Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syy miksi "älyköt" haluavat älykästä seuraa

Vierailija
16.10.2015 |

Melkein kaikki itseään erityisen älykkäänä pitävät ihmiset valittavat siitä, että ihmiset ovat liian tyhmiä ja siten tylsää seuraa. Todellinen syy on se, että ihmiset eivät useimmiten ole aidon kiinnostuneita muista ihmisistä, vaan itsestään. Älyköt haluavat älykästä seuraa, jotta pääsisivät tuomaan omaa älyään paremmin esille ja sitä arvostettaisiin - eivätkä tyhmät ihmiset siihen tietenkään kykene. Poikkeuksiakin on, mutta pääsääntöisesti asia on näin.

Ihmiset (mukaanlukien älyköt) ovat useimmiten huonoja kuuntelijoita ja haluavat mieluummin kuulla omaa ääntänsä. Aidosti älykäs ja empaattinen ihminen saa voi nauttia älystään ihan yksinäänkin. Minusta olisi parempi että toisissa arvostettaisiin enemmän vilpittömyyttä ja sydämellisyyttä.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
16.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, ei, ei ja ei. Äykkyys ei kerro persoonallisuudesta mitään. Älykäs ja tyhmä ihminen voivat olla tai olla olematta itsekeskeisiä. 

-

Olen itse älykäs. En mikään huippuälykäs, mutta kuitenkin reippaasti keskiverron yläpuolella ja sen lisäksi keskivertoa sivistyneempi. Olen todella kiinnostunut keskustelemaan erilaisten ihmisten kanssa, mutta toki antoisampaa on, jos henkilöllä on jonkinlaiset älynlahjat jollain osa-alueella - tietenkään kaikkien älylliset taipumukset eivät tule keskusteluissa julki, esimerkiksi siitä syystä, että henkilö on mitä suurimmassa määrin introvertti. 

-

Mä en ole ihan hirveän kiinnostunut puhumaan itsestäni, mutta toki kerron mielelläni näkemyksiäni. Omasta mielestäni olen hyvä luomaan keskustelevaa ilmapiiriä, en ole itse koko ajan äänessä, kyselen muilta (koska olen ihan aidosti kiinnostunut toisista ihmisistä) ja mielestäni olen aika hyvä liittämään toisia keskusteluun. Petrattavaa toki on aina. Monesti mietin jonkin keskustelun jälkeen esim. sitä, saattoiko joku tulkita sanomiseni väärällä tavalla, loukkaavana tai vaikkapa haluna vertailla ihmisiä keskenään.

Ei viestissäsi muuta vikaa ollut, mutta tuo introverttiuden korostaminen on mennyt liiallisuuksiin. Liian kaavamaista puhua introverttiudesta ja vetää siitä jotain johtopäätöksiä. T. Hölösuu-introvertti

En mä korostanut sitä, ainoastaan mainitsin yhden syyn sille, miksi jonkun hyvin älykkään ihmisen älynlahjat eivät välttämättä tule satunnaisessa keskustelussa muiden tietoisuuteen.

Vierailija
42/45 |
16.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärin. Itseäni kiinnostaa keskustella merkityksellisitä asioista ja uusista tieteen saavutuksista. Ei todellakaan kiinnosta keskustella ihmisten kanssa itsestäänselvistä arkisista asioista. Vesi on märkää ja yöllä on pimeää, TIEDÄN...

Viestisi oli niin tylsä, kliseinen ja mielikuvitukseton, että ei kannattaisi ehkä harrastaa pientä itsetutkiskelua. Jo ensimmäinen lauseesi sai minut haukottelemaan.

En ehdi nyt tutkiskella itseäni, koska olen juuri työntymässä ruumiin peräaukkoon. Liukuvoidetta ei luonnollisestikaan tarvita. Herättääkö tämä sinussa mitään tuntemuksia, vai haluatko vielä tuhlata "kallista" aikaasi?

Tuokin oli jo parempi, sillä sait minut sentään pohdiskelemaan. Aloin miettimään, miksi älykkääksi julistautuva (rivien välistä näin tulkitsin) närkästyy noin pahasti jossain av-palstalla.

Minä en ole lainkaan närkästynyt. Olo on vallan kepeä, kun sain juuri tyhjennettyä kivespussieni sisällön, hieman kylmään onkaloon. Odota hetki: minun pitää tukkia tuo peräaukko irtonaisella ehtoollisviinin pullonkorkilla, ettei sperma valu joka paikkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
16.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, ei, ei ja ei. Äykkyys ei kerro persoonallisuudesta mitään. Älykäs ja tyhmä ihminen voivat olla tai olla olematta itsekeskeisiä. 

-

Olen itse älykäs. En mikään huippuälykäs, mutta kuitenkin reippaasti keskiverron yläpuolella ja sen lisäksi keskivertoa sivistyneempi. Olen todella kiinnostunut keskustelemaan erilaisten ihmisten kanssa, mutta toki antoisampaa on, jos henkilöllä on jonkinlaiset älynlahjat jollain osa-alueella - tietenkään kaikkien älylliset taipumukset eivät tule keskusteluissa julki, esimerkiksi siitä syystä, että henkilö on mitä suurimmassa määrin introvertti. 

-

Mä en ole ihan hirveän kiinnostunut puhumaan itsestäni, mutta toki kerron mielelläni näkemyksiäni. Omasta mielestäni olen hyvä luomaan keskustelevaa ilmapiiriä, en ole itse koko ajan äänessä, kyselen muilta (koska olen ihan aidosti kiinnostunut toisista ihmisistä) ja mielestäni olen aika hyvä liittämään toisia keskusteluun. Petrattavaa toki on aina. Monesti mietin jonkin keskustelun jälkeen esim. sitä, saattoiko joku tulkita sanomiseni väärällä tavalla, loukkaavana tai vaikkapa haluna vertailla ihmisiä keskenään.

Pitäisi myös määritellä mikä on tyhmää ja mikä ei. Ihmisillä on erilaiset arvot ja kiinnostuksen kohteet. En minä esimerkiksi ymmärrä ompelukaavoista mitään, mutten pidä itseäni sen takia tyhmänä. Ei myöskään kiinnosta mikä painovoima on. Riittää että se pitää minut maan kamaralla.

Jos puhutaan älykkyydestä, sen mittaamisen piiriin eivät kuulu arvot tai kiinnostuksenkohteet. Älykkyys kertoo jotain ihmisen oppimisen ja sopeutumisen kyvyistä ja kognitiivisesta suoriutumisesta. Karkeasti ottaen voi vaikka sanoa, että älykäs ihminen kykenee ymmärtämään ompelukaavoista tai painovoimasta kerrotun asian, kun se tulee esille keskusteluissa, "tyhmä" (sinun sanavalintasi, ei minun, mulla ei ole tapana tyhmitellä ihmisiä) ei pysty muodostamaan näistä kunnollista kuvaa selostuksen pohjalta.

Vierailija
44/45 |
16.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-

-

Myös minä ihan mielelläni juttelen kaikenlaisten ihmisten kanssa. Kaikilta voi jotain myös oppia. Usein vaan tuntuu olevan, että ei niin älyllisesti lahjakkaat jäävät jumiin ja alkavat jankuttaa. Keskustelu juuttuu johonkin epäolennaiseen yksinkertaistukseen, josta ei päästä eteenpäin mitenkään tyhmää vahingossakaan loukkaamatta. 

Näin siinä helposti käy.

Vierailija
45/45 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

.