Juoko joku alkoholia lasten kotona ollessa?
Kommentit (99)
En juo kotona. Ei vaan ole mitään tarvetta, kun viinistäkään en tykkää, en ruuan kanssa enkä muuten. Olen yksinhuoltaja, joten saan säännöllisesti vapaata ja silloin voin mennä sitten ihan pubissa käymään ystävien seurassa. Yksin ei tee mieli juoda edes sitä yhtä siideriä. Saunaakaan ei ole :D Mutta toki jos tekisi mieli vaikka siideri tai pari ottaa niin voisin kotona lapsen nukkuessa niin tehdä. En vaan näe sitä tarpeelliseksi, limppari on riittänyt.
Vierailija kirjoitti:
Juon. Kerta kaksi viikossa muutaman annoksen, joskus tulee riipastua kalsarkännit ja palstailtua.
Ensimmäinen oikeasti rehellinen täällä:).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole nähnyt näissä asioissa mitään ongelmaa. Ongelmana kokisin, jos joku olisi humalassa lastemme seurassa.
Siis ihminenhän on humalassa jo ensimmäisestä annoksesta.
En oikein ymmärrä tuota mikä siinä humalassa olossa on niin huolestuttavaa?
minä olen viettänyt kesäisin monta ihanaa lomaa mökillä jossa suurin osa vanhemmista on jossain vaiheessa iltaa ollut melko tuiterissa, mutta hyväntuulisia kuitenkin.
Ei sellaisesta tarvitse olla huolissaan. Toki jos menee tasapaino ja horjuu ulkovessaan mennessä ja käy välillä kukkapenkissä niin voi miettiä että pitäisikö ottaa lasi vettä?
Aivan järjetöntä ja vastenmielistä touhua. Aikuiset on kännissä ja lapset pitää sitä normaalina
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin miten niiden lasten mieli järkkyy jos vanhemmat hissuksee juo, kun ne nukkuu? En nyt ihan ymmärrä.
Mitä jos ne lapset herää? Lasten EI ikinä pidä joutua näkemään kun vanhemmat juo alkoholia tai on ollenkaan kännissä.
Ja mitä sitte? Jos ei riehu, ole väkivaltainen, äänekäs niin mitä sitte jos sattuiski heräämään?
Suomessa olisi lastensuojelu tukossa jos alkoholinkäyttöön puututtaisiin. Sama pätee nykyään jo kannabiksen käyttöön.
Ei tuollaiseen riittäisi määrärahat. Ongelmakäyttö tosiaan on sitten asia erikseen. Jos lapset itkee ja tavaroita rikotaan ja huudetaan. Se on eriasia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin miten niiden lasten mieli järkkyy jos vanhemmat hissuksee juo, kun ne nukkuu? En nyt ihan ymmärrä.
Mitä jos ne lapset herää? Lasten EI ikinä pidä joutua näkemään kun vanhemmat juo alkoholia tai on ollenkaan kännissä.
Minulla kävi kerran kymmenenvuotiaana siten että heräsin kovaan meteliin. Erotin naurusta ainakin isäni ja joku toinenkin sielä nauroi. Heräsin siis siihen että olin kakannut housuuni. Melkein koko luokka oli ripulissa ja minäkin sain ripulitaudin.
Hiippailin kylpyhuoneeseen ja näin eteisestä olohuoneeseen kuinka koko kööri istui sohvalla ja kilisteli vodkalaseja nauraen. Koko kuvaelma pysähtyi katsomaan minua kysyvästi ja nauru seisahtui.
Että mistä se pikku Teemu keskellä yötä siihen tupsahti. Taisi eno kysyä juuri noin. Äänenpaino herttaisen kellallaan vähän kuin lemmikille puhuttaisi. Minun alahuuleni väpisi. Taisin sanoa jotain kakasta housussa.
Isäni sitten huomasi pian mikä oli pilalla kun vaaleansiniraidalliset pitkätkalsarit olivat ripulista ryvettyneet aina villasukkiin asti. Hän vei minut pesulle ja äiti toi puhtaat alusvaatteet tilalle. Vanhempien henki haisi ja olivat selvästi huolissaan. Pistin merkille miten isän nenä punotti ja hän antoi minun olla aikuisten seurassa vielä hetken.
Hän kertoi kuinka aikuiset välillä kokoontuvat öisin pitämään hauskaa, kun eivät päivisin kerkeä töiltään ja askareiltaan. Huomenna nukutaan pitkään ja jos äiti tai isä ei ole hereillä niin sitten pitää leikkiä hiljaa ja videoita voi katsoa tai pelata nintendoa, mutta äänet pienellä.
Tuli heti turvallisempi olo kun tajusin mistä on kyse ja sukelsin uusien lakanoiden alle, jotka oli juuri vaihdettu. Eikä minulta enää tullut ripulia sänkyyn.
siis wtf?
Siis koitko Teemu tilanteen häiritsevänä itsellesi kun olit lapsi vai mitä vittua oikein selität?
Sixpäkki illassa menee. Tossahan ne jaloissa pyörii.
isä
Neljä isoa tölkkiä illassa. Viikonloppuna enemmän. Ei sitä jaksa muuten lasten kanssa leikkiä. Leikkiminen selvinpäin on vitun tylsää :D
T: Isäpappa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä otetaan, mutta kovassa kännissä ei olla lasten hereillä ollessa. Isäntä juo muutaman kerran viikossa viinapullollisen lasten mentyä nukkumaan. Itse lipittelen olutta tietokoneella ollessani. Lapset on 5 ja 8 eikä ole mitään valittaneet.
Sairas olet. Olet kännissä kun asunnossa on lapsia. Toivottavasti susta joku tekee lastensuojeluilmoituksen
No kyllä on melkoista nipotusta täällä aina kun puhutaan alkoholista. Oletko harkinnut jotain muslimimaata?
Kyllä ja voi törkeys; ravintolassa myös. Meillä viini kuuluu ruokailuun, joten kyllä se siinä ruoan kanssa juodaan eikä piilossa lapsilta. Sairasta, jos pitää piilotella viinilasia kotona.
Lapsille voi näyttää esimerkkiä hyvällä tavalla, jos itsellä ei ole tarvetta juoda alkoholipitoisia humaltumisen toivossa. Jos ei osaa kuin kaatokännin, on parempi hankkia lapsille hoitopaikka kalsarikännien ajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä otetaan, mutta kovassa kännissä ei olla lasten hereillä ollessa. Isäntä juo muutaman kerran viikossa viinapullollisen lasten mentyä nukkumaan. Itse lipittelen olutta tietokoneella ollessani. Lapset on 5 ja 8 eikä ole mitään valittaneet.
Sairas olet. Olet kännissä kun asunnossa on lapsia. Toivottavasti susta joku tekee lastensuojeluilmoituksen
No kyllä on melkoista nipotusta täällä aina kun puhutaan alkoholista. Oletko harkinnut jotain muslimimaata?
Nipotusta tavallaan, mutta ei kuitenkaan. Sinun lapsistasi tehdään lastensuojeluilmoitus siinä tapauksessa, että et ole kykenevä viemään sairastunutta lasta sairaalaan humalatilasi vuoksi (epäilyn herättää jo pelkästään taksilla saapuminen, mikä on älytöntä, kun kaikilla ei ole autoa käytössä). Lapsi voi tosiaan saada sairaskohtauksen, allergisen reaktion tai miljoona muuta sairaalahoitoa vaativaa asiaa voi tapahtua yllättäen vaikka yöllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nipotusta tavallaan, mutta ei kuitenkaan. Sinun lapsistasi tehdään lastensuojeluilmoitus siinä tapauksessa, että et ole kykenevä viemään sairastunutta lasta sairaalaan humalatilasi vuoksi (epäilyn herättää jo pelkästään taksilla saapuminen, mikä on älytöntä, kun kaikilla ei ole autoa käytössä). Lapsi voi tosiaan saada sairaskohtauksen, allergisen reaktion tai miljoona muuta sairaalahoitoa vaativaa asiaa voi tapahtua yllättäen vaikka yöllä.
Ja vitut. Hoidatuta pääsi hullu. Ei muiden pidä kärsiä siitä että sulla on huonot kokemukset alkoholisti vanhemmistas. Ihan sairasta ulvomista.
Lastenilmotuksia tehdään milloin mistäkin. Kuulin että naapuristani oli tehty lasu koska perheen isä kasvattaa hamppua kaapissa. No ei mennyt läpi. Kyllä niitä ilmotuksia aina voi tehdä mutta ei kaikkeen riitä määrärahat.
Ne joilla oikeasti on ongelmia perheessä niin ne kyllä pääsee hoitoon. Turha tuollaisesta on mitään lasua tehdä jos vanhemmat ovat humaltuneena ja tuovat lapset taksissa ensiapuun.
Tuolla sun hysteerisellä logiikalla vanhempien pitäisi hävetä ja antaa lasten kuolla kohtaukseensa.... Vitun hullu ämmä.
Vierailija kirjoitti:
(epäilyn herättää jo pelkästään taksilla saapuminen, mikä on älytöntä, kun kaikilla ei ole autoa käytössä). Lapsi voi tosiaan saada sairaskohtauksen, allergisen reaktion tai miljoona muuta sairaalahoitoa vaativaa asiaa voi tapahtua yllättäen vaikka yöllä.
Missä todellisuudessa näin tapahtuu?
Jos puntarissa on tämä yksi elämä joka eletään niin tuskin kukaan alkaa allergisen reaktion takia pelkäämään ja ei nauti elämästä nyt.
Elämästä pitää nauttia nyt kun voi. Tuollainen pelkääminen on hysteeristä jos sanktiona on pahat katseet ensiavussa kun vanhemmat tulee taksin tai muun kyydin saattelemana. Aika hulluja ovat jos siitä tehdään lasu :D Lol
Normaalisti ihmiset ovat joka lounaan jälkeen pienesti viinipäissään.
Vierailija kirjoitti:
Join sunnuntaina illalla lasin viiniä sohvalla. Mies joi kaksi. Ja lapset leikki siinä jaloissa.
00000000
•. •
-----
Niin mekin, mutta asutaankin Portugalissa, eikä kukaan suhtaudu täällä alkoholiin samalla oudolla asenteella kuin suomalaiset. Suomessa juodaan lärvit niin usein, että normaalia juomakulttuuria joutuu toisille suomalaisille siellä oikein selittelemään. Kesällä kun oltiin Suomessa, niin huvitti kuinka jotkut perheelliset (joilla oli lapsia mukana kauppareissulla) laskivat perjantaisidukat tai lauantaioluensa kaupassa kassoille ihan nolon näköisinä ja yrittivät piilotella niitä muovipussien tai muiden ostosten alle kuin teinit kortsuja :D Suomi on ihan pelle maa.
Ei juo. Ei kukaan, koskaan, yhtään.
Juomme lasten nähden esim ruokajuomana viinia/olutta/siideriä, saunajuomaa 1-2 kpl, uutenavuotena ja vappuna poreilevaa, grillatessa kesäiltana olutta, jouluna viiniä/olutta/konjakkia ruoan kanssa jnejne. Meillä jo lapsuudenperheessä alkoholiin on terve kohtuullinen suhtautuminen ollut eikä kenelläkään perheenjäsenellä ole ollut alkoholiongelmaa eikä ole nytkään. Ymmärrän nämä totaalikieltäjät kun taustalla on usein traumoja juopoista vanhemmista tai sitten äidillä/isällä itsellään alkoholiongelma jolloin pakko olla täysin ilman. Juovuksissa me ei olla lasten nähden ja se on meille itsestäänselvyys.
Vierailija kirjoitti:
siis wtf?
Siis koitko Teemu tilanteen häiritsevänä itsellesi kun olit lapsi vai mitä vittua oikein selität?
Teemu tässä.
Siis vanhempani selittivät minulle mistä oli kyse ja en enää ollut huolissani. Ihmettelin miksi he olivat niin iloisia keskellä yötä. Jos olisin saanut allergisen reaktion tai minut olisi pitänyt viedä taksilla ensiapuun ripulin takia niin asia olisi ollut ok. Eihän autoa saa ajaa humalassa eikä hädissään kaahailla. Olen itsekin tilanut taksin kun vaimo piti viedä synnärille en olisi hermostuneena kyennyt ajamaan turvallisesti.
Ei minua häirinnyt vanhempien humalatila. En myöskään pelännyt. Enemmän kiusallista oli lämmin ripuli pitkissä kalsareissa. En ole koskaan nähnyt kenenkään lasten vanhempia kaatokännissä. Eikö ne kaatokännit vedetä yleensä teininä?
Jokainen toki vaalii omassa elämässään niitä arvoja joiden mukaan haluaa elää. Turha muiden elämään on puuttua lasu ilmoituksilla tms. Enemmän minun tilanteessa lasusta olisi ollut harmia koko perheelle. Onneksi kukaan ei tehnyt ilmoitusta sillä vanhempani ottivat melkein joka viikonloppu.
Vierailija kirjoitti:
Juovuksissa me ei olla lasten nähden ja se on meille itsestäänselvyys.
Suomessa humala ja juovuksissa tarkoittaa erilaisille ihmisille eriasioita.
Vaikea tuon puolesta on mennä mitään arvioimaan. Esimerkiksi oma mieheni ei ole juovuksissa vaikka on juonut kuusi kaljaa.