IBM: Mac-tietokone työkäytössä paras!

Macster

IBM on vaihtanut työntekijöidensä Lenovo ThinkPadeja Macbookeihin jo hyvän aikaa. Yhtiön työpaikkapalveluja johtava Fletcher Previn on ylistänyt ratkaisun taloudellisuutta, kertoo 9to5mac.

”Jokainen Mac jonka ostamme säästää meille rahaa”, hän kehuu. Tähän vaikuttaa ensinnäkin se, että Macit ovat arvokkaita työjuhtia vielä 3–4 vuoden palvelun jälkeenkin.

Merkittävää säästöä tulee myös ylläpidosta, josta Previn esitti vakuuttavia lukuja. Yhtiöllä on vuorokauden ympäri työntekijöitä palveleva tukipalvelu. Vain 5 prosenttia Mac-käyttäjistä on joutunut turvautumaan sen apuun. Vastaavasti avun tarvetta on ollut 40 prosentilla muita pc-laitteita käyttävillä.

IBM:n henkilökunnalla on käytössään jo 130 000 Apple-laitetta, mutta luvussa ilmeisesti ovat mukana mobiililaitteetkin. Määrä kasvaa noin 1900 Macilla joka viikko.

http://www.tivi.fi/Kaikki_uutiset/haluatko-saastaa-paljon-rahaa-osta-mac...

Tietokonealalla muinoin niin suuri IBM:kin on sen nyt tajunnut: Applen laite on työkäytössä(kin) paras. Tajua sinäkin.

Sivut

Kommentit (21)

Macster

Vierailija kirjoitti:

Ei kiitos ylihintaiselle nuhapumpulle.

Valitse: halpa ja tehoton Windows-toiminen kone, joka hajoaa tai vähintäänkin bugittaa kahden vuoden käytön jälkeen ja imee viruksia, tai kallis ja tehokas Mac, joka toimii 10 vuotta moitteetta eikä kerää viruksia. Kummatkin on koettu. Ja jos välttämättä tarvitsee Windowsia, niin senkin voi Maciin asentaa, ja Mac on heittämällä yhteensopiva kaikkien Windowsille tehtyjen laitteiden kanssa (tulostimet ym. ym).

Vierailija

Kyllä tämä Winkkarin pesee ja pienempikin teho riittää osx -ympäristössä. Tosin oma Yosemite ei ole mikään erityisen vakaa. kaatuilee tasaiseen tahtiin, mikä taas on harvinaisuus Linux distroissa. Käyttömukavuus on omaa luokkaansa.

Mielestäni Mac ei ole kallis. Kyllähän se kalliilta tuntuu jos vertaa vain speksejä, mutta kun ottaa mukaan rungon ja muiden komponenttien laadun ja vertaa samanlaatuiseen pc:n ei eroa juuri tule. Toki jonkinlainen omenalisä tuotteissa on.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tajuatko että apple ei valmista tietokoneita vaan softaa. IBM tuottaa komponentit mäkkäreihin niin tottakai ylistävät sitä

Mitäs mahdat oikein houria?

Macster

Vierailija kirjoitti:

Tajuatko että apple ei valmista tietokoneita vaan softaa. IBM tuottaa komponentit mäkkäreihin niin tottakai ylistävät sitä

Apple nimenomaan on tunnettu siitä, että se valmistaa sekä softan että raudan saman katon alla, siis samassa firmassa. Juuri se tekee koneista toimivia kokonaisuuksia. Muut eivät toimi näin, vaan laitevalmistaja tekee raudan ja ostaa siihen Windowsin käyttöjärjestelmän ja ohjelmistot.

Pelittää

Ostin Macbookin vuonna 2008. OS X:ää olen päivittänyt aina silloin, kun on uudempi versio tullut jakeluun. Käytän konetta n. kahdeksan tuntia joka päivä.  Ei ole mitään ongelmia ollut.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tämä Winkkarin pesee ja pienempikin teho riittää osx -ympäristössä. Tosin oma Yosemite ei ole mikään erityisen vakaa. kaatuilee tasaiseen tahtiin, mikä taas on harvinaisuus Linux distroissa. Käyttömukavuus on omaa luokkaansa.

Mielestäni Mac ei ole kallis. Kyllähän se kalliilta tuntuu jos vertaa vain speksejä, mutta kun ottaa mukaan rungon ja muiden komponenttien laadun ja vertaa samanlaatuiseen pc:n ei eroa juuri tule. Toki jonkinlainen omenalisä tuotteissa on.

Komponenttien laatu? Ihan samaa rautaa kuin PC-puolella mutta katsojasta riippuen kauniimmassa paketissa. Ja on aika käsittämätöntä että yli 1500€ maksavassa pöytäkoneessa on vakiona joku hidas läppäreiden kovalevy (5400 rpm).

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Komponenttien laatu? Ihan samaa rautaa kuin PC-puolella mutta katsojasta riippuen kauniimmassa paketissa. Ja on aika käsittämätöntä että yli 1500€ maksavassa pöytäkoneessa on vakiona joku hidas läppäreiden kovalevy (5400 rpm).

Et taida tietää SSD-levyjen hinnoista etkä kestävyysominaisuuksista paljoakaan?  Hitaita kovoja nimittäin käyttävät aika monet Winukka-läppäritkin, koska SSD on kallis ja hukkaa tietoja ajan kuluessa. Jonain päivänä sekin on varmaan saatu kuntoon ja hinta laskenut, mutta se päivä ei ole tämä päivä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et taida tietää SSD-levyjen hinnoista etkä kestävyysominaisuuksista paljoakaan?  Hitaita kovoja nimittäin käyttävät aika monet Winukka-läppäritkin, koska SSD on kallis ja hukkaa tietoja ajan kuluessa. Jonain päivänä sekin on varmaan saatu kuntoon ja hinta laskenut, mutta se päivä ei ole tämä päivä.

Ööh... etpä kyllä taida olla tekniikassa sinäkään ihan ajan hermolla. :D

Vierailija

MUA NAURATTAA; HAHHAHHAHHAAA!

Oikeesti, te ootte ihan kujalla tiatotekniikasta. Mä en rupee teitä nyt tässä valistamaan, mut ei kyl kantsis viljellä 10 tai 5 vuotta vanhoja uutisia tietotekniikasta nykypäivän faktana.

Vierailija

Mulla kesti MiniMac jokapäiväisessä lähes jatkuvassa käytössä 8 vuotta ilman minkäänlaista oikuttelua. Olisi voinut kestää kauemminkin ilman omaa mokaani.

"Once you go Mac, You´ll never go back". Allekirjoitan.

Vierailija

Mä viälä lisään, että mun Kingston HyperX SSD on ollut luatettavampi kun yksikään mekaaninen kovalevyni joita on ollut erimerkkisiä. Asema on 5 vuotta vanha ja testiohjelmien mukaan täysin pelikunnossa eikä kulumaa ole.

Asemaa on käytetty pelitietokoneessa ja dataa on liikkunut aika paljon, eri käyttöjärjestelmiäkin rämpätty ees taas, ladattu netistä kamaa jne..

Vierailija

Lisättäköön nyt viälä et mäkki ei oo sellaselle, kuka tykkää pelailla pelejä. Suorastaan susipaska ostos hintaansa nähden.

Tai jos säätää paljon koneella erilaisia projekteja, niin silloin apple on jälleen äärimmäisen raivostuttava. OSX on nimittäin linux.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kiitos ylihintaiselle nuhapumpulle.

Valitse: halpa ja tehoton Windows-toiminen kone, joka hajoaa tai vähintäänkin bugittaa kahden vuoden käytön jälkeen ja imee viruksia, tai kallis ja tehokas Mac, joka toimii 10 vuotta moitteetta eikä kerää viruksia. Kummatkin on koettu. Ja jos välttämättä tarvitsee Windowsia, niin senkin voi Maciin asentaa, ja Mac on heittämällä yhteensopiva kaikkien Windowsille tehtyjen laitteiden kanssa (tulostimet ym. ym).

Mitä ihmettä sä selität, halpa ja tehoton kone? Ai Lenovo? Mulla ei muuten oo ollu bugeja tai minkäänlaisia virus/adware-ongelmia winkkareissa vuosikausiin, ja esim desktoppina pc on ihan ykkönen, kun komponentteja voi helpommin itse päivittää. Käytän molempia, maccia ja pctä (olen suunnittelija) mutta mä en yksinkertaisesti keksi miten macci olisi parempi, muutakuin ehkä ulkonäöllisesti? 

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat