Onko valokuva aina kuvattavansa näköinen?

Vierailija

Tunnetko ketään joka on luonnossa hyvännäköinen mutta kuvissa kuin suohirviö? Entäpä päinvastoin, luonnossa suohirviö ja kuvissa onnistunut?

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

Joo en tajua ollenkaan miksi tuoreesta ihastuksestani saa vain aivan karseita kuvia...

Kyseessä on charmantti herrasmies joka varmasti kestää katseen mutta vain livenä...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tunnen. Yksi mun kaveri on livenä "ei niin kaunis", mutta kuvissa onnistuu joka kerta ja näyttää älyttömän hyvältä. 

Samoin, veikkaan tosin että useat sanoisivat kaveriani luonnossakin nätiksi, mutta itse olen sitä naamaa niin monta vuotta tuijottanut että näen pienimmätkin "virheet" joita en pysty olemaan enää näkemättä, ja mielestäni ne eivät häntä kaunista - päinvastoin. Kuvissa sen sijaan hän on poikkeuksetta kaunis. Ellei kuva ole sitten otettu mahdollisimman läheltä naamaa jolloin nämä ns. virheet taas pomppaa silmille.

Vierailija

Minusta saa todella hyviä kuvia, mutta luonnossa olen aivan tavallinen tai peräti vaatimattoman näköinen. 

Huvittavaa, kun minulla on esillä ylioppilaskuvani, niin moni sanoo "vau, mikä kaunotar, onkse sun sisko?"

Kerron sitten, että se olen minä, niin seuraa vaivaantunut hiljaisuus.... 

Vierailija

Eräs kaunis savolaistyttönen ei kuvissa erottunut niin edukseen. Naama näytti jotenkin lihavalle kun oli korkeat poskipäät, isorintaisena ja lyhyen keskivartalon omaavana näytti jotenkin tanakalle ja itsekin sanoi että kamera lihottaa häntä vähintään 10kg. Kun näin tämän naisen livenä niin lähti kyllä jalat alta! Aivan älyttömän kaunis ja tiimalasivartaloinen, sääret jatkui ja jatkui ja naamassa ei ollut kyllä yhtään mitään vikaa. Sanoin kyllä hänelle ettei kamera tee oikeutta noin upealle naiselle, kamera muuttuu varmaan niin kateelliseksi että rumentaa häntä. Mutta siis positiivinen yllätys kaikinpuolin.

V.Kuvaaja

Harrastajavalokuvajana on kyllä tuon huomannut, molempiin suuntiin. Luonnossa todella kauniita naisia joista ei vain saa hyvännäköisiä kuvia kuin ehkä ihan sattumalta. Ja sitten on jotain aika taviksia jotka vaan loistaa kuvissa eikä tule yhtäkään hutia sen vuoksi että kuvattava ei näyttäisi hyvältä.

Eli siis tunnen molempia jonkunmoisen määrän. Ja harmittaa todella pahasti kun on jonkun mielestään kauniin naisen pyytänyt kuviin ja kuvat on sitten aika kauheita kaikki. Usein nämä joiden kuvat epäonnistuu on aika ilmeikkäitä tyyppejä, luonnossa ilmeet vaihtelee mutta kamera vangitsee juuri yksittäisiä hetkiä jolloin kasvot on jotenkin kummasti.

Vierailija

Mä olen sellainen, joka epäonnistuu kuvissa oikeastaan aina (200:sta selfiestä yksi on julkaisukelpoinen, olen piilottanut ylioppilaskuvani jne.) mutta luonnossa olen selkeästi paljon nätimpi: tuo ei siis ole vain oma mielipiteeni, muut ihmiset siis minua kehuvat :D

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mä olen sellainen, joka epäonnistuu kuvissa oikeastaan aina (200:sta selfiestä yksi on julkaisukelpoinen, olen piilottanut ylioppilaskuvani jne.) mutta luonnossa olen selkeästi paljon nätimpi: tuo ei siis ole vain oma mielipiteeni, muut ihmiset siis minua kehuvat :D

Sama. Ja olen huomannut, että toinen pojistani on samanlainen. Kuvissa ei näytä itseltään vaan ihan kummalliselta. Toinen poikani ja mieheni taas näyttää kuvissa aina ihan samalta kuin muutenkin. :D

Vierailija

Mun yks lapsi on sellainen että kuvissa näyttää aina hassulta/oudolta, ja siis ihan ammattikuvaajankin ottamissa. Livenä äärettömän suloinen tyttö.

sit taas poika on äärimmäisen kuvauksellinen, söpö toki muutenkin mutta kuvissa aina edukseen!

itse vihaan kuvattavana olemista, videokamera on ihan ok mutta valokuvat ihan nounou... Minusta ei ole rippi-, ylioppilas- tai hääkuviakaan koska näyttäisin niissä niin kamalalta! Kamalalta näytän ihan oikeassa elämässäkin mutta valokuvissa kamaluus on potenssiin sata.

Meikä

Minä. Juuri viime viikonloppuna kaverini mies, jonka tapasin ensi kertaa, oli hämmästynyt. Sanoi minun olevan todella kaunis, kun taas kuvissa, joita ystäväni on näyttänyt, minulla näyttäisi olevan omituinen jättimäinen kyömy-perunanenä ja muutenkin outoja ilmeitä. Valokuvaajaystäväni halusi joskus kuvata minua koulun päättötyöhön, koska olin kuulemma hänestä siro ja kaunis. No, kuvia ei voinut käyttää kun näytin niin hirveältä niissä :D Naamastani tulee tosi outo aina kun tiedän kameran olevan lähettyvillä. Myös yksi toinen valokuvaajakaverini otti minusta joskus kuvia ja ihmetteli, että mitä hittoa mun naamalle tapahtuu aina kuvissa kun näytän niissä niin oudolta, mutta livenä todella kauniilta.

Kieltämättä piirteeni ovat aika persoonalliset, neliöhkö naama, isot silmät, pieni suu, isohko nenä, muttei mikään peruna tai noita-akan tuulenhalkoja. Poskipääni ja nenäni muuttuvat valaistuksen perusteella kuvassa todella jäätävän näköisiksi :D Omasta mielestäni ja monen muun mielestä kaunis livenä, peilissä ja videolla, kuvissa en todellakaan :D

Vierailija

Itse lukeudun myös näihin kuvissa epäonnistuviin.

Uskaltaisin väittää olevani jopa ihan kaunis luonnossa. Naama on nätti ja symmetrinen, nenä on pieni ja siro, iho on hyvä ja silmät kauniit. Kehuja saan lähes päivittäin. Mutta valokuvissa - omg.

Mulla on aika korkeat poskipäät ja tää korostuu kuvissa ihan älyttömästi (etenkin jos hymyilen / nauran). Naamani näyttää ihan jäätävän leveältä ja pallomaiselta vaikka olen hoikka. Hampaistani en myöskään tykkää, eli en voi olla kuvissa hampaat näkyvillä. Luulen että muhun pätee myös tuo mihin valokuvaaja edellä viittasi, eli olen hyvin ilmeikäs ja eläväinen - kiva piirre luonnossa ja esim. videokuvattaessa, still-kuvissa taas aiheuttaa välillä mielenkiintoisia otoksia :D

Olen harjoitellut muutaman hyvän ilmeen jotka vedän nykyään automaattisesti päälle kun kamera tulee näkyviin, ns. "salakuvat" minusta ovat poikkeuksetta todella koomisia.

Ainiin, mulle on myös käynyt tuo että valokuvaajatuttu pyysi malliksi yhteen mainosjuttuun. Koitin selittää etten ole hyvä kuvattava, mutta ei uskonut. Oli ihan kamala tilanne olla siinä kameran edessä kun kuvaajan turhautumisen ja hämmennyksen näki niin selvästi. Parin tunnin kuvaussessiosta jäi käteen ehkä 10 käyttäkelpoista kuvaa :D

Vierailija

Musta ei saa hyvää kuvaa. Kaverit, suku ja poikaystävä on kuulkaa kokeilleet ja tehneet testejäkin. Olen luonnossa ihan hyvännäköinen, en mikään missi mutta ihan päitä kääntävä. Kuvissa olen aivan karmea suohirviö- valehtelematta. Musta ei ammattikuvaajakaan ensin uskonut ettei saa hyvää kuvaa, mutta oli sitten vähän hiljainen kun kesti ja kesti sen hyvän kuvan ottaminen... Olen toki mieluummin livenä hyvännäköinen, mutta ois se nyt nykypäivänä ihan kiva onnistua kuvissakin. :(

Vierailija

Tunnen pari nuorta naista, jotka on erittäin lihavia (päärynä) eivätkä välttämättä hirveän kauniita, mutta profiilikuvissaan näyttävät hoikilta ja ihan hyviltä. Sitten niitä täysin samanlaisia kasvokuvia pitää myös vaihtaa lähes viikottain.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat