Juoko joku alkoholia lasten kotona ollessa?
Kommentit (99)
Itse en juo ollenkaan. Mies juo joka ilta olutta. Ehtii juoda n 4 ennenkuin lapset menee nukkumaan. Eipä se lapsia häiritse kun ei käytös muutu mitenkään.
Mä saatan juoda 1-3 iltana viikossa lasillisen viinä illalla kun lapsi on mennyt nukkumaan. Mun mielestä tosta ei ole mitään haittaa kun tuosta ei tule humalaan ja olen tarpeen tullen vielä ajokunnossakin. En näe syytä olla ottamatta.
Luulin että ei enää kukaan...
kyllä juon/juomme.
juon viikossa noin pullollisen - mies kaksi.
kas tai kaksi pe kun lapsi nukkumassa. La syömme illallista yhdessä ja juomme lasit molemmat. Kun lapsi nukkuu lipitän vähän lisää. Mies paljon lisää.
Minulle on tosi kiintoisaa se että aina alkoholin kulutuksesta puhuttaessa otetaan yhteys myös autoiluun. Onko se niin että taksia tai julkisia ei käytetä eikä mielellään sen takia oteta alkoholia?
Vierailija kirjoitti:
Tänään moni aikuinen ottaa kunnon humalat itselleen. On hyvällä tuulella päivällisen aikaan ja koko pitkän illan. Kukaan ei huuda tai räyhää ja alkoholia voi mennä yksi viinipullokin per aikuinen.
Lapset saavat valvoa vähän pidempään ja pelata luvan kanssa pelikonsolilla tai rakennella legoja olohuoneessa. Olohuoneessa on mahdollisuus tehdä suurempia rakennelmia kuin lastenhuoneessa. Siinä samassa voi napostella sipsejä tai porkkanatikkuja. Myös lasten dvd-elokuvia on vuokrattu.
Ihmettelen jos joku haluaa tehdä lasuilmoituksen kivasta perheen illasta?
Raittiusliike voisi mieluumminkin keskittyä oman elämänsä parantamiseen ja yrittää näyttää muille hyvää esimerkkiä. Ehkä se raittius tarttuu. Tuputtamalla ja uhkailemalla sitä vain ärsyyntyy.
Siinähän otatte. Minä teen lasun aina kun kuulen tai näen humaltuneita ihmisiä lastensa kanssa. Lapsilla on oikeus raittiiseen elämään!
Vierailija kirjoitti:
Mä saatan juoda 1-3 iltana viikossa lasillisen viinä illalla kun lapsi on mennyt nukkumaan. Mun mielestä tosta ei ole mitään haittaa kun tuosta ei tule humalaan ja olen tarpeen tullen vielä ajokunnossakin. En näe syytä olla ottamatta.
3 lasillista viiniä ja olet valmis rattiin? Et paljoa välitä muista autoilijoista tahi lapsista suojatiellä.
Sairasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3 lasillista viiniä ja olet valmis rattiin? Et paljoa välitä muista autoilijoista tahi lapsista suojatiellä.
Sairasta.
Eiks tuossa lukenut, että lasillisen viiniä max kolmena iltana viikossa. Se luetun ymmärrys olisi tarpeen....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin miten niiden lasten mieli järkkyy jos vanhemmat hissuksee juo, kun ne nukkuu? En nyt ihan ymmärrä.
Mitä jos ne lapset herää? Lasten EI ikinä pidä joutua näkemään kun vanhemmat juo alkoholia tai on ollenkaan kännissä.
Aivan näin, tai entä jos lapsille tulee joku hätä että tarviais sairaalaan vientiä? soitatte sit ambulanssin tai taksin ja selitätte nolosti että itse ette ole ajokunnossa. Asioilla on myös seurauksia, vanhemmat voi ajautua humalassa riitelemään, aamulla ette ole niin skarppina kuin olisitte ilman tissuttelua, sekin on taas lapsilta pois, haisette pahoilta jne.
Me käytämmä myös alkoholia, mutta emme KOSKAAN kotona!!!!! se on todella hyvä periaate, säästytään paljolta.
Kannattaa myös muistaa tissuttelijat, että jos lapselle tulee jokin hätätapaus voivat katsoa kieroon jos äiti haisee kaljalle tavatessaan hoitajan tai lääkärin.
Voi äkkiä kotiolot kiinnostaa myös lastensuojeluakin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä otetaan, mutta kovassa kännissä ei olla lasten hereillä ollessa. Isäntä juo muutaman kerran viikossa viinapullollisen lasten mentyä nukkumaan. Itse lipittelen olutta tietokoneella ollessani. Lapset on 5 ja 8 eikä ole mitään valittaneet.
Juo muutaman kerran viikossa viinapullollisen?!
Pidätkö sitä normaalina?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin miten niiden lasten mieli järkkyy jos vanhemmat hissuksee juo, kun ne nukkuu? En nyt ihan ymmärrä.
Mitä jos ne lapset herää? Lasten EI ikinä pidä joutua näkemään kun vanhemmat juo alkoholia tai on ollenkaan kännissä.
Aivan näin, tai entä jos lapsille tulee joku hätä että tarviais sairaalaan vientiä? soitatte sit ambulanssin tai taksin ja selitätte nolosti että itse ette ole ajokunnossa. Asioilla on myös seurauksia, vanhemmat voi ajautua humalassa riitelemään, aamulla ette ole niin skarppina kuin olisitte ilman tissuttelua, sekin on taas lapsilta pois, haisette pahoilta jne.
Me käytämmä myös alkoholia, mutta emme KOSKAAN kotona!!!!! se on todella hyvä periaate, säästytään paljolta.
Miksi pitää selitellä millä on sairaalaan tullu? Ei se ketään kiinnosta.
Kumma, että valitetaan kun lapsia ei haluta häihin, sehän on perhejuhla. Siellähän vasta onkin humalaista porukka, mutta se ei traumatisoi nähtävästi. Nyt järki käteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairasta.
Onko lukihäiriö?
Yhdestä lasillisesta oli kysymys, ei kolmesta.
Yksi lasillinen 1-3 kertaa viikossa. Ei kolmea lasillista.
Kyllä ja tarjoan lapsillekin ruuan kanssa viiniä tai olutta. Ikää heillä 21v ja 25v. Yli kolmea annosta en juo lasten läsnäollessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä otetaan, mutta kovassa kännissä ei olla lasten hereillä ollessa. Isäntä juo muutaman kerran viikossa viinapullollisen lasten mentyä nukkumaan. Itse lipittelen olutta tietokoneella ollessani. Lapset on 5 ja 8 eikä ole mitään valittaneet.
Juo muutaman kerran viikossa viinapullollisen?!
Pidätkö sitä normaalina?
Siis jollekin naiselle viinapullo voi ehkä viedä hengen.
En minäkään käytä väkeviä mutta ihmisillä on erilaisia kulutustottumuksia ja jotkut kestää alkoholia enemmän kuin toiset.
Minä pysyttelen kannabiksessa kun alkoholi ei sovi minulle.
Alkoholin kanssa homma menee minulla siten etten osaa lopettaa juomista. Sen ensimmäisen kaljan jälkeen otan toisen ja haen kaupastakin lisää. Kannabis sopii hyvin siten että se savuke riittää ja olen tolkuissani.
Meillä ei käytetä alkoholia ollenkaan. Enkä antaisi kenenkään tuoda sitä kotiini. Ei myöskään lapset käy juhlissa joissa anniskellaan alkoholia.
Juon usein kun lapset mies ovat kotona. Kotona kännääminen on säälittävää, mutta joskus tehnyt sitäkin. Ennen oli joka viikko edustus taisuuksia ettei kaikkiin edes ehtinyt, nyt on toiset ajat mutta lapset jo sen ikäisiä että juovat itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää selitellä millä on sairaalaan tullu? Ei se ketään kiinnosta.
Kumma, että valitetaan kun lapsia ei haluta häihin, sehän on perhejuhla. Siellähän vasta onkin humalaista porukka, mutta se ei traumatisoi nähtävästi. Nyt järki käteen.
Kuis perustelet noi muut muka hyväksi???? kyllä sitä nopeammin pääsette hoitoon jos itse voi hypätä rattiin kuin odottaa toista kyytiä. On vain säälittävää että aikuisilla on tarve turruttaa itseään! Pikkulapsi aika on ihaninta mutta myös raskasta, silti haluan kokea sen selvänä!
Onko noin paha olla noin monella että ei oikeasti voida elää ilman alkoholia! surullista.... Miettikää hetki minkälaista teidän elämä voisi olla kun jättäsitte alkoholin, alkoholi kun väksin aiheuttaa jonkinasteista masennusta, vireystason laskua, elämässä on lisää haasteita vaikka ei olekkaan, mutta kun alkoholi, pienikin säännöllinen tissuttelu saa sen tuntumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairas olet. Olet kännissä kun asunnossa on lapsia. Toivottavasti susta joku tekee lastensuojeluilmoituksen
No kyllä on melkoista nipotusta täällä aina kun puhutaan alkoholista. Oletko harkinnut jotain muslimimaata?
Nipotusta tavallaan, mutta ei kuitenkaan. Sinun lapsistasi tehdään lastensuojeluilmoitus siinä tapauksessa, että et ole kykenevä viemään sairastunutta lasta sairaalaan humalatilasi vuoksi (epäilyn herättää jo pelkästään taksilla saapuminen, mikä on älytöntä, kun kaikilla ei ole autoa käytössä). Lapsi voi tosiaan saada sairaskohtauksen, allergisen reaktion tai miljoona muuta sairaalahoitoa vaativaa asiaa voi tapahtua yllättäen vaikka yöllä.
Ja vitut. Hoidatuta pääsi hullu. Ei muiden pidä kärsiä siitä että sulla on huonot kokemukset alkoholisti vanhemmistas. Ihan sairasta ulvomista.
Lastenilmotuksia tehdään milloin mistäkin. Kuulin että naapuristani oli tehty lasu koska perheen isä kasvattaa hamppua kaapissa. No ei mennyt läpi. Kyllä niitä ilmotuksia aina voi tehdä mutta ei kaikkeen riitä määrärahat.
Ne joilla oikeasti on ongelmia perheessä niin ne kyllä pääsee hoitoon. Turha tuollaisesta on mitään lasua tehdä jos vanhemmat ovat humaltuneena ja tuovat lapset taksissa ensiapuun.
Tuolla sun hysteerisellä logiikalla vanhempien pitäisi hävetä ja antaa lasten kuolla kohtaukseensa.... Vitun hullu ämmä.
Minulla ei ole alkoholistivanhempia eikä lääkitystä vaativia vikoja päässä. Jos tarkastelisit omaa tekstiäsi uudestaan, voisit huomata, että ei tuo ihan terveen ihmisen kirjoitukselta vaikuta.
Kirjoittamani esimerkki on ikävä kyllä totta, näin voi käydä. Jos terveydenhoidon taholla "herää huoli" heillä on velvollisuus tehdä ilmoitus ja suurin osa on turhia, pelkkää resurssien tuhlausta. Tarkastettava ne ilmoitukset silti on ja hirveä huuto keskustelupalstoilla, kun on tehty se pakollinen ilmoitus.
Samaa mieltä näistä alkoholisteista. Tosi säälittäviä tapauksia.
Kannabis voisi olla monelle teille parempi ja miedompi ratkaisu. Siihen ei jää edes koukkuun eikä se turruta. Lapset eivät edes huomaa että olette pilvessä.
Tänään moni aikuinen ottaa kunnon humalat itselleen. On hyvällä tuulella päivällisen aikaan ja koko pitkän illan. Kukaan ei huuda tai räyhää ja alkoholia voi mennä yksi viinipullokin per aikuinen.
Lapset saavat valvoa vähän pidempään ja pelata luvan kanssa pelikonsolilla tai rakennella legoja olohuoneessa. Olohuoneessa on mahdollisuus tehdä suurempia rakennelmia kuin lastenhuoneessa. Siinä samassa voi napostella sipsejä tai porkkanatikkuja. Myös lasten dvd-elokuvia on vuokrattu.
Ihmettelen jos joku haluaa tehdä lasuilmoituksen kivasta perheen illasta?
Raittiusliike voisi mieluumminkin keskittyä oman elämänsä parantamiseen ja yrittää näyttää muille hyvää esimerkkiä. Ehkä se raittius tarttuu. Tuputtamalla ja uhkailemalla sitä vain ärsyyntyy.