Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tyytymätön amikseen

Vierailija

Aloitin siis amiksen aikuislinjalla nyt syksyllä. Tilanne on kuitenkin se että ns. kuollutta aikaa on aivan liikaa, ja pakollisia kursseja on paljon päällekkäin. Opintojen laajuuden puolesta saisin koulutuksen pakettiin puolessatoista vuodessa mutta tätä menoa joudun olemaan täällä vähintään se kolme vuotta. Mikä kuitenkin on melko pitkälti peukaloiden pyörittelyä.

Opinto-ohjaajan mielestä tärkeintä opinnoissa etenemisen kannalta on opiskelijan motivaatio, sitoutuneisuus ja määrätietoisuus, eli hän pesee kätensä koko asiasta ja sysää vastuun minulle. Muut ei ota mitään kantaa.

Onko teillä neuvoja?

Kommentit (5)

Vierailija

Ei ole, mutta sama kokemus mullakin on aikuispuolen amiksesta, tosin mun kouluajoista on jo kymmenen vuotta.

Vierailija

Höh, mun mielestä toi olis ihana tilanne. Kirjoittelisin tyhjällä ajalla omia juttujani ja nostaisin korotettua työttömyysetuutta opiskeluajalla.

Mitä alaa opiskelet?

Vierailija

Ne on jotain lakeja ja säädöksiä että koulutuksen pitää olla tietyn kestoinen, osa siitä voi olla luppoaikaa ja turhaa täytettä. Etkö voi vaan sopeutua?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ne on jotain lakeja ja säädöksiä että koulutuksen pitää olla tietyn kestoinen, osa siitä voi olla luppoaikaa ja turhaa täytettä. Etkö voi vaan sopeutua?

Työkkäri vaatii että opinnot etenee eikä minulla ole aikaa joutaviin. Eli ei, en aio sopeutua mihinkään.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat