Juoko joku alkoholia lasten kotona ollessa?
Kommentit (99)
No ei, salaahan kaikki käy ryypyillä, etkö tiennyt?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä otetaan, mutta kovassa kännissä ei olla lasten hereillä ollessa. Isäntä juo muutaman kerran viikossa viinapullollisen lasten mentyä nukkumaan. Itse lipittelen olutta tietokoneella ollessani. Lapset on 5 ja 8 eikä ole mitään valittaneet.
Kaikilla muilla kuulosti normaalilta (paitsi sillä pilvenpolttovitsailijalla) mutta te tarvitsette apua. Lapsenne eivät valita koska eivät tiedä paremmasta. Oirehtivat sitten aikuisina, päätyvät masentuneiksi ja/tai alkoholisteiksi. Vai oireilevatko jo nyt? Tuleeko tarhasta/koulusta negatiivista palautetta? Kokonainen viinapullo on ihan järkyttävän paljon. Ja vielä monta kertaa viikossa. Herätys nyt.
Viinaa ei isäntä ota ennenkö lapset on nukkumassa eikä örvelletä juovuspäiten heidän edessään, niinkun aikaisemmassa viestissä sanoin. Ja me ei möykätä eikä tapella vaikka on otettu. Minä saatan ottaa jokusen päiväkaljan kyllä, mutta en ole humalassa koskaan lapsien läsnäollessa. En minä käsitä, että miten meidän alkoholinjuonti voi noihin lapsiin vaikuttaa, kun eivät ole edes paikalla silloin kun juodaan vaan nukkumassa. Ihan normaaleita iloisia lapsia ovat, eikä oireile mitenkään.
Surullista että niin monessa perheessa on alkoholi myös "perheenjäsen" joka on aina läsnä. Eihän sitä pysty arvioimaan miten lapset sen kokevat kun oma arviointikyky on alkoholin sumentama. Ei näe sitä hämmenystä ja turvattomuutta lapsen katseessa. Hävetkää tissuttelijat!
Juomme satunnaisesti 0.5-1 viinipulloa mieheni kanssa kaksin (siis yhteensä) lasten mentyä nukkumaan. Harvoin saatetaan juoda hiukan punaviiniä ruuan kanssa. Mies juo myös 1-2 saunakaljaa joka lauantai saunan yhteydessä, usein kuistilla kun minä ja lapset juodaan limpparia.
En ole nähnyt näissä asioissa mitään ongelmaa. Ongelmana kokisin, jos joku olisi humalassa lastemme seurassa.
Alkoholi ei kuulu lapsi perheen elämään!
Vierailija kirjoitti:
Eikä vissiin yhdyssanatkaan?
Yleensä 4 kaljaa. Ovat paljon vahvempia kuin Suomessa noin 5-8 tehoisia.
Lapset ovat niin kovaäänisiä että usein haluan nauttia kaljat rauhassa kun pennut nukkuvat. Kesällä voi mennä enemmänkin viikossa. Nuo neljä ovat yhden päivän annoksia. Siihen päälle voi mennä vielä viiniäkin jos on jotain ruokaa sen kanssa. Pelkiltään en viiniä juo koska se maistuu sellaisenaan paskalta. Paikallisetkin suosivat että ainakin juustoa olisi kuulemma hyvä syödä viinin kanssa. En tiedä.
Viimeksi söin salmiakkia valkoviinin kanssa jota olin saanut postissa.
Vierailija kirjoitti:
Aikuinen päättää itse siitä ja kasvattaa itse omat lapsensa. DDR hajosi jo. Hoida sinä vain oma elämäsi kuntoon.
Yhden kaljan tai korkeintaan kaksi. Siis jointin päälle. Yleensä lauantaisin.
Kannabis on täällä laillista joten turha jeesustella siitäkään.
Juon. Viiniä juon pullon verran viikonlopun aikana silloin kun lapsi on nukkumassa. Eli se on kaksi lasia perjantaina ja toiset kaksi lauantaina.
Vierailija kirjoitti:
En ole nähnyt näissä asioissa mitään ongelmaa. Ongelmana kokisin, jos joku olisi humalassa lastemme seurassa.
Siis ihminenhän on humalassa jo ensimmäisestä annoksesta.
En oikein ymmärrä tuota mikä siinä humalassa olossa on niin huolestuttavaa?
minä olen viettänyt kesäisin monta ihanaa lomaa mökillä jossa suurin osa vanhemmista on jossain vaiheessa iltaa ollut melko tuiterissa, mutta hyväntuulisia kuitenkin.
Ei sellaisesta tarvitse olla huolissaan. Toki jos menee tasapaino ja horjuu ulkovessaan mennessä ja käy välillä kukkapenkissä niin voi miettiä että pitäisikö ottaa lasi vettä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, juodaan muksujen kanssa yhdessä. Pilveäkin poltellaan.
Muistan nuoruudesta erään äidin ja tyttären jotka veti piriä yhdessä. Samat miehet (pojat)kin taisi olla kuvioissa. No, eikös sitä aina kehoteta harrastamaan kaikkea lasten kanssa yhdessä?
Sitten kun lapset on aikuisia niin ne juotetaan hirveeseen viinakänniin ja pistetään kertomaan elämänsä suurimmat salaisuudet ja mokat joita meiltä vanhemmilta salasivat. SAa kunnon naurut saatana :D hohhoohohoho saatana hohohoho jumalauta :D
Kyllä juon. Ruuan kanssa viiniä, muuten vaan viiniä, saunasiideriä kesällä, punaviiniglögiä talvella. Kuohuvaa jos on jotain juhlimisen aihetta ja snapseja kun se juhlan luonteeseen sopii.
Niin miten niiden lasten mieli järkkyy jos vanhemmat hissuksee juo, kun ne nukkuu? En nyt ihan ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, juodaan muksujen kanssa yhdessä. Pilveäkin poltellaan.
Muistan nuoruudesta erään äidin ja tyttären jotka veti piriä yhdessä. Samat miehet (pojat)kin taisi olla kuvioissa. No, eikös sitä aina kehoteta harrastamaan kaikkea lasten kanssa yhdessä?
Sitten kun lapset on aikuisia niin ne juotetaan hirveeseen viinakänniin ja pistetään kertomaan elämänsä suurimmat salaisuudet ja mokat joita meiltä vanhemmilta salasivat. SAa kunnon naurut saatana :D hohhoohohoho saatana hohohoho jumalauta :D
Hyvä idea :)
Pistetääs muistiin.
Vierailija kirjoitti:
Niin miten niiden lasten mieli järkkyy jos vanhemmat hissuksee juo, kun ne nukkuu? En nyt ihan ymmärrä.
Alkkisten lapset ei ymmärrä miten muut ihmiset osaa ottaa kohtuudella. Heille on jäänyt kovia traumoja. Tiedän näitä hysteerisesti alkoholiin ja huumeisiin suhtautuvaa. Heillä on perheessä ollut aika raskasta menoa alkoholin kanssa. Eivät tajua että muut eivät ole kuin heidän vanhempansa.
Osa näistä hysteerikoista on sitten siihen päälle vielä uskiksia tai uskovaisia noin muuten.
En juo yhtään. Voi olla että minun lapsista tulee sitten ihan vinksahtaneita mutta kun en vaan pidä alkoholin mausta.
OTAN AINA KUN KUNDIKAIFFARINI NAI MINUA PERSEREIKÄÄN
Vierailija kirjoitti:
OTAN AINA KUN KUNDIKAIFFARINI NAI MINUA PERSEREIKÄÄN
Ei satu niin paljon. Myös särkylääkkeitä kannattaa ottaa kuten buranaa tai asperiinia niin ei satu niin paljon. Yleensä se sattuu vain viisi minuuttia sitten siihen tottuu ja jaksaa tuntitolkulla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä otetaan, mutta kovassa kännissä ei olla lasten hereillä ollessa. Isäntä juo muutaman kerran viikossa viinapullollisen lasten mentyä nukkumaan. Itse lipittelen olutta tietokoneella ollessani. Lapset on 5 ja 8 eikä ole mitään valittaneet.
Sairas olet. Olet kännissä kun asunnossa on lapsia. Toivottavasti susta joku tekee lastensuojeluilmoituksen
Kaikilla muilla kuulosti normaalilta (paitsi sillä pilvenpolttovitsailijalla) mutta te tarvitsette apua. Lapsenne eivät valita koska eivät tiedä paremmasta. Oirehtivat sitten aikuisina, päätyvät masentuneiksi ja/tai alkoholisteiksi. Vai oireilevatko jo nyt? Tuleeko tarhasta/koulusta negatiivista palautetta? Kokonainen viinapullo on ihan järkyttävän paljon. Ja vielä monta kertaa viikossa. Herätys nyt.