Parisuhde, avioliitto tai lapset ovat turhia nykypäivän miehelle
Kunnon mies ei tarvitse parisuhdetta, avioliittoa tai lapsia. Satunnaiseen seksiin mies voi naista tarvita, mutta siihen se jääkin. Avioliitto ja lapset on tehty niin vaaralliseksi miehille taloudellisesti ja oikeudellisesti ettei se kannata.
Miehen kannattaa mennä omia polkujaan ja omistaa elämä itselleen. Olemme kuitenkin niin lyhyen ajan täällä maapallolla, että elämä kannattaa elää viisaasti.
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävää että naiset pitävät miehiä noin tunteettomina ja kylminä.Lapset läheisyys ja perhe on monelle miehelle yht. tärkeitä-tärkeämpiä kuin naiselle.Miehet on herkempiä kuin osaamme kuvitellakaan.
Tällä palstalla miehet itse ovat luoneet kylmän ja tunteettoman kuvan. Ollaan niin julistettu miesten itsenäisyyttä ja valinnanvapautta. Sitten selviääkin että ovat naimisissa ja kun kysyy miksi niin vastaus on kiertelevä "akka pakotti".
Tällä palstalla :D
Kuule, tällä palstalla ei tiedä onko vastaaja mies tai nainen.
T. Rölli
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sitten varmaan vähemmistöön kuuluva (iso) tuttavapiiri. Kaikki ovat ihan tavallisia duunareita ja suurin osa sellaisella alalla ettei palkka päätä huimaa (esim.metallialalla). Useimmat ovat olleet yhdessä parikymppisistä asti eli mitään omaisuutta on harvalla edes ehtinyt kertyä. Yhdessä ovat sitten kerryttäneet omaisuutta miten ovat pystyneet, perustaneet perheen, ostaneet omia asuntoja (tällä suunnalla ok-talotkin ovat melko inhimillisen hintaisia, kerrostalokolmiokin saattaa irrota ihan 60tuhannella eurolla).
Tietysti kun alat ovat melko epävarmoja, on ollut työttömyyttä ja lomautuksia mutta kummallisesti silti pariskunnat ovat pysyneet yhdessä vaikka av-palstan mukaan naisten olisi pitänyt lähteä rikkaamman matkaan. tai ylipäänsähän heidän ei olisi pitänyt tavisduunareitten kanssa edes pariutua.
Ainniin, itse kun tapasin aviomieheni, oli hän työtön. Kun menimme naimisiin, oli hän lomautettu.
Siinä tapauksessa nostan hattua sinulle. :)
Suomessa avioeron riskit ovat miehelle ainakin seuraavat:
-Jos avioehtoa ei ole, niin mies menettää erossa 50% tai enemmän omaisuudestaan naiselle ja lapsille. Tosin hiljattain tämä taisi laajentua koskemaan myös avoliittoa.
Samoin menettää nainen. Tämä ei ole riippuvainen sukupuolesta vaan tuloista ja omaisuudesta.
-Mies joutuu maksamaan elatusmaksuja kunnes lapset täyttävät 18v. Usein myös miehen tapaamisoikeutta lapsiinsa rajoitetaan. Useimmiten lasten huoltajuuden saa lapsien äiti. Tämä ei edellytä avoliittoa tai avioliittoa lainkaan, vaan pätee myös silloinkin jos nainen on tullut raskaaksi esimerkiksi satunnaisen yhden yön seksin takia.
Jos taas mies saa huoltajuuden (tätäkin tapahtuu vaikka miesasiamiehet muuta väittävät) niin nainen maksaa elatusmaksuja.
-Jos parisuhde tai perhe on kestänyt 2 vuotta niin pahimmassa tapauksessa mies joutuu maksamaan elatusmaksuja toisen miehen siittämästä lapsesta. tämän takia isyys testiä ei kannata jättää tekemättä mahdollisiman pian lapsen syntymän jälkeen naisen mielipiteistä riippumatta. Lähes 2 vuoden jälkeen elatusmaksupäätöstä toisen miehen siittämästä lapsesta ei enää voida peruuttaa.
Tämä on kyllä uskomatonta perseilyä lainsäädännössä ja se tulevaisuudessa poistetaan.
-Jos jostakin kumman syystä tapahtuisi väkivaltaine( mitä tietenkään kukaan ei halua tapahtuvan) riita, niin mies on aina se jonka odotetaan poistuvan talosta joksikin aikaa.
Omiin kokemuuksiini perustuen väitän että väkivaltainen lähtee, oli se kumpi tahansa.
-Nainen voi tehdä miehestä esimerkiksi perusteettoman raiskaussyytteen. Tällöin on vain tuurista kiinni että joutuuko mies vankilaan vai jääkö nainen kiinni perusteettomasta syytteestä.
Naisia on tuomittukin vääristä raiskaussyytteistä.
_______
Sitten sosiaalisia odotuksia joita osa naisista asettaa miehelle raha asioissa.
-Monet naiset ajattelevat että miehen tulisi aina maksaa esimerkiksi lounaan kulut, tämä siltikin vaikka naisella itsellään olisi säännölliset tulot ja raha asiat kunnossa.
-Osa naisista ajattelee niin että miehen rahat ovat aina yhteiset, kun taas naisen rahat ovat naisen omat rahat. Jos mies ostaa itselleen jonkin kalliin tuotteen, mistä ei ole hyötyä naiselle tai lapsille niin johan alkaa hitonmoinen valitus. Mies ei ilmeisesti saisi juuri koskaan ostaa mitään kallista vain itselleen, vain nainen saa ostaa jotain kallista vain itselleen, toisinaan miehenkin rahoilla.
Nämä kaksi nyt ovat vain hölmöjä yleistyksiä ja olkinukkeja.
Vierailija kirjoitti:
Tutkimusten mukaan avioliitto on naisen onnellisuutta ja tyytyväisyyttä laskeva. Sen sijaan se nostaa miehen elinikää ja onnellisuutta.
Linkkejä näihin tutkimuksiin.
Kannattaa muuten tutustua korrelaation ja kausaation eroon. Se, että avioliitossa miehet elävät pidempään ja onnellisempina, ei välttämättä tarkoita, että avioliitto pidentää miehen ikää, vaan voi yhtä hyvin tarkoittaa sitä että avioliittoon valikoituu keskimäärin terveempiä ja onnellisempia miehiä eikä esim. asunnottomia puistokemistejä, joiden elinikä jää reippaasti miesten keskiarvosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutkimusten mukaan avioliitto on naisen onnellisuutta ja tyytyväisyyttä laskeva. Sen sijaan se nostaa miehen elinikää ja onnellisuutta.
Kannattaa muuten tutustua korrelaation ja kausaation eroon. Se, että avioliitossa miehet elävät pidempään ja onnellisempina, ei välttämättä tarkoita, että avioliitto pidentää miehen ikää, vaan voi yhtä hyvin tarkoittaa sitä että avioliittoon valikoituu keskimäärin terveempiä ja onnellisempia miehiä eikä esim. asunnottomia puistokemistejä, joiden elinikä jää reippaasti miesten keskiarvosta.
Se on kausaliteetti, ei kausaatio.
Itse en ole tehnyt mitään valintaa sen enempää. Olen vain jättänyt tekemättä asian eteen mitään. Ei kiinnosta parisuhteet, lapset tai sellainen perheidylli. Minulla on muutenkin tärkeämpää tekemistä, kuin olla ihmisten kanssa.
M28v
Vierailija kirjoitti:
Se on kausaliteetti, ei kausaatio.
Jos koittaa päteä korjaamalla muiden kirjoituksia, niin kannattaisi olla itse oikeassa ettei vaikuttaisi täydeltä tollolta. Kausaatio käy tuossa yhteydessä oikein hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Mies voisi toki ottaa myös rikkaan tai melko rikkaan naisen, mutta eihän mies voi, koska hänen pieni munansa tuntuisi entistäkin kutistuneemmalta.
Tätä olen monesti miettinyt, että miksi miehille ei kelpaa rikas tai edes varakas nainen. Juuri luin tutkimuksesta, jonka mukaan naisjohtajat ovat yleensä naimattomia ja lapsettomia. Eli isotissinen lähäri kelpaa, mutta sitten jaksetaan kuitenkin netissä vinkua pienituloisuudesta. Ei mene jakeluun, ei sitten millään.
Kuule ap!
Kyllä se vielä kolme-nelikymppisenä tuntuu siltä, että hiphuraa tätä onnea! Ei ole akkaa vinkumassa ja rahoja viemässä. Mutta.
Kun olet jo joku kuusikymppinen pappa, elämän realiteetit jysähtävät otsikkoon. Helvetti, minähän olen yksin, vanhenen yksin ja kuolen yksin!
Turha kuvitella, että "sitten vain otan jostain muijan itselleni"! Se ei enää siinä vaiheessa onnistukaan. Ikäiset naiset ovat vaativia, eronneita ja vuosikymmeniä entisiä ukkojaan passanneita itsenäisiä naisia, jotka eivät huoli reppanoita tai piintyneitä poikamiehen tapoja omaavia pappoja hyysättäväksi.
Ja nuorempaa naista ei saa ellei ole oikeasti Donald Trump tai muu vastaava.
Vierailija kirjoitti:
Ja moni ei valitse, ei vaan löydy sopivaa. Eli turha vetää mitään johtopäätöksiä että kaikki jotenkin haluaisivat elellä sinkkuna
Näinhän se on. Tarjoolla tuntuu olevan vain pinnallista ja ahnetta ehdokasta, jota kiinnostaa miehessä eniten raha. Kunnollista naista on todella vaikea löytää.
Vierailija kirjoitti:
Joo, kyllähän se on tosiaan niin päin että naiset eivät enää tarvitse avioliittoa, kun voivat omistaa ja työskennellä ilman miestäkin, toisin kuin ennenvanhaan. Naiset myös saavat halutessaan helpommin irtoseksiä, koska miehet ovat paljon helpompia kuin naiset.
Miehelle on etua avioliitosta, mutta eipä tahdo enää naisille kelvata, kun ovat mielummin yksin kuin keskivertomiehen kanssa.
t.mies
Vierailija kirjoitti:
Kuule ap!
Kyllä se vielä kolme-nelikymppisenä tuntuu siltä, että hiphuraa tätä onnea! Ei ole akkaa vinkumassa ja rahoja viemässä. Mutta.
Kun olet jo joku kuusikymppinen pappa, elämän realiteetit jysähtävät otsikkoon. Helvetti, minähän olen yksin, vanhenen yksin ja kuolen yksin!
Turha kuvitella, että "sitten vain otan jostain muijan itselleni"! Se ei enää siinä vaiheessa onnistukaan. Ikäiset naiset ovat vaativia, eronneita ja vuosikymmeniä entisiä ukkojaan passanneita itsenäisiä naisia, jotka eivät huoli reppanoita tai piintyneitä poikamiehen tapoja omaavia pappoja hyysättäväksi.
Ja nuorempaa naista ei saa ellei ole oikeasti Donald Trump tai muu vastaava.
Ja 30 jatkaa:
vilkaiskaapa vaikka paikallislehtenne treffipalstaa netistä, pilvinpimein iäkkäämpää herrashenkilöä itkemässä yksinäisyyttä. Suhdeluku muuten noin 70/30 miehet/naiset.
Vierailija kirjoitti:
Helvetti, minähän olen yksin, vanhenen yksin ja kuolen yksin!
Tämä on kyllä väsynein juttu, jonka olen kuullut vuosikausia. Totuus kuitenkin on, että kaikki kuolee yksin. Kuolema on henkilökohtainen kokemus.
Vierailija kirjoitti:
Tutkimus tehty ilmeisesti niiden keskimääräisten luuserien vastausten perusteella. Juuri niiden, joiden kotona pitää olla nainen pitämässä hommat kunnossa, sen sijaan että itse ryhdistäytyisivät ja hoitaisivat asiansa itse. Naista tarvitsee joskus seksiin, mutta sen saisi irtonumerona tai hupakoimalla, nelikymppisenä asialla ei ole enää niin väliä.
Avioliitossa kohta 15 vuotta olleena voin hyvällä omatunnolla sanoa, etten tarvitse vaimoani ja lapsiani mihinkään, mikä nostaisi onnellisuuttani - mutta vastuu on kannettava tekosistaan ja siksi olenkin ulospäin se "unelmien isin stereotyyppi".
Tälläkin hetkellä olen työmatkalla Keski-Euroopassa, kotimatkaa odotellessa kiroan jo nyt että viikko itsenäisen elon keskellä meni liian nopeasti. Onneksi pomo järkkäsi uuden reissun parin viikon päähän, niin saapi elää kuten itse haluaa ilman paineita "osallistumisesta muiden vuoksi".
Osa ihmisistä ei kaipaa muuta kun "oman seuransa", samoin osalla ihmisistä on vaikeuksia nähdä ns. tätä päivää pidemmälle.
Jos ihminen tekee jotakin ns. velvollisuudesta, se tuntuu vaikealta/vastenmieliseltä. Jos ihminen tekee jotain silkasta halusta/rakkaudesta tai vastaavasta syystä (josta kokee myös itse olevansa ns. "saamapuolella") niin tuosta nauttii. Ja joo, esim. joku kakkavaipan vaihtaminen voi juuri sillä hetkellä risoa, mutta unohtuu kun näkee lapsensa hymyilevän, pitää nimenomaan nähdä pidemmälle, ei vaan juuri sille sekunnille.
Sekin on hyvä muistaa, että kun on nuori/terve ja kaikki asiat HYVIN, on helppo ajatella että "hei mä pärjään ihan yksin, en tarvi muita". Mutta jos tilanne muuttuu, tulee esim. sairautta josta seuraa työttömyyttä josta seuraa se ettei enää voi/ei ole rahaa tehdä niitä "kivoja juttuja" (esim. ajaa hienolla autolla/asua tyylikkäässä asunnossa/matkustella/tm. mikä se juttu itselle onkin) saattaa tuossa vaiheessa alkaa kaivata rinnalleen ihmistä joka aidosti välittää (ja mahdollisesti jakaa niitä kulujakin, jolloin pystyy edes jotain säilyttämään siitä entisestä "hyvästä elämästä").
Vaikka on kavereita, niin harvoin he jaksavat olla siinä rinnalla samalla tavalla mitä puoliso/lapset. Toisekseen jokainen työpaikkaa vaihtanut tietää sen, että vaikka on todella hyvä ja tiivis työyhteisö, niin kun vaihtaa työpaikkaa niistä ystäviksi tulleista työkavereista kasvaa erilleen. Toki joku voi ns. ikuiseksi ystäväksi jäädä, mutta on eri asia viettää aikaa se 8h/5päivänä viikossa ihmisten kanssa, vert. nähdä muutaman kerran vuodessa muutaman tunnin ajan.
Sama asia tapahtuu muuallakin elämässä, esim. harrastusporukasta erkanee kun lopettaa, tai kun ei enää istu hiekkalaatikolla niin ei niitä muita vanhempia niin enää "ikävöi" (edelleen pois lukien se jos joku erityinen sielunkumppani on löytynyt!).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alapeukuttamisen sijaan voisitte laittaa niitä linkkejä tai osoittaa, että olen hakoteillä viitatessani kausaation ja korrelaation eroon.
Vierailija kirjoitti:
Mies saa seksiä naiselta = onnellinen mies
Nainen joutuu olemaan seksileluna = onneton nainen
Jos joku minulle tässä maailmassa jotain merkitsee, niin nimenomaan lapseni!
Eli ap remuaa ja kuolee veks jättämättä perillisiä. Sopii mulle.
Tutkimusten mukaan suomalaiset miehet pelkäävät enemmän kuin naiset. Yllättävää on, että he pelkäävät jopa naisia ja perheitään niin, että riskin pelossa ennemmin jäävät yksinäisiksi.