Ai näinkö työhaastatteluihin pääsee..

Vierailija

Olen tässä jonkin aikaa etsinyt uutta työpaikkaa ja eilen sitten hain kolmeen paikkaan (ainakin itselleni) uudella tavalla: videohakemuksella! :D Noh, tänään on sitten puhelin soinut ja ensi viikolla on kolme haastattelua luvassa. Kannattaa kokeilla! Itse olen ainakin surkea kirjoittaja ja persoona tulee tällä tavalla enemmän esille.. :)

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Toimii se vaikka ei olisi kauniskaan, mutta kunhan ei ihan riihenseivästä revitty piru ole ja valitsee asialliset vaatteet.  Ääni pitää myös olla hyvä ja selkeä. Ehkä en johonkin vanhoilliseen paikkaan hakisi, mutta johonkin markkinointi- tai asiakaspalvelualalle varmasti tosi hyvä idea. 

Ap:lle onnea, hieno juttu. Toivottavasti poikii töitäkin. 

Vierailija

Olen ajatellut sellaisen tekemistä. Ei tarvi olla mikään merkittävä näyte vaan ihan asiallinen, jossa kertoo vaikka lyhyen version elämäntarinastaan. Tottakai jollain markkinointialalla voi antaa sitten mielikuvituksen laukata urakalla, mutta veikkasin tuollaisen perusvideonkin toimivan ihan perinteisiin hommiin riittävästi.

Vierailija

Mahtavaa ap! Haimme vasta omaan pestiini sijaista ja olin suorastaan järkyttynyt hakemusten tylsyydestä! Kaikki pelkkää tekstiä, noin puolessa vain kuva ja vain parissa jotain muuta grafiikkaa. Ja kyseessä on kuitenkin johtaja/asiantuntijapesti ja hakijat laidastaan korkeakoulutettua porukkaa ja CVt oli sisällöllisesti komeita. 

Joten vinkiksi kaikille (näin rekrytoijan näkökulmasta): olkaa omaperäisiä! Jos video ei tunnu omalta, niin tehkää vaikka edes PP tai Prezi tms. Ja pari muuta vinkkiä: älkää ikinä koskaan lähettäkö mitään tiedostoja Word -muodossa tai suoraan sähköpostiin kirjoitettuna.  Laskee pisteet kyllä heti. Eli tekstit PDFnä, niin on kaikille helpompaa eikä ole vaaraa että tiedosto muokaantuu. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mahtavaa ap! Haimme vasta omaan pestiini sijaista ja olin suorastaan järkyttynyt hakemusten tylsyydestä! Kaikki pelkkää tekstiä, noin puolessa vain kuva ja vain parissa jotain muuta grafiikkaa. Ja kyseessä on kuitenkin johtaja/asiantuntijapesti ja hakijat laidastaan korkeakoulutettua porukkaa ja CVt oli sisällöllisesti komeita. 

Joten vinkiksi kaikille (näin rekrytoijan näkökulmasta): olkaa omaperäisiä! Jos video ei tunnu omalta, niin tehkää vaikka edes PP tai Prezi tms. Ja pari muuta vinkkiä: älkää ikinä koskaan lähettäkö mitään tiedostoja Word -muodossa tai suoraan sähköpostiin kirjoitettuna.  Laskee pisteet kyllä heti. Eli tekstit PDFnä, niin on kaikille helpompaa eikä ole vaaraa että tiedosto muokaantuu. 

Teillä noin. Itse jos hakisin sijaista itselleni, lyhyt selkeä hakemus olisi paras. Kunhan muutamalla lauseella tulee selväksi, mitä annettavaa tyypillä on tehtävään ts. pystyykö tyyppi tienaamaan firmalle oman palkkansa ja katetta lisäksi. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

aika mlnessa paikassa jotajan ja asiantuntijapestiin ppt tai prezi cv:n tekijät ja muut epäasiallisuudet naurettaisiin suoraan roskikseen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Niinno, mikä se sitten onkaan työnhaun tarkoitus työnantajalle, löytää sopivin hakija vai saada rekrytoivat henkilöt viihdytetyksi?

Ymmärrän nuo vaatimuksesi, jos ne olennaisesti liittyy siihen työhön, mutta en mä kyllä valintaa tekisi siksi että hakijan cv:tä oli viihdyttävä lukea, ei ollut tylsää hei!

En mä kyllä muutoin keksi syytä näperrellä grafiikkaa hakemuksiin, ehkä se selkeys olisi olennaisempi, jotta nopeasti saa selville hakijan laadun. Aika laiskalta työnantaja vaikuttaa jos ei jakseta hakemuksia lukea kun ne on niin tylsiii.

Vierailija

Puolensa ja puolensa. Itse taas tykkään antaa mielikuvan itsestäni ensin kirjallisena. En jotenkaan osaa olla semmonen ihQ videohakemuksessa. Ei vaan ole luontevaa.

Ja nimenomaan lyhyt ja ytimekäs vapaamuotoinen sana ja pyrin cv:ni pitämään maksimissaan yhden sivun mittaisena. Ja kuva kulmaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Totta kai keski-ikäinen pomo kutsuu tissitopissa olleen nuoren ap:n haastatteluun ;)

Jep. Ja odottaa kielipitkänä ja muna pystyssä, että mitä kaikkea tämä hakija onkaan valmis tekemään työpaikan saannin eteen.

t.mies

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat