista vastaan. Muut sosiaaliset tilanteet on erikseen.

Vierailija
58/90 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on niiiiin totta!

Tiedätkö mitä? Se on myöskin merkityksetöntä introvertille. Introvertti on luultavasti höpöttänyt niitä näitä ihan sinun iloksesi.

Vierailija
59/90 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä haluan tollasen miehen. Joka on hyvännäkönen eikä puhu paljoa. Mä voin hoitaa puhumisen. Sängyssä sen pitää olla kyllä priima. Anna mulle sen numero. Tai no testaa eka millanen pano on.

Yo. kommentti saanut 3 kertaa enemmän ylä- kuin alapeukkuja? Naiset tahtoo hiljaisen miehen, joka hyvä sängyssä ja jota nainen saa testata? Täähän on kuin Suomen versio Sinkkuelämäästä :-D

Ja selittäkää mulle miten mies, joka ei osaa ilmaista itseään ja kuunnella toista, voi olla sängyssä hyvä? Sänkytaidothan syntyy juuri niistä taidoista, joita tältä mieheltä puuttuu: avoimuudesta, huomaavaisuudesta ja empatiasta.

Vierailija
60/90 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ujous nimenomaan sosiaalisen toiminnan rajoittuneisuutta. On eri asia olla autistinen kuin ujo. Autismi on sairaus, ujous ei. Siksi ujoudesta voi halutessaan päästä eroon.
N50

Rajoittaahan se jos ei paljoa keskustele, mutta se ei ole sosiaalisten taitojen rajoittenuisuutta. Kaksi eri asiaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän