Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuleva tradenomi - millaisena näet työllistymistilanteesi?

Vierailija
15.10.2015 |

Siis kun valmistuttuaan, onko työpaikka jo tiedossa? Tai miten pian kuvittelet saavasi töitä?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä valmistun 2016 tradenomiksi. Opiskelen amk :ssa jossa meillä ei ole suuntautumisvaihtoehto eli meillä on vähän huonompi tuo työllistyminen koska ei ole suuntauduttu mihinkään tiettyyn ja siksi ei tiedetä tarpeeksi jostain osa-alueesta. Eli pitäisi opiskella lisää jtn tiettyä osa-alueesta eli jos haluaisi mm. Palkanlaskijaksi. Aion kuitenkin hakea harjotteluun sellaiseen paikkaan jota haluaisin tehdä työkseni jotta siitä olisi apua :)

Vierailija
22/29 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistuin kv-kaupan tradeksi englanninkieliseltä linjalta muutama vuosi sitten ja töitä on riittänyt ihan kivasti. Valitsin logistiikkapainotteisen vaihtoehdon, ja olen ollut valmistumisesta asti monikansallisella yrityksellä töissä ulkomailla. Hyvä palkka, mukava työ, loistavat edut sekä aivan mahtava työyhteisö! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tällä hetkellä ravintola-alalla vaan opiskelu aikuisiällä alkanut kiinnostamaan. Kannattaako 35+ lähteä tradenomiksi lukemaan vaiko muu ala?

Vierailija
24/29 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeää on myös se, mikä on se työpaikka. Jos kaupankassalle haluaa jumahtaa, niin saa tehdä. Mutta harjoittelusta alkaen on mietittävä miten firmat voivat työllistää ja mitä etenemismahdollisuuksia on. Pienissä yrityksissä vähemmän.

Vierailija
25/29 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tärkeää on myös se, mikä on se työpaikka. Jos kaupankassalle haluaa jumahtaa, niin saa tehdä. Mutta harjoittelusta alkaen on mietittävä miten firmat voivat työllistää ja mitä etenemismahdollisuuksia on. Pienissä yrityksissä vähemmän.

Nykyään tuntuu olevan jo harjoittelupaikan saaminen todella vaikeaa. VIime vuonna jäin ilman mutta onneks tänä vuonna tärppäsi.

Vierailija
26/29 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tällä hetkellä ravintola-alalla vaan opiskelu aikuisiällä alkanut kiinnostamaan. Kannattaako 35+ lähteä tradenomiksi lukemaan vaiko muu ala?

Jos kouluun lähdet, niin hommaa nyt sitten kunnon tutkinto yliopistosta.

Vierailija
27/29 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko joku AMK opiskeleva kertoa mitä tradenomi tuntukintoon kuuluu siis minkälaisia kursseja. Itse opiskelen Helsingissä kauppakorkeassa ja kohta pitäisi olla kandi valmis. Näin jostain että tradenomin tutkinto on käännetty kansainvälisesti BBA eli sama kuin kauppiksen ensimmäinen vaihe mistä sitten jatketaan maisteriksi eli MBA. Onko tradenomi muka sama kuin kappatieteiden kandi? Meillä opiskelu ei ole mitenkään helppoa jopa lukiossa todella hyvät ovat reputtaneet joitain laki, matikan tai mikro-makro ekonomian kursseja! Kaverini hali AMK tradenomin läpällä että olisi edes joku opiskelu paikka jos kauppiksen ovet eivät aukea ja hänet valittiin ilman mitään lukemista tai harjoittelemista. Hön valitse kuitenkin kauppiksen kun pääsi sisälle!

Vierailija
28/29 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoina, tästä syystä menen kauppikseen ensi syksynä. Paikan vastaanottaminen oli yksi elämäni suurimmista virheistä ja toisaalta siihen johti silloinen fokusoituminen kilpaurheiluun, mikä vei kaiken ajan ja energian. Nyt kun olen käyttänyt aiemmin urheiluun käytetyn ajan ja satsauksen kauppiksen pääsykokeisiin niin tulevaisuus näyttää huomattavasti paremmalta laskentatoimen ja rahoituksen parissa. Olen avoin ulkomailla työskentelyn suhteen niin kielitaidon puolesta kuin aiempien asuinkokemusten perusteella ulkomailla. Tosin nyt tähtään eri maahan. Toisekseen tradenomin opinnot ovat naurettavia ainakin omalla kunnalla, aivan kuin taso ja tahti olisi yläasteikäisille suunnattu.

Vierailija
29/29 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on pitkälti myös tuurista kiinni oli ala mikä hyvänsä. Valmistuin tietojenkäsittelyn tradeksi 2004, en suuntautunut yhtään mihinkään, kunhan sain tutkinnon ulos. Sen jälkeen pätkätöitä/työttömyyttä monta vuotta. Nyt olen töissä alalla jossa tienaan 50k+ vuodessa vaikka jotkut mua paremmin koulussa pärjänneet on töissä esim. varastossa. Voivat kyllä tykätä, eipä siinä.

Mulle olikin hyötyä koulutuksestani ja niistä aika surkeista pätkähommista joita tein paremman puutteessa koska olin saanut sattumalta soveltuvaa työkokemusta ammattiin jollaista en tiennyt edes olevan olemassa. Pointti on se, ettei mielestäni varsinaisesti mikään mene "hukkaan" eikä voi tietää mistä voi olla hyötyä jatkossa, arpapeliä tää työnsaanti on monesti kuitenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi