Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmiset ottaa koiran kaupunkiasuntoon?

Vierailija

Onko koiran ottaminen vaan muotia? En ole nähnyt tilastoja, mutta perstuntumalta voisi väittää, että ihmiset pitää enemmän koiria kuin vaikkapa 60-luvulla, tai 70-luvulla.

Otetaanko koira korvaamaan lapsia, kun niitä ei haluta tai uskalleta hankkia? Vai helpotukseksi yksinäisyyteen?

En oikeasti tajua, mitä iloa voi sellaisesta riesasta olla. Monet koirat on toki kauniita ja varmasti koulutettuina suht. miellyttäviä käytökseltään. Koirista kuitenkin irtoaa karvaa, ne piereskelee ja kuolaa ja niiden paska haisee järkyttävän pahalta! Johtuneeko siitä, että niille syötetään jotain teollisia nappuloita.

Luonnossa luonnonvaraisten eläinten ulosteet on usein kovia papanoita, kuten jäniksillä ja hirvillä. Karhun töräys on taas niin iso läjä, ettei siihen astu vahingossa. Mutta kaupungeissa nämä elintasokoirien jätökset - voi herranjumala! Jos vähänkään on heinikkoa tai puustoa, niin koiranomistaja ajattelee, että se on "luontoa", eikä sitä höyryävää paskakasaa tarvitsekaan muka kerätä pussiin! Kun siihen päälle sitten tippuu syksyn lehtiä, niin seuraava kulkija ei huomaa paskakasaa, vaan astuttuaan tajuaa sen vasta hajusta.

Sisäkoirien paska on niin järkyttävän pahan hajuista, että sille ei pärjää ihminen ollenkaan. Terveen ihmisen uloste haisee vain paskalta, mutta ei sairaalta, niinkuin koirien.

Sitten ne karvat. Ilmeisesti koiraihmiset kärsivät niistä itsekin, koskapa menevät virkistysalueille ja kaupungin puistoihin harjaamaan koiransa. Tiedoksenne itsekkäät laiskurit: kenelläkään ei ole oikeutta sotkea luontoa tai kaupungin puistoja vain sillä perusteella, että "kyllä se maatuu"! En minäkään käy tyhjäämässä biojätettä puistonpenkin viereen, enkä perusta kesäkampaamoa järvenrantaan (ja jätä leikattuja hiuksia sinne), että vältyn toimitilamaksuilta.

Koiraihmiset: lopettakaa se törkeä sotkeminen ja kouluttakaa koiranne niin, ettei sen haukkuminen ja vinkuminen häiritse naapureita! Ja kun nykyisestä lemmikistänne aika jättää, miettikää, onko aivan tarpeellista pitää kaupungissa koiraa. Jos otatte koiran, älkää ruinatko koirattomia niiden hoitajiksi. Antakaa koirattomien nauttia koirattomasta elämästään. Kiitos.

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

joo. Mikään muu elukkahan ei pasko. Koirat vaan.

Minkä muun elukan paskoista on jatkuvasti muille ihmisille harmia?

Ykskakkaa kakskakkaa koirankakkaa

Koirankakkakeskustelua kannattaa yrittää herätellä vasta keväällä lumen sulaessa. Näin syysaikaan ei lukijat tartu tähän täkyyn.

t. Koiranomistaja

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Koirankakkakeskustelua kannattaa yrittää herätellä vasta keväällä lumen sulaessa. Näin syysaikaan ei lukijat tartu tähän täkyyn.

t. Koiranomistaja

Syksyllä nämä liukumiinat on petollisimmillaan piilotellessaan pudonneiden lehtien alla.

Astuin tänään juuri tuollaiseen lehtien alla piilossa olevaan koiranpaskaan ja täytyy sanoa, että vihaan paskoja laiskoja koiranomistajia, jotka ei kerää piskinsä jätöksiä. Teollisnapsuilla ruokitun koiran paska on paitsi ällöttävän hajuista, myös todella tahmaista. Se ei lähde kengänpohjasta millään, eikä lakkaa haisemasta.

Minkälaiset ihmiset sotkevat yhteistä kaupunkiympäristöä surutta? Miksi sitä koiraa pitää pitää, jos on niin vaikeaa hoitaa sitä asiallisesti ja kerätä jätökset? Onko koiraihmiset tyhmiä vai missä vika on?

Vierailija

Koska tykkään koirista. Koirat vie mua lenkille, niistä on seuraa ja niiden seurassa on kivaa. Mun koirat ei myöskään syö teollista ruokaa, vaan raakaruokaa. Paska ei haise, ja uloshan ne pakoo, josta sitten tietysti jäljet korjaan. Karvaa lähtee, mutta sen voi imuroida pois. Koirat ei hauku ja vingu. Niiden kanssa ulkoillaa ja puuhaillaan kaikenlaista kodin ulkopuolella enimmäkseen, mutta tietty joskus myös sisällä. Useimmiten koirat kuitenkin nukkuu, kun on kotona, ellei sitten seuraile meidän tekemisiä. Koirat on tykätty kaveripiirissä ja naapurustossa ja lapset halailevat niitä. En ruinaa koirattomia koiran hoitahiksi, koiria tarjoutuu jo ihan tarpeeksi moni hoitamaan. 

Vierailija

Ei koiria ja kissoja saisi ottaa kaupunkiasuntoihin. Jossain euroopan maassa ei tullut kuuloonkaan että koira olisi koko päivän yksin kotona kun omistajat on poissa.

Niin sääliksi käy nämä eläimet jotka sisätiloissa kuluttavat aikaansa vailla virikkeitä . Kellon raksutus seurana ja pääsekö lenkille koko päivänä. Omistaja saa hyvää oloa kun rapsuttaa pari kertaa päivässä ja muun aikaa eläin jossain nurkassa tylsistyneen' nuokkuu kun ei paremmasta tiedä :(

Eikö tämä ole eläinrääkkäystä  :(

Minulle ei tulisi mieleenkään toimia näin sydämmettömästi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Koira pienessä kerrostaloasunnossa = eläinrääkkäystä.

Kärsivät elinkautista pienessä asunossa. Ohjattu viisi minuuttia ulkoilua aamuin illoin siinä se...elämä :(

Vierailija

Jos koiraa ulkoilutetaan paljon, käytetään harrastuksissa, leikitetään jne. On ihan sama missä asuu eli maalla vai kerrostalossa. Monet maalaiskoirat tympääntyy häkkiinsä tai juoksunaruun kun muuta elämää ei ole. Kaupunkikoirat muuten nauttii myös katsella ja kuunnella ympärillä olevaa liikehdintää, muiden koirien jättämistä hajuviesteistä puhumattakaan. Väittäisin että kaupungissa asuu onnellisempi koira.

Vierailija

Olen alkanut kallistumaan sille kannalle, että koiria ei saisi pitää kerrostalossa, jos ne haukkuvat. Ja suurin osa niistä koirista joita naapureillani on eri asunnoissa ollut, ovat olleet räksyttävää sorttia. Nytkin minulla on molemmilla puolilla naapurit, joilla on isot koirat, jotka haukkuvat aina kun liikun rappukäytävässä ja usein iltaisin todella myöhään muita ääniä. Todella ärsyttävää! Tuollaiset koirat häiritsevät toisten asumisrauhaa.

Vierailija

Ei ne koirat mitenkään kärsi kaupunkiasunnossa, kunhan niitä lenkitetään tarpeeksi ja annetaan tarpeeksi huomiota ja  aktivointia. Olen itse asunut laumani kanssa sekä maalla, että nykyisin rivitalossa kaupungissa, ja ihan yhtä onnellisia ovat koirat täällä. Ei aikuiset koirat muutenkaan sisällä mitään juuri tee, joten ihan sama niille onko se asunto iso maalaistalo vai vaikka kolmio kerrostalossa. 

Ja nuo muut jutut. No, itse en syötä koirilleni mitään teollista, syövät raakaruokaa (ns. BARF-ruokavalio). Niiden ulosteet ovat kiinteitä ja helppoja kerätä pussiin kadun reunasta jonne ne päästävät. Rotuni on trimmattava nyppimällä, ja tämän teen aina kotona ja vien karvat poltettavan jätteen roskikseen, en luontoon. Naapureita koirani eivät mitenkään häiritse, itse asiassa naapurustossa monet tykkäävät niistä oikein kovasti, lapsetkin tulevat joukoittain kysymään "saako noita koiria silittää".

Vierailija

Meidän rapussa pieni rakki räksyttää. Emäntä on aivan idiootti. Kaksi samanlaista. Eikä tämä nainen kerää kakkoja pussiin. On niin hieno nainen.

Vierailija

Koiranomistajan tunnistaa yleensä siitä että vaatteet on yltä päältä koiran karvoissa,tuskin itse edes huomaavat.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat