En pääse yli siitä, että olen miesten mielestä niin ruma

Vierailija

Vartaloa on kehuttu, olen kelvannut kertaseksiin (kuka nainen nyt ei...), mutta kasvot ovat tosi rumat ja se on tehty selväksi näiden vuosien aikana kaikkien miesten taholta. Miten tästä voi edes päästä yli, kun jopa ihan normaalissa juttelussa (ei iskemismielessä) miehet voi ottaa sen esille miten mun naama ei miellytä heitä tarpeeksi? Miksi mulle täytyy kerta toisensa jälkeen ilmaista se rumuuteni, ihan kuin en sitä itse ymmärtäisi miltä näytän?

Sivut

Kommentit (260)

Vierailija

Rumia ihmisiä ei varsinaisesti ole olemassakaan. On vain tosi huonolla itsetunnolla varustettua ei- niin- kauniita ihmisiä. 

"Rumakin" voi olla kaunis, kun vain sen asenteen omaksuu. 

Miten nyt mielestäsi olet ruma? On tietysti totta, että akne ei ketään varsinaisesti kaunista, mutta missä sinun ongelmakohtasi ovat ja mitä niille voisi tehdä?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Laitapa kuva, niin kerrotaan mikä siinä sun naamassa on vialla.

En laita. Kaikkeni olen tehnyt sen eteen, että näyttäisin tarpeeksi hyvältä, mutta kun ei ne meikit, treenaaminen ja hiukset auta kun itse kasvonpiirteet ovat liian rumat. Rahaa tuskin saan säästettyä kauneusleikkauksiin koskaan.

Ennemminkin haluaisin kuulla vinkkejä miten voisin päästä tästä yli jotenkin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Rumia ihmisiä ei varsinaisesti ole olemassakaan. On vain tosi huonolla itsetunnolla varustettua ei- niin- kauniita ihmisiä. 

Miten nyt mielestäsi olet ruma? On tietysti totta, että akne ei ketään varsinaisesti kaunista, mutta missä sinun ongelmakohtasi ovat ja mitä niille voisi tehdä?

Olen kokeillut suhtautua ulkonäkööni neutraalisti - en oleta edes olevani kaunis vaan ihan tavallinen. Tästä seurauksena miehet ovat sen perus "ootpa sä ruma" kommentin sijaan alkaneet kommentoimaan, että kuvittelenko olevani oikeasti joku sellainen nainen, jolla olisi varaa valita koskaan itselleen miestä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitapa kuva, niin kerrotaan mikä siinä sun naamassa on vialla.

En laita. Kaikkeni olen tehnyt sen eteen, että näyttäisin tarpeeksi hyvältä, mutta kun ei ne meikit, treenaaminen ja hiukset auta kun itse kasvonpiirteet ovat liian rumat. Rahaa tuskin saan säästettyä kauneusleikkauksiin koskaan.

Ennemminkin haluaisin kuulla vinkkejä miten voisin päästä tästä yli jotenkin.

Ei siihen sen kummempia vinkkejä ole! Hyvä itsetunto  ratkaisee. Olet avoin, hymyilevä, ystävällinen ja toiset huomoiva unohtamatta itseäsi kuitenkaan. Eli tietynlainen omien rajojen tunteminen (omanarvontunto), ei lähde mielistelemään ketään hyväksynnän saamiseksi.... 

Ei kukaan voi sinua auttaa sen enempää täällä. Psykoterapia ehkä, jos sen piiriin pääset. 

Ja tätä ei edesauta kauhistelu omasta ulkonäöstä eikä kauneusleikkausten pohdinta. 

Vierailija

Minua auttaa se, että kuvittelen olevani kaapissa oleva lesbo, jolloin se on miesten häpeä jos kuvittelevat, että minä yrittäisin jotakin. Koska useimmat luulevat itsestään liikoja. Ei tarvitse edes olla ruma vaan jos ei ole riittävän kaunis, niin miehet ovat välinpitämättömiä eivätkä kovin mukavia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kokeillut suhtautua ulkonäkööni neutraalisti - en oleta edes olevani kaunis vaan ihan tavallinen. Tästä seurauksena miehet ovat sen perus "ootpa sä ruma" kommentin sijaan alkaneet kommentoimaan, että kuvittelenko olevani oikeasti joku sellainen nainen, jolla olisi varaa valita koskaan itselleen miestä.

Miksi he noin kommentoivat?

Käyttäydytkö jotenkin ylimielisesti sinua lähestyviä miehiä kohtaan?

En ole kaunis, en ollenkaan, mutta en koskaan ole kohdannut tuollaista puhetta.... 

Vierailija

Otan osaa...Itse olen myös ruma nainen (nimenomaan miesten mielestä) ja useampi mies on tämän ääneen sanonut. Kelpaan vain seksiin, mutta en suhteeseen. Ja sama juttu, mikään meikki, hiukset, jne ei auta kun kasvonpiirteet on mitä on (ilman pitkiä hiuksia näyttäisin ihan mieheltä). Vaikeahan tästä on päästä yli, etenkin kun en ole koskaan päässyt seurusteluasteelle (täytin äskettäin 30). En osaa antaa mitään neuvoa, kun en itsekään tiedä, mikä tähän auttaisi (paitsi se kauneusleikkaus, johon ei ole varaa) mutta halusin tuoda esiin, etten ole yksin asian kanssa...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko kysyä sun ikää ja noiden miesten ikää jotka noin kommentoi? Kuka sanoo toiselle että ootpa ruma. Hyi helvetti mitä nilviäisiä oot tavannut. Pakko olla jotain keskenkasvuisia kakaroita.. tai jos ei niin missä olet noin käyttäytyviä aikuisia ihmisiä tavannut?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: 

Vierailija kirjoitti:

Pakko kysyä sun ikää ja noiden miesten ikää jotka noin kommentoi? Kuka sanoo toiselle että ootpa ruma. Hyi helvetti mitä nilviäisiä oot tavannut. Pakko olla jotain keskenkasvuisia kakaroita.. tai jos ei niin missä olet noin käyttäytyviä aikuisia ihmisiä tavannut?

+20-vuotiaita miehiä. Heillä ollut takana vakavia suhteita (tai suhde), pääasiassa miltei kaikki yliopistossa opiskelevia.

Tuskin kukaan muu kuin toinen ruma nainen voi tietää millaista tällaisen näköisenä eläminen naiselle on.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Otan osaa...Itse olen myös ruma nainen (nimenomaan miesten mielestä) ja useampi mies on tämän ääneen sanonut. Kelpaan vain seksiin, mutta en suhteeseen. Ja sama juttu, mikään meikki, hiukset, jne ei auta kun kasvonpiirteet on mitä on (ilman pitkiä hiuksia näyttäisin ihan mieheltä). Vaikeahan tästä on päästä yli, etenkin kun en ole koskaan päässyt seurusteluasteelle (täytin äskettäin 30). En osaa antaa mitään neuvoa, kun en itsekään tiedä, mikä tähän auttaisi (paitsi se kauneusleikkaus, johon ei ole varaa) mutta halusin tuoda esiin, etten ole yksin asian kanssa...

Kiitos vertaistuesta. Onhan se lohduttavaa tietää ettei tosiaan ole yksin tämän asian kanssa. Se on harha, että kovalla työllä nainen saisi itsensä edes normaalin näköiseksi, tai että miehet haluaisivat harrastaa seksiä edes suht miellyttävältä näyttävien naisten kanssa. Mulle on miehet sanoneet mm. heti seksin jälkeen, että minä olen ruma ja enpä ollutkaan saanut pitkään aikaan.

Alan olemaan saman ikäinen kuin sinäkin, ja vaikka yritän pärjätä asian kanssa tulee pahoja päiviä. Esimerkiksi tänään on taas itkettänyt tämä asia, mutta muutoin arjen yritän tehdä itselleni mukavan normaaliksi ja muistuttaa, että ansaitsen mm. harrastaa kivoja asioita vaikka olenkin ruma nainen.

Vierailija

Mulla sama juttu. Toivoisin olevani aseksuaali, niin tämä asia olisi helpompi sivuuttaa olankohautuksella. Sattuu vaan niin paljon... Ja nyt olen päättänyt vältellä miehiä kaikin tavoin. En ennenkään voinut kuvitella itseäni esim. opiskelemaan miesvaltaista alaa tai työskentelemään sellaisella työpaikalla. Enkä siis varsinkaan enää. Nyt olen lisäksi lakannut käymästä baareissa. Enpä enää kohtaa miehiä missään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi he noin kommentoivat?

Käyttäydytkö jotenkin ylimielisesti sinua lähestyviä miehiä kohtaan?

En ole kaunis, en ollenkaan, mutta en koskaan ole kohdannut tuollaista puhetta.... 

Tuon aiemman kommentin valitsemiseen liittyen sain, kun (mielestäni asiallisesti) ilmaisin yhdelle miehelle asuneeni jonkin aikaa tosi pienellä paikkakunnalla, jossa ei ollut miltei yhtään oman ikäisiä vapaita miehiä eikä niihin missään päässyt edes tutustumaan.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat