Suolen tyhjennys kolonoskopiaa varten, mitä

Vierailija

suolaista syötävää voisin syödä? Kauhea nälkä ja makeita syötäviä kyllä on. 

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

Siis varsinainen tyhjennys alkaa vasta huomenna. Kaksi päivää ja myöskin yhtä päivää ennen toimenpidettä saa syödä viiliä, jugurttia, kiisseliä, soppaa yms jossa ei ole kuitenkaan marjoja. Söin tänään kasvissosekeittoa, oli oikein löysää ja sileää. 

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Siis varsinainen tyhjennys alkaa vasta huomenna. Kaksi päivää ja myöskin yhtä päivää ennen toimenpidettä saa syödä viiliä, jugurttia, kiisseliä, soppaa yms jossa ei ole kuitenkaan marjoja. Söin tänään kasvissosekeittoa, oli oikein löysää ja sileää. 

Ap

Onko colonsteril? Mä itkin äsken kun join ja oksensin sen ulos. Melkein litra meni. Sori, useimmilla varmaan onnistuu, mutta mä en vaan pystynyt.

bssstu

mies kävi kolonoskopiassa kuukausi sitten. Keitin kanan rintafileen suikaleita aasialaisittain maustetussa liemessä ja nuudelia sen kaverina. Oli itse asiassa ihan hyvää. Syötiin koko perhe samaa, meille muille tosin mukana tuoretta korianteria, kiinankaalia ja pinaattia.

pikaversio voisi olla tehdä pikanuudelin maustejaiheesta se liemi ja keittää kana siinä. Nuudelin siten lopuksi liemeen.

Vierailija

Colonsteril kannattaa laimentaa jääkylmään spriteen niin sen saa alas. Tai omenamehuun. Imeskele kurkkukarkkia (omenan makuista) heti suussasi juomisen jälkeen, jos muuten meinaa edelleen tökkiä. Kun kylmän juomisesta tulee horkka ja kamala palelu, mene kuumaan suihkuun. Kun suoli tyhjenee, älä pyyhi paperilla vaan suihkuta niin peräpää ei mene verille.

Mut siihen suolaiseen - kyllähän edeltävänä päivänä voi syödä vielä vaikka mitä. Nuudeleita? Ne ainakin on todella suolaisia, jos sellaisen valmispussin tekee.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Phosphoralia ei tarvii juoda kuin yhteensä 2 lasillista (1,65dl kerrallaan). Ei ollu vaikeeta.

Onko tää aine kallista? Mä en enää aio colonsteriliin koskea pitkällä tikullakaan jos sinne tähystykseen menen

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Colonsteril kannattaa laimentaa jääkylmään spriteen niin sen saa alas. Tai omenamehuun. Imeskele kurkkukarkkia (omenan makuista) heti suussasi juomisen jälkeen, jos muuten meinaa edelleen tökkiä. Kun kylmän juomisesta tulee horkka ja kamala palelu, mene kuumaan suihkuun. Kun suoli tyhjenee, älä pyyhi paperilla vaan suihkuta niin peräpää ei mene verille.

Mut siihen suolaiseen - kyllähän edeltävänä päivänä voi syödä vielä vaikka mitä. Nuudeleita? Ne ainakin on todella suolaisia, jos sellaisen valmispussin tekee.

Kiireessä kirjoitan ehkä vähän epäselvästi, mutta siis sen colonsteril jauheen siis kaataa kannuun ja päälle 1l omppumehua tai spriteä. En tarkoittanut mitään jatkolaimentamista, jolloin juotavaa tulisi vielä entistä enemmän...

Vierailija

Mulla on Phosphoral niminen liuos. Sitä on kaksi pientä pulloa ja molemmat sekoitetaan 120ml vettä, eli tulee lasillinen molemmista. Onneksi tarvii litratolkulla juoda. 

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mulla on Phosphoral niminen liuos. Sitä on kaksi pientä pulloa ja molemmat sekoitetaan 120ml vettä, eli tulee lasillinen molemmista. Onneksi tarvii litratolkulla juoda. 

Ap

Pitääköhän mun tosiaan maksaa se paeruuttamaton aika -maksu, koska colonsteril ei mennyt alas?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Phosphoralia ei tarvii juoda kuin yhteensä 2 lasillista (1,65dl kerrallaan). Ei ollu vaikeeta.

Mä olen kuullut että phospo olisi pahaa. Moni on kehunut picoprepiä.

www.lääkeinfo.fi/Medicine.aspx?m=25602&i=FERRING_PICOPREP

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tää aine kallista? Mä en enää aio colonsteriliin koskea pitkällä tikullakaan jos sinne tähystykseen menen

Hintaa en muista, mut ei se mitenkään erityisen kallista ollut. Toinen, mitä jotkut kehuu on Picoprep, se on appelsiininmakuista ja sitä juodaan 2x 150ml. Siitä mulla ei itsellä ole kokemusta.

Vierailija

Onneksi colonsterilille on vaihtoehtoja. Sillä ei tyhjennys onnistu, kun tulee samaa tietä takaisin vauhdikkaammin kuin meni alas. Ei auttanut kurkkupastillit tai mikään muukaan. Picoprepillä homma sujui vähän liiankin helposti, kun ei tullut järkyttävää palelua eikä päätä särkenyt ollenkaan.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat