Huippututkijatkin haluaisivat luopua kesäajasta

Vierailija

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015101620523644_uu.shtml

Minä taas haluaisin, että Suomessa siirryttäisiin pysyvästi kesäaikaan.

Kohta kun siirrytään taas talviaikaan, niin voi hemmetti, kuinka aikaisin alkuillasta tulee silloin jo pimeää. Tosi hiton mukavaa, että esimerkiksi töistä päästessä kotiin on jo pimeää.

Näin pohjoisessa maassa olisi paljon parempi olla koko vuoden ajan vain kesäajassa, niin olisi talven pimeimpinä kuukausina illalla edes sen tunnin verran pidempään valoisaa aikaa.

Kommentit (9)

Vierailija

Niin, mehän ollaan vuositasolla jo nyt kesäajassa kauemmin kuin talviajassa.  Keskellä talvea Suomessa on aika lailla se ja sama, mihin päin viisarit osoittaa, kun pimeää on koko ajan kaikkialla. Täytyy vain yrittää selvitä maaliskuuhun ja kyllä se sitten siitä taas...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Minä taas haluaisin, että Suomessa siirryttäisiin pysyvästi kesäaikaan.

Täsmälleen samaa mieltä! Valoisa aika pitäisi saada enemmän kohti iltaa.

Vierailija

Olisin niin iloinen, kunhan vain päätettäisiin joku aika - mielellään melko lähellä naapurimaiden aikoja, ettei sentään mikään tolkuton -, ja sitten pysyttäisiin siinä ja lopetettaisiin kellojen veivaaminen, josta ei ole kuin haittaa. Plussaa olisi, jos kellonaika olisi osan vuodesta sama kuin Ruotsissa, niin ei tarvitsisi sinnekään matkustaessa siirtää tai miettiä kelloa.

Vierailija

Kannatettu! Olen odottanut tätä päivää viimeistään siitä päivästä asti, kun kymmenvuotiaana tulin tuntia liian aikaisin kouluun.

Vierailija

Tämä on minusta asia josta voitaisiin hyvin järjestää suora kansanäänestys. Yleensähän näissä ongelma on se että kansalla ei ole riittävästi tietoa ja osaamista käsillä oleviin kysymyksiin liittyen, mutta tämä on asia joka koskettaa poikkeuksetta jokaista kansalaista henkilökohtaisesti. Kaikki alkuperäiset syyt kellonaikojen veivaamiseen ovat enemmän tai vähemmän vanhentuneita, joten kansalaisten oman arkikokemuksen pitäisi olla täysin riittävä peruste äänestämiselle.

Suora kansanäänestys tekisi myös symbolisella tasolla hyvää tälle maalle.

Vierailija

Itse taas huippurutkijana olen sitä mieltä, että pitäisi siirtyä liukuvaan kesäaikaan. Eli kelloja siirrettäisiin joka viikko muutama minuutti tarvittavaan suuntaan.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat