Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keuhkojen puhdistuminen tupakoinnin lopettamisen jälkeen.

Möhnä

Tumppasin kuukausi sitten. Nyt on alkanut irtoilemaan ysköksiä jotka ovat väriltään keltaisen mustia. 

Kauanko teiltä irtosi mustaa tervaa? 

Sairastin äskettäin kovan yskän. Yskä tuntui irttottavan kunnolla möhnää keuhkoputkista.

Sivut

Kommentit (38)

Vierailija

Onnittelut tupakoinnin lopettamisesta! Liman irtoaminen voi jatkua jopa viikkoja, mutta on sen arvoista. Eikö ole mahtavaa ajatella, että tuo kaikki möhnä on nyt poissa keuhkoistasi?

Valkosipulia ja kahvia

Minulla irtosi todella paksua mustaa tahnaa kaksi kuukautta lopettamisen jälkeen. Kuvotti ajatuskin tupakoinnin aloittamisesta uudestaan. Kun ajattelen niitä kaikkia jämiä mitä sieltä irtosi niin on helppo kieltäytyä, kun joku tarjoaa. 

Yskin kylppärin lavuaariin kaiken. Lavuaarin valkoista pintaa vasten sitä töhnää pystyi kauhistelemaan.

Yskä on hyvin normaalia ja kuuluu osana puhdistautumiseen. Muista nauttia paljon kahvia ja valkosipulia niin saat kaiken irti keuhkoistasi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

V.ttu te ootte tyhmiä jotka ootte ylipäätään edes alottaneet tupakoinnin.

Lopetin heti lakon kun luin tämän. Masennun niin pahasti että vedin kolme röökiä.

Ravistella sua pitäisi

Vierailija kirjoitti:

Vähän paha kun äiti työnsi tupakkaa suuhun jo kun olin yhdeksän vanha. Sai minut sillä hiljaiseksi. 

Isän kanssa aina poltettiin kalassa ja metsällä. Olin jo 11 kun meni aski päivässä. 

Mukavaa että sä haukut meitä tupakoinnin uhreja. Jonkun pitäisi kuristaa sua että oppisit käyttäytymään paremmin. Samalla vähän ravistaa että kampauksesi kärsisi vähän.

Vierailija

En ole koskaan saanut sitä kuuluisaa yskää lopettamisen jälkeen, mutta vieläkin näin viiden vuoden jälkeen irtoaa limaa. Pitäskös olla huolissaan?

Vierailija

Minulla ei tullut yskää eikä lima juuri lainkaan, mitä ihmettelin suuresti. Poltinhan 20 vuotta asun päivässä. Nyt kolme vuotta täysin savuton.

Vierailija

Jos limaa tulee paljon, niin googlaa pep-pullo. Astmaatikoille ihan normi apuväline varsinkin flunssaisena, mutta toimii muillakin jos räkää putkissa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän paha kun äiti työnsi tupakkaa suuhun jo kun olin yhdeksän vanha. Sai minut sillä hiljaiseksi. 

Isän kanssa aina poltettiin kalassa ja metsällä. Olin jo 11 kun meni aski päivässä. 

Mukavaa että sä haukut meitä tupakoinnin uhreja. Jonkun pitäisi kuristaa sua että oppisit käyttäytymään paremmin. Samalla vähän ravistaa että kampauksesi kärsisi vähän.

Joo. Kaikilla tupakoitsijoilla on taustallaan tämä.

Vierailija

Minä lopetin kanssa. Kamalaa yskää ollut parisen viikkoa. 

Kuvottava olo. Yskän takia tekisi mieli aloittaa uudestaan niin saisi kaikki tervat pysymään keuhkon seinämissä. Iljettää kun ei viitsi julkisilla paikoilla räkiä vaan pitää niellä tervaklimppejä :/

Vanhemman esimerkkiä kunnioittaen

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: 

Vierailija kirjoitti:

Joo. Kaikilla tupakoitsijoilla on taustallaan tämä.

Suurimman osan vanhemmat on polttaneet se on faktaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Minulla irtosi todella paksua mustaa tahnaa kaksi kuukautta lopettamisen jälkeen. Kuvotti ajatuskin tupakoinnin aloittamisesta uudestaan. Kun ajattelen niitä kaikkia jämiä mitä sieltä irtosi niin on helppo kieltäytyä, kun joku tarjoaa. 

Yskin kylppärin lavuaariin kaiken. Lavuaarin valkoista pintaa vasten sitä töhnää pystyi kauhistelemaan.

Yskä on hyvin normaalia ja kuuluu osana puhdistautumiseen. Muista nauttia paljon kahvia ja valkosipulia niin saat kaiken irti keuhkoistasi.

Vielä tehokkaampi keino on kahvin juomisen sijasta juoda Carmolis yrttitippoja sekoitettuna veteen tai mehuun. Carmolis yrttitippoja myydään apteekissa ilman reseptiä. Sekoituksen kanssa on sitten syytä olla hieman varovainen koska liian vahva sekoitus alkaa suorastaan polttamaan kurkkua ja pistämään nenää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Minä lopetin kanssa. Kamalaa yskää ollut parisen viikkoa. 

Kuvottava olo. Yskän takia tekisi mieli aloittaa uudestaan niin saisi kaikki tervat pysymään keuhkon seinämissä. Iljettää kun ei viitsi julkisilla paikoilla räkiä vaan pitää niellä tervaklimppejä :/

Älä ala! Nyt kuulostaa siltä että yrität keksiä tekosyytä alkaa uudestaan polttaa, älä ala! Se terva lähtee ajan kanssa ja sitten se on poissa eikä sun tarvi siitä enää koskaan murehtia. Tsemppiä!

Vierailija

Hieno homma, että oot(te) lopettanut tupakoinnin ja sitkeyttä myös jatkoon!

Itse lopetin viitisen vuotta sitten enkä valitettavasti tarkalleen muista noiden ällöklimppien erityksen kestoa, mutta ajattelin vinkata että raskas urheilu nopeuttaa liman irtoamista. Lopettamisen aikoihin kävin aika paljon juoksemassa ja kunnon hengästymiset aina irrottivat klimppejä paremmin, joten puhdistautumisen kesto oli varmaankin lyhyempi kuin olisi muuten ollut. 

Kaikenkaikkiaan ihan järkyttävän yököttävä vaihe tuo puhdistautuminen, mutta kuten joku jo mainitsi, itselläkin vahvistui lopettamispäätös joka klöntsän myötä enemmän. 

Tsemppiä kaikille lopettajille, se helpottaa kyllä!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat