Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IVF/ICSI vko 12

08.02.2006 |

[color=pink][b]bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd

Kommentit (172)

Vierailija
21/172 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla sanonnalla olen itseäni kiusannut alusta asti eli " pessimisti ei pety" Hoitojen alussa tosin lääkäri ilmoitti, että pessimisti ei saa olla, aina pitää olla edes hiukan positiivisella kannalla! Aina on siis toivoa ilmassa:)

Omista oireista sen verran, että alaselkää on jomotellut jo muutamia päiviä ja menkkamaisia oireita on myös ollut jo jonkun aikaa ilmassa. Välillä olen erittäin toiveikas ja taas välillä suunnittelen mielessäni passia.

Viimeksi olen ollut raskaana vuonna -99. Luin eilen kalenteriani siltä vuodelta ja muistelin alkuraskauden oireitani. Muistan siltä ajalta hyvin sen, että olimme kesälomareissulla ja valitin koko ajan miehelleni alaselkäkipuja. En ollut siis silloin vielä tietoinen raskaudestani, kun kipuja valittelin. Nyt olen tuntenut aivan samanlaisia oireita, mutta pahoin pelkään, että mielikuvitus voi myös tehdä tepposia...

Testin tekoa en ole vielä edes harkinnut. Jotenkin tuntuisi niin tylyltä nähdä se tyhjä ruudukko. Ajattelin tässä vain odottaa kiltisti loppu viikkoon ja seurailla tilannetta. Virallisesti kiertoni aika säännöllisesti se 28 eli menkkojen olisi sen mukaan pitänyt alkaa perjantaina. Luulenpa vaan, että nämä hoidot ovat muuttaneet tämän kierron pituutta, joten en luota 28 nyt ollenkaan.

Maxille ja UrkuHormonille lähetän toivonsäteitä ilmaan!!! Ei luovuteta vielä, vaan toivotaan lopuun asti plussaa:)

Vierailija
22/172 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olen ollut täällä nuolemassa haavojani : ( perjantaina ja tänä aamuna testasin puhtaat negat ja olen ollut aika maassa.... Menkatkin on alkamassa, vähän jo tuhruttaa.

Henkisesti olen ihan tyhjä ja mietin, mistä saisi voimia PAS:in suunnitteluun. Iloinen asia sentään on se, että mulla on pakkasessa kahdeksan alkiota, mutta ehditäänkö enää tänä keväänä sitä PAS:ia tekemään on eri asia..

Ikävä kuulla Max ja UrkuHormoni, että teilläkään ei onnistu tai ei vielä pidä toivoa menettää : ) Kunpa joku tästä ketjusta plussaisi niin olisi aivan upeaa!

Voimia ja iloista mieltä kaikesta huolimatta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/172 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oireiden suhteen ainakin :) Älkääkä [b]Max ja Lauruska[/b]kaan vielä luopuko toivosta, niagaraa ei kellään näy ja viralliseen testipäivään on vielä aikaa.

Itse haluan mahdollisimman pehmeän laskun mahdolliseen negaan (heh, sieltähän se jo napsahti), olisi kamalaa pitää toiveita yllä torstaihin asti ja sitten tulla ryminällä alas. Ja vielä kesken työviikon. Mulla oli tällä kierroksella niin lupaavat oireet, että itsekseni uhosin syöväni hatullisen suklaata, jos tämä ei ole SITÄ. Helppo nakki. Sitten perään alan laihiksen ja kuntoilun ;)

Mä laskeskelin, että hyvin pitäis ehtiä yksi PAS ennen kesää. Jos kierto ei ihan kamalasti sekoa, H-hetki olis toukokuun puolivälin jälkeen.

Mielessä pyörii jopa ajatus käydä kesän aikana yksityisellä IVF-kierroksella. Lääkekatto olisi ainakin täynnä, joten lääkekuluissa pääsisi pelkkien Lugejen hinnalla. Ja sitten ripeä naisihminen ehtisi vielä yhden IVF:n julkisella ennen joulua. Tai ainakin saada reseptit tämän vuoden puolella. Hullu mikä hullu ;D

Vierailija
24/172 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli, tarkoitus oli kysyä tuota julkisen puolen hoito-asiaa.

Miten se nyt sitten menee, kun ollaan 36v. ja 40v. ja meillä yksi lapsi jo olemassa.Onkohan meillä mahdollisuuksia enää mihinkään julkisiin hoitoihin?

Asustelen Espoossa ja tiedän, että omalla gynelläni on mahdollisuus kirjoittaa lähete johonkiin julkisiin paikkoihin.

Ehkä sitä sitten vielä yritetään, tai sitten ei...

-keskiviikkoisiin testitunnelmiin(jollei siis vuoto ala ennen sitä),

-max05 ja alkiot, pp10

Vierailija
25/172 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltähän ihan selvästi pilkottaa optimisti ;) Mun muistaakseni julkisella tarjotaan kolme IVF/ICSI-hoitoa (lasketaan ne, joissa päästään siirtoon asti), JOS pariskunnalla on alle kaksi yhteistä lasta ja JOS nainen on alle 40 v. Eli mun ymmärtääkseni teillä olis julkiselle mahdollisuudet, jos siellä ei aikaisempia hoitokierroksiakaan vielä ole.

Se hoitojen jaksaminen sitten taas on asia erikseen. Itse ajattelen niin, että mieluummin yritetään nyt perusteellisesti ettei jossiteltavaa enää jää - on tulos mikä tahansa. Kun ajattelen elettyä elämää, ei ne tolloimmatkaan tekemiset jälkikäteen harmita (heh, aika on kullannut tai sitten ovat muuttuneet arvokkaaksi elämänkokemukseksi ;D), tekemättä jättämiset ja pelkuruus sen sijaan harmittaa.

Vierailija
26/172 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei muuten olotilassa muutoksia mutta nyt on illalla tuntunut muutamia kipeitä vihlaisua alavatsalla.En tiedä johtuuko kenties raskaasta työstä sillä kivut alkoi kovan aherruksen jälkeen. Mitä lie...ette ikinä arvaa mutta mulla on vieläkin tissit kipeenä:)Läteeköhän toi ikinä pois.Tai ei ois sikäli välikskään vaik ei lähtis kun tissit on niin kivän pinkeet koko ajan et on melkein Dolly olo:))) Tuli tosta UrkuHormonin testistä heti tuoreesti mieleen aikaisemmat liian aikaisin testaamani testit (aika hirviö lause:)) eli en tiedä uskallanko sittenkään testata kovin aikaisin.Kaipa jätän ne sinne viimeiseen viikonloppuun. Sinänsä TODELLA VAIKEA uskoa plussan mahdollisuuteen sillä koskaan ennenkään ei ole plussaa tullut niin miksi tulisi nytkään,tää on mun ajatusmaailma:/ hmmm aikas pessimisti siis on täälläkin päässä...mut tietty kerta se on ensimmäinenkin!!

UrkuHormoni: Kovasti on sulla jo varasuunnitelmia:) No onhan se tavallaan hyvä ajatella tulevaa mut josko nyt ei kuiteskaan tarttis niihin tarttua vaan plussa tulis,sillä tuo pp10 on ihan liian aikaisin testattu.Se ei ole missään määrin luotettava tulos!!! Joten tulos voi siis muuttua...ja muuttuukin:)

Lauruska: Mikäs pp sulla on???Oletkos sinäkin testaillut liian aikaisin??? Ja voihan tuota tuhrua tulla vaikka olis plussa!!!

Vattu: Toivotaan että nuo selkäsäryt olis SITÄ itteensä:)!!!!! bdbdbdbdbd sille!!!

Max: Ei nuo kuitenkaan ole mitään varmoja nega oireita,oletat vaan niin:) Kaikki voi yhtä hyvin tarkoittaa plussaa!!! Viimehetkien piinispinnaa sinne!!!!!

Kohta nukkumaan kun on taas huomenna ylipitkä työpäivä.Älkää tytöt luovuttako vaan pitäkää lippu korkealla!!! Piinispinnaa ja tarrasukkia kaikille!!!!!!!

T:Peanut kera Mönkijäisen

Vierailija
27/172 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niagara pääsi valloilleen aamupäivällä. Yritin vielä tunkea sekaan lugen, mutta aika epätoivoista on. Taidan siis lopettaa luget tähän ja kiittää ja kumartaa vuoristorataseurasta.

Parempaa onnea teille muille! Plussat on edelleen jaossa :) Jatkan omani metsästystä mahdollisimman pian PAS:ssa.

[color=pink][b]bd [/b][/color]UH

Vierailija
28/172 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja enköhän itsekkin liity kohta joukkoonne:-((

Edelleen alavatsaa jomottelee ja mummohikeä pukkaa, niin , että siippa jo kohta hermostuu kun tuuletusräppänät kaikki selällään..

Hermot kiristyy(jos mahdollista) päivä päivältä enemmän ja kohta räjähdän, joko vatsan kohdalta tai sitten katkeaa verisuoni päästä.

En kiusallanikaan aio testata vielä, kidutan itseäni loppuun saakka.

Ekalla kiekalla vuoto alkoi pp12, elikkäs huomenna.Katsotaan..

Te, joilla on vielä pakkasessa " toiveita" , onnea jatkohoitoihin ja ne, jotka eivät enää hoitoja jatka, onnea kuitenkin.Eihän sitä koskaan tiedä mitä elämä tuo tullessaan; )

tsemppiä piinistelijöille!!

-max05 ja alkiot, pp11

Vierailija
29/172 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tungin vielä lugenkin, niagara ei ihan täysillä vielä virtaakaan. Taitaa nuo luget vähän hillitä. Teen vielä huomisaamuna negatestin, eipähän jää mitään jossiteltavaa lugejen lopettamisen suhteen. Maha on kyllä niin menkkakipeä, etten todellakaan odota muuta kuin valkeaa ruutua. pääseepähän sitten rauhassa vuotamaan ja edes vähän lähemmäksi PAS:ia.

Kauhean toivoton fiilis. Miehellekin puhuin, että käydään loput hoidot mahdollisimman tiiviissä tahdissa, sitten voidaan keskittyä muihin asioihin. Talonrakennusta ja sijaislapsitoiveita ainakin on suunnitteilla lähivuosiksi.

Tämän täydellisen naisena, äitinä ja vaimona epäonnistumisen päivän kruunasi lopulta melkein pään kokoinen huuliherpes. Tästä ei taida olla kuin yksi suunta... Toivottavasti menkkojen jälkeen alkaa taas aurinko paistaa.

- Ruikuttaja-UH

Vierailija
30/172 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

UrkuHormoni: Olen todella pahoillani niagarasta:`( On se niin väärin. Ei auta muu kuin toivoa onnistumista seuraavalla kerralla...Voimia sinulle jos se testi nyt sit on nega!!! Ruristus sinulle!!!!!!! Ihan hyvältä kuitenkin kuulostaa tuo sijaisvanhemmuus!!!

Max: Toivotaan nyt kuitenkin että ne jomotukset tietäis jotain muuta!!! Yritähän vielä kestää!!!

Itselläni on tänään ollut tosi useasti tosi outoa kipua alavatsalla.En osaa edes selittää minkälaista se on...en tiedä minkälainen on supistus mut ihan niinkuin sellainen,joku puristava kipeä tunne aina hetken ja sit se menee ohi. Itse olen yrittänyt järkeistää sitä niin että munasarjat vaan vähän valmistelee menkkoja mutta ovat vielä kiukkuiset punktion jäljiltä. Tosin se kipu tuntuu koko alavatsalla eikä pelkästään munasarjojen kohdalla. En tiedä mutta inhottavan tuntuista. Mutta taisin tulla siihen tulokseen etten uskallakaan testata missään vaiheessa vaan menen suosiolla veritestiin sillä jos testailen tikuilla,joudun töissä asiaa suremaan mutta veritesti on vapaapäivänä ja pari seuraavaakin päivää on vapaana joten saa mahd.surra rauhassa. Mut ei tänne muuta. Voimia kaikille!!!

T:Peanut & Mönkijäinen joka toivottavasti pian mönkii tuolla massussa:)

Vierailija
31/172 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin kuin meninkin pettämään itseni(luuseri) ja testaaman jo tänä aamuna.Stressi ja jomotus alavatsalla meinasi tehdä hulluksi, joten klo 6 aamulla kaivoin testit esiin ja kas; haalea plussahan siihen ilmesty.

Kontrolliviivaa haaleampi, mutta selkeä vaaleanpunainen viiva.

Yllätys oli suuri, sillä en tunne mitään oireita,tissit lurpottaa tunnottomina, päätä särkee edelleen ja mummohikeä pukkaa.

Jomotus alavatsalla ja -selässä on loppunut.Eli kait se oli menkkajomotusta, eli tuolloin olisi kuulunut menkkavuoto olla.

Olo on kaksijakoinen sikäli, että olen varovaisen onnellinen plussasta, mutta joulukuinen haalea plussa, joka päättyi heti alkumetreillä,

kummittelee pelottavan vahvana mielessä.

Ei auta kuin toivoa ja menen torstaina verikokeeseen, jotta saan hieman selvyyttä tuohon hcg-arvoon, niin tiedä mitä on odotettavissa.

Tsemppiä vielä piinistelijöille!!!!

max05 ja alkiot(?), pp12

Vierailija
32/172 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoja uutisia! Upeaa! Tuohon tämä kaikki p*a tähtää! Hirmuisesti vauvaliimaa, tarrasukkia, näppylähanskoja ja muuta asiaankuuluvaa masuun, että pienet (tai ainakin toinen) siellä jatkaa salamatkustusta turvallisesti joulukuulle :)

Niinhän se on, ettei vuoristorata tuohon plussaan lopu. Jännäystä, vaaranpaikkoja ja etappeja on koko odotus täynnä. Toivottavasti osaat kuitenkin nauttia hetkestä, siitä että masussa on elämää NYT :) Surraan murheet sitä mukaa, jos niitä vastaan tulee. Ja joskus tämä elämä jaksaa yllättää iloisestikin!

[b]Peanutilla [/b]kuulostaa myös lupaavalta! [color=pink][b]bd

[/color]Itse [/b]testasin aamulla uuden tyylipuhtaan negan. Niagara oli yön aikana päässyt ihan valloilleen, joten ihan varmuuden vuoksi ja rutiinilla testin tein. Eipä se viiden euron lisämeno enää tässä sopassa miltään tunnu. Luget pakkasin lääkekaappiin seuraavaa kiertoa odottamaan ja katsoin klinikan paperit PAS:iin valmiiksi. Tänään meinaan jossain välissä soittaa vielä klinikalle ja varmistella, että ennen kesätaukoa olisi mahdollisuus ehtiä yksi PAS. Katselin jo yksityisten hinnastojakin ja kyllä me varmaan kesällä sinne IVF:ään suunnataan, jos PAS ei sitten yllätä iloisesti.

Tsemppiä vielä muille jännääjille! Onko [b]Lauruskan [/n]virallinen testipäivä huomenna? Mikä on [b]Vatun [/b]tilanne?

[b]Maxille isot onnittelut!

[/b][color=green]--8-[/color][color=red]@

Vierailija
33/172 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, sitähän tää on jännäämistä alusta hamaan loppuun saakka.

Täytyy tosiaan nauttia NYT , edes tämän hetken kun vielä kyytiläisiä on matkassa.Toivottavasti jaksavat pysytellä mukana; )

Toivon myös sinulle sydämellisesti onnea tuleviin PAS-keikkoihin!!

-max05 ja kyytiläi(set)nen, pp12

Vierailija
34/172 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa MAX!!!!!!! Onnea onnea onnea haaleasta plussasta.Kyllä se siitä vahvistuu sanon minä. Nyt onkin sitten jännät paikat että onko masussa yksi vai kaksi asukkia:) Liimaa ja liisteriä täältäkin asukeille!!!!!!!

UH Voi räkä!!! Toivotan minäkin koko sydämestä onnea seuraavaan yritykseen!!! Toivotaan että se on pian!!!

Missä muut piinailijat???????

T:Peanut ja Mönkijäinen pp8

Vierailija
35/172 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

UrkuHormoni, liityn seuraan, niagara aloitti eilen aamulla minulla myöskin ja ehdin jo heti soitella saikulle. Pääsen PAS:iin vielä tänä keväänä ja aloittelen kunhan seuraavat kuukautiset alkaa. Eli vapun tietämillä. Ehkä sitten tavataan taas uudessa pinossa ; )

Vierailija
36/172 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vielä piinistelään kovasti, oireet ovat edelleen lupaavat. Rinnat on tosi piukeat ja arat, jopa yöllä herään siihen, että mahallaan on vaikea olla. Pissa on tummempaan ja voimakkaamman tuoksuista, mutta en tiedä onko se mikään oire mahdollisesta raskaudesta. Punktiosta kolmen päivän jälkeen alkanut närästys jatkuu edelleen...

Testiä en ole edes hankkinut, yritän vaan sinnitellä perjantaihin asti, jolloin on verikoe. Saa nähdä jaksanko sinne asti. On kyllä niin plussa olo, mutta kuitenkin pelottaa, että jos vaikka putoaa korkealta ja kovaa. Olen meinaan tässä viimeisten viiden vuoden aikana kuvitellut vaikka kuinka monesti olevani raskaana, ostanut testejä ja itkenyt pettymystä:(

Olen todella pahoillani UH:n ja Lauruskan puolesta. Tuntuu todella pahalta, että kaiken tämän jälkeen tulos on mikä on:( Isot voimahalit lähtee täältä ja voimia seuraavaan koitokseen! Olen aivan varma, että onni potkaisee teitä ja pian:) Tulettehan varmasti kertomaan kuulumisianne tänne jatkossakin?

Vierailija
37/172 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauruska: Olen pahoillani sinunkin puolestasi:( Voimia sinulle jatkoon ja parempaa onnistumista seuraavissa hoidoissa!!! Voimarutistus!!!

Vattu: Toivotaan että plussafiilis pitää paikkansa:) Vai sulla on veritesti perjantaina,mullakin piti olla mutta en pääse töiden takia joten se siirtyi maanantaille. Perjantaihin ei ole pitkä aika mutta maanantaihin on ikuisuus:) bdbdbdbdbdbdbdbd että tulis plussa!!!!!

Täällä tissikipu on hieman hellittänyt mutta menkkaoireet on ollut aika kovat. Yleensä ennen menkkoja ei ole näin kovia oireita kun nyt mutta voi olla hormoonien aiheuttamaa,mut toivotaan että ne olis SITÄ itteensä:)))

Mutta nyt toivottelen öitä!!!

T:Peanut kera Mönkijäisen

Vierailija
38/172 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin sain hoitajan kiinni ja meilläkin on suunnitteilla PAS toukokuussa. Vappuna odotan seuraavaa Japanian liputuspäivää, joten varmaankin päästään piinailemaan taas yhdessä :) Lääkkeellinen (Zumenon + Lugesteron) kierros on tiedossa, onko sulla samat sotasuunnitelmat? Laskeskelin itse, että JOS kierto nyt pysyy kuosissaan, siirto olisi (mahdollisesti ja toivottavasti) viikolla 20.

Ajatelin käyttää tämän pienen hoitotauon hyödyllisesti ja käydä hammaslääkärissä vuositarkastuksessa + hoitaa omat rokotukset ajan tasalle. Ihka oikeasti aion myös liikkua enemmän, pienestä kunnon kohotuksesta ja painon pudotuksesta ei ainakaan haittaa ole. Ja sitten vielä foolihappoa + muita vitskuja... Kelpaa huurunokkien muuttaa kevätsiivottuun yksiöönsä :)

Kyttään varmasti tätä pinoa, kunnes kaikkien tulos on selvillä. Niitä plussia on edelleen jaossa, ottakaahan omanne [b]Peanut ja Vattu[/b]!

Vierailija
39/172 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli aamulla herätessä hieman tuhrua lugemömmöjen seassa. Mulla ei IKINÄ ole alkanut menkat ennen lugejen lopetusta eikä ole edes tuhruttanut. Mulla on aina niin pitkä kierto et oon joutunut lugejen jälkeenkin odottelemaan menkkoja saapuvaksi. Mitä ihmettä tämä tarkoittaa??? Pelottaa,jännittää.Toivotaan ettei kunnon niagara alkaisi!!! Bonuksena vielä niinkuin kaupan päälle mulle tuli hirvee rupi huuleen,pieni ientulehdus ja huulensisällä joku pikku rakkula:( Mitä vielä...no mut työt kutsuu...jatketaan illalla...

T: Paniikissa oleva Peanut kera Mönkijäisen

Vierailija
40/172 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tulos tulee huomenna. Tänä aamuna tein uuden raskaustestin kotona ja tuo haalea viiva oli jo tummempi:-)

Mutta, veritesti on se mihin luotan viimekädessä.

Rinnoissa jo jonkun verran " tuntumaa" ja alavatsassa painon tunnetta, varsinkin jos istuu pitkään.

Nyt jännään vaan sitä hcg-arvoa ja toivon kädet ristissä, että se on parempi kuin viimeksi (48), joulukuussa.

PEANUT, älä nyt vielä hermostu siitä tuhrusta, vai onko tilanne muuttunut?

Siihen asti kunnes veritesti tehty, on aina toivoa!!!

Jollei sitten ala ihan suoralta kädeltä valumaan.

Täällä ollaan kuulolla ja ilmoittelen verikokeen tuloksen heti kun sen saan.

-max05 ja ainakin yksi matkalainen, pp14

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän