Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä ovat trendikkäimmät sairaudet tällä hetkellä?

Vierailija
16.10.2015 |

Ainakin laktoosi-intoleranssi ja keliakia ovat nyt trendikkäät. Nykyisessä fitness/karppausbuumissa maito ja leipä ovat pahinta mitä ihminen voi itselleen tehdä. Seuraavalle levelille pääsee, kun ilmoittaa olevansa allerginen niille.

Sinä jätät nämä syöpäläiset pois ruokavaliostasi, koska et yksinkertaisesti pysty syömään niitä. Näin ollen sinulla on kunnon selitys ja tekosyy tekemisillesi.

.

Kesäisin kannattaa myös hankkia penikkatauti. Voi kätevästi näyttää muille, kuinka sporttinen onkaan, liikaharjoitteluunkin sortunut. Lisäksi kinesioteipit saa matchaamaan asuun.

Ketään ei kiinnosta se turha pikkufakta, että mitään tieteellistä todistetta teippien toiminnasta ei ole tähän päivään mennessä saatu. 

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
16.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laktoosi-intoleranssi ja keliakia eivät kumpikaan ole allergioita.

Vierailija
22/60 |
16.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikea keliakia (siis testein todettu) ole mikään luulosairaus, mutta siitä, että tervelle ihmiselle olisi gluteenin välttämisestä jotain hyötyä (ns. gluteeniyliherkät) ei ole ainakaan toistaiseksi tieteellistä näyttöä. Tämäkin tuntuu olevan asia, josta ei voi sanoa rauhassa - "vatsani menee sekaisin gluteenista, en siis kiitos ota tuota leipää" vaan "MITEN TE HULLUT SYÖTTE TUOLLAISIA MYRKKYJÄ?!!?? KAIKILLA SUOLISTONUKKA IHAN TUHOUTUNUT ATRASDFTARSDF!!!"

Kilpirauhasjutut ovat toki edelleen muodissa, mutta sittemmin mukaan on tullut kaikenlaisia lisämunuaiskuoren uupumisia sun muita, jotka ovat ihan huuhaata. Kilpirauhanenhan voi olla "ihan sekaisin", vaikka laboratoriokokeet olisivat kunnossa. Tähänkin kokemukseen liittyy voimakkaita aggressioita. 

CFS ja muut mystiset neurologis-väsymykselliset oireytymät ovat nousussa. Mystisiä. Osalla ihan todellisia, osalla varmaan osin vähän muuhun elämänhallintaan liittyvää... 

Borrelioosi kiihottaa aina kesäisin. Kyllä se ihottuma borreliaa vaan on, vaikka on kykitty kaupunkikämpässä koko kesä ainuttakaan punkkia näkemättä! Tähän liittyy krooninen borrelioosi, joka on juuri tuollainen neurologis-väsymyksellinen hommeli, jota monet neurologit pitävät ihan höpönä. Onneksi Saksassa sitä voi hoidattaa hevoskuureilla antibiootteja. Ai niin miksi meillä on niitä resistenttejä bakteerikantoja?

Yksi tosi raivokkaiden ja äänekkäiden ryhmä on sähkö- ja hajusteyliherkät. Kumpaakaan oireyhtymää ei ole pystytty laboratorio-olosuhteissa aukotta todistamaan, etenkin sähköyliherkkyyttä pidetään asiantuntijoiden keskuudessa täytenä höpönlöpönä. Hajusteyliherkkyyskään ei ole niin kiistaton juttu kuin monet luulevat. Mutta annas olla, kun hajusteyliherkkä pääsee nettiin annattelemaan, kun joku kehtasi olla junassa vaatteessa, joka oli pesty hajustetulla pesuaineella. Siinä ei haukkumanimet ja eri ilmaukset yökötykselle, oksettavalle, itsekkäälle jne lopu ihan heti kesken. Ja AINA, palstasta riippumatta, on lopputuloksena päivystysreissu. 

Hiivasyndrooma on ilmeisesti kokemassa jotain uutta nousua. Ympäri mennään, yhteen tullaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
16.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis sovitaanko nyt ap sinun pohjustuksesi pohjalta, ettei mitään sairauksia ole olemassakaan eikä kukaan ihminen oikeasti koskaan sairastu mihinkään, ja että jos vaan on tarpeeksi kaikkivaltias ylivoimaihminen, niin kaiken kyllä kykenee itse tässä elämässä estämään ja jos ei, niin sille saa kyllä sitten nauraa ja hajottaa ihmistä vielä lisää. Ja mikä tahansa sairaus joka ei vie nopeassa tahdissa hautaan, on itse asiassa hulvattoman kiva pikku vitsi vaan mm. sinulle, ja oikeastaan saman tien sitä voisi mennä naureskelemaan vaikka saattohoito-osastoille. Ja kuolleet ne vasta hauskoja onkin, etenkin jos ne kärsi ennen sitä, niin siinähän meinaa melkein kuolla nauruunn aloittajat ja aloittajat kamut.

P.S. Olet kamala

Sarkasminymmärtämättömyys.

Vierailija
24/60 |
16.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis sovitaanko nyt ap sinun pohjustuksesi pohjalta, ettei mitään sairauksia ole olemassakaan eikä kukaan ihminen oikeasti koskaan sairastu mihinkään, ja että jos vaan on tarpeeksi kaikkivaltias ylivoimaihminen, niin kaiken kyllä kykenee itse tässä elämässä estämään ja jos ei, niin sille saa kyllä sitten nauraa ja hajottaa ihmistä vielä lisää. Ja mikä tahansa sairaus joka ei vie nopeassa tahdissa hautaan, on itse asiassa hulvattoman kiva pikku vitsi vaan mm. sinulle, ja oikeastaan saman tien sitä voisi mennä naureskelemaan vaikka saattohoito-osastoille. Ja kuolleet ne vasta hauskoja onkin, etenkin jos ne kärsi ennen sitä, niin siinähän meinaa melkein kuolla nauruunn aloittajat ja aloittajat kamut.

P.S. Olet kamala

Sarkasminymmärtämättömyys.

Mä ymmärrän sarkasmia, mutta sairauksia ja vaivoja omaavien ihmisten kiusaaminen joukolla ei sitä ole. Muutenkin huumorin veistely toisten ongelmista on ainoastaan ilkeää, ei niin mitään muuta.

Vierailija
25/60 |
16.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

P.S. Olet kamala

Kylläpä jotkut jaksavat olla tosikoita. Sinäkin varmaan kaikkien juhlien ilopilleri...

.

Tällä keskustelulla nauretaan niille ihmisille, jotka keksivät sairauksia itselleen. 

Vierailija
26/60 |
16.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vatsaongelmiin on varmasti olemassa miljoona eri syytä. On vain helppo laittaa se keliakian piikkiin.

Vaan eipä laiteta, ellei diagnoosia löydy.

Keliakia todetaan yleensä verikokeella ja tähystyksellä. Verikokeessa mitataan transglutaminaasi vasta-ainearvoja, jotka terveellä ihmisellä ovat maksimissaan seitsemän. Keliakiaan sairastuneella vasta-aineita löytyy paljon, toteamisvaiheessa voi olla reippaasti yli sadan.

Verikokeen tuloksen perusteella tehdään ohutsuolen tähystys, jossa otetaan suolesta koepaloja tutkittavaksi. Keliakiaan sairastuneella näistä koepaloista yleensä löytyy madaltumia, joita terveellä ihmisellä ei ole.

Vierailija
27/60 |
16.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

P.S. Olet kamala

Taisi menna ap:n viestin savy vahan ohi ja yli sinulta. Siis eihan tassa olla diagnosoituja ja ns. "oikeasti" karsivia mitenkaan mollaamassa vaan sita, etta yht'akkia tiettyjen ihmisryhmien omat diagnoosit ovat yleistyneet ihan naurettavalle tasolle... Minulla on itsellanikin kroonisia sairauksia yms., mutta olen samaa mielta ap:n kanssa siita, etta tietyt (oikeat) sairaudet ovat yht'akkia trendikkaita ja sitten niita diagnooseja annetaan itselleen ihan urakalla (vaikka laakarit ja tutkimukset ja elamantavat viittaisivatkin johonkin muuhun ongelmaan...). Esimerkkina vaikka tuo kilpirauhasen vajaatoiminta. En epaile yhtaan, etteiko kyseinen sairaus olisi oikeasti olemassa, mutta vahan alkaa silloin mietityttaa kun jokaiselle vasyneella ja ylipainoiselle ehdotetaan kyseista DIAGNOOSIA heti kattelyssa (ainakin naiden nettipalstojen eksperttien toimesta... ;) Miksi olen huomannut taman vaivan yleistyneen rajahdysmaisesti vain Suomessa? Miksei sita tarjota yhta usein muualla maailmassa (kuten vaikka taalla Englannissa, missa kilpirauhasen vajaatoiminta diagnooseja kylla ajoittain ihmisille annetaan, mutta siita ei vouhoteta joka paikassa samalla tavalla kuin Suomessa)?

Vierailija
28/60 |
16.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sinähän et sitä tiedä päältä päin pällisetelemällä, että kuka oikeasti mitäkin sairastaa. Olet ilkeä ihminen, jonka kohdalla mikä tahansa sairaus menisi kerrankin oikeaan osoitteeseen. Katottais sitten uudemman kerran, että vieläkö huvittaa nauraa muille ja muiden vaivoille, vitun nauta.

Vierailija
29/60 |
16.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aistiyliherkkyys!

Kaikki veemäiset ihmiset, jotka pyrkivät säätelemään ympäristöään ovat saaneet siihen oivan tekosyyn. 

"Hei, voitsä laittaa musiikin hiljempaa, hei voitsä olla käristämättä tota valkosipulia, hei voitsä sitä tai tätä, kun mulla on tää dignosoitu yliherkkyys elämää kohtaan... 

Vierailija
30/60 |
16.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asperger!

Jokainenhan haluaa olla kuin Sillan Saga! Olen tällainen yliälykkö, joka tietää kaikesta kaiken. Olen vain tällainen sosiaalisesti kömpelö (lue: teen mitä haluan kenestäkään välittämttä). 

Vierailija
31/60 |
16.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo huvittavaa miten kilpirauhasen vajaatoiminta tuntuu nykyään olevan vastaus kaikkiin oireisiin, netti on pullollaan ihmisiä jotka valittavat kun eivät saaneet lääkitystä vaikka oireet ovat ihan selvät mutta labra-arvot normaalit. Toinen muotisairaus on fibromyalgia joka ei oikeastaan ole itsenäinen sairaus vaan kasa oireita ja ilmentymiä. Sitten valitetaan miten joka paikkaan sattuu ja kivut on niin kauheita et mitään ei pysty tekemään, kuitenki esim. baariin päästään joka viikonloppu...

Vierailija
32/60 |
16.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimusten mukaan keliakiaa on noin kahdella prosentilla aikuisväestöä. 

Miten minun työpaikallani joka toisella on? 

Kun ihmisillä on aikaa keskittyä omaan kehoonsa ja suolen toimintaan näin paljon, niin on aikakin romahtaa koko yhteiskunnan. 

Näin onkin käymässä!

Vierailija
33/60 |
16.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sinähän et sitä tiedä päältä päin pällisetelemällä, että kuka oikeasti mitäkin sairastaa. 

Vähän kanssa mietin, että millä meinasivat erotella oikeasti sairaat ja luulosairaat, jotta tietävät naureskella oikealle ryhmälle?

Moni sairaus kun ei näy päällepäin, eikä varmaan diagnoosejakaan aleta esittelemään.

Mutta sinänsä tietty se ja sama, mitä ajatellaan. Itselläni on valitettavasti keliakia, sain tietää sen vuosia kestäneiden kroonisten vatsakipujen ja pari vuotta kestäneen lapsettomuuden jälkeen. Ainakin vatsalaukun tähystyksestä voisin sanoa sen verran, että siihen ei kannata ihan vaan muodikkuuden takia mennä, on sen verran hirveä kokemus... No, diagnoosi tuli ja hoito aloitettiin. Kivut vähenivät pikkuhiljaa ja puolitoista vuotta hoidon aloittamisesta tulin viimein raskaaksi. 

Vierailija
34/60 |
16.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen huomannut, että moniallergisuus on myös aika yleistä. Koko ikänsä terveet 30+ ikäiset sairastaa yks kaks kaikenmaailman allergiaa. On viljaherkkyyttä, maito pierettää, eikä voi ostaa mitään erikoisempaa. Ja sillä oikeutetaan sit herkkujen ja paskan vetäminen kitusiinsa. Kun ainoostaan ranskalaiset pysyy sisällä, eikä tule huono olo :D

Vierailija
35/60 |
16.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkimusten mukaan keliakiaa on noin kahdella prosentilla aikuisväestöä. 

Miten minun työpaikallani joka toisella on? 

Kun ihmisillä on aikaa keskittyä omaan kehoonsa ja suolen toimintaan näin paljon, niin on aikakin romahtaa koko yhteiskunnan. 

Näin onkin käymässä!

Kyllä, noin kaksi prosenttia on diagnosoituja tapauksia, mutta diagnosoimattomia on paljon. Näistä tosin suurin osa todnäk oireettomia keliaakikkoja, joilla valitettavasti ei ole näkyviä oireita, joiden takia testeissä kävisi. Pahimmillaan selviää vasta jonkin ikävemmän liitännässairauden toteamisen kautta...

Hassua muuten, etten itse tiedä yhtään muotikeliaakikkoa, mutta todella moni muu tietää useitakin. Missä nämä pyörivät?

Vierailija
36/60 |
16.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehmän tissimaito ei sovi kellekkään. Viljat eivät sula elimistössä vaan tekevät ulostemassaa ja liikuttaa kuonaa eteen päin. Ei ole mikään ihme, että nämä kaksi aiheuttavat paljon oireita. Säälin lapsia,jotka joutuvat ikänsä taistelemaan atopiaa vastaan kun surkeat köyhät luuseriäidit eivät viitsi edes kokeilla auttaisiko näiden kahden tai jomman kumman poisjättö. Sellaiset vanhemmat eivät ansaitse lapsiaan. Pitävät heitä sairaina ja korjaavat ruokavalion tekemiä tuhoja rasvoin ja lääkkein. Hävetkää ei ole suurempaa syntiä kuin jättää kokeilematta laiskuuttaan. Lapsen paras etusijalle ja omat viinit/tupakat toiseksi

Vierailija
37/60 |
16.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se "lievädown" jo saanut trendisairauden statuksen vai esiintyykö sitä edelleen lähinnä Joensuussa?

Vierailija
38/60 |
16.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajusteyliherkät pitää itsestään liian kovaa meteliä.

Vierailija
39/60 |
16.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laktoosi-intoleranssi on ihan out. Nyt on muotia kilpirauhasen vajaatoiminta!

Painoon liittyvät sairaudet tosiaan trendissä nyt. Niillä voi puolustella epätervettä vartaloaan, oli se sitten ali- tai ylipainoinen.

Alipainoa ei tarvitse puolustella, sen sijaan ylipainoa tarvitsee senkin edestä.

Vierailija
40/60 |
16.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hajusteyliherkät pitää itsestään liian kovaa meteliä.

Tämän taustalla ei ole tavallisesti edes astmaa tai muuta hengitykseen vaikuttavaa sairautta ja yllättäen joka toinen suomalainen on olevinaan hajusteyliherkkä. Haluaisin muuten nähdä esim. yliherkän ranskalaisen tai italialaisen.

Suolistosairaudet tuntuvat olevan myös trendikkäitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi