Asiakkaat, jotka jää "roikkumaan" myymälään

Vierailija

Miten toimitte esim vammaisten/muuten vaan hitaalla käyvien asiakkaiden kohdalla, jotka jäävät juttelemaan pitkäksikin aikaa? Kyse sellaisista jotka käyvät suht usein ostamassa sukkia sun muuta. Onko tympeää tietyn pisteen jälkeen ignorata asiakas ja jättää hänet pyörimään itekseen ja olla vastaamatta?

En jaksaisi jutella pitkiä aikoja työn lomassa. :( Kyse siis useista varteista.

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

kai voit sanoa kohteliaasti että anteeksi nyt on muuta tekemistä :0 hankala tilanne kyllä... kyllä mun mielestä voit ns. ignoorata asiakkaan jos ei millään jätä rauhaan ja jutustelu ei liity mitenkään ostoksien tekoon :p

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Sun pitää jutella just niin kauan kuin asiakas haluaa. Muuten sut voidaan huonona asiakaspalvelijana savustaa ulos.

Hah ja höpö höpö. Eiköhän pomollekin oo tärkeämpää, että työntekijä on tuottava eikä mikään koko kylän radio. Ainakin mulle pomo on antanut kehuja kun en turhaan kuluta työaikaa sellaiseen lörpöttelyyn. Ja eri asia tietenkin on se perus small talk, missä voi mennäkin hetki kauemmin mutta sellanen jaarittelu on pannassa.

Tuottava AV:lla

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun pitää jutella just niin kauan kuin asiakas haluaa. Muuten sut voidaan huonona asiakaspalvelijana savustaa ulos.

Hah ja höpö höpö. Eiköhän pomollekin oo tärkeämpää, että työntekijä on tuottava eikä mikään koko kylän radio. Ainakin mulle pomo on antanut kehuja kun en turhaan kuluta työaikaa sellaiseen lörpöttelyyn. Ja eri asia tietenkin on se perus small talk, missä voi mennäkin hetki kauemmin mutta sellanen jaarittelu on pannassa.

Alä oo niin varma. Voi kato firman maine mennä nykyaikana tosi äkkiä niinkuin tympeän työntekijänkin. Mistäs tiedät kuinka paljon kullakin asiakkaalla on tuttavapiiriä. Ovat kovia lörpöttelemään.

kielipersu

Vierailija kirjoitti:

Jätän huomiotta viestit, jossa käytetään termiä ignoorata.

Omalla kiellettyjen listallani ovat lisäksi:
-peipperi (paperi)
-parkkeerata (pysäköidä)
-shoppailla (käydä ostoksilla)
-resting bitch face (hapannaama)
-rändömi tai randomi (satunnainen)
ja monet muut hupaisat (paskat) lainailmaisut.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alä oo niin varma. Voi kato firman maine mennä nykyaikana tosi äkkiä niinkuin tympeän työntekijänkin. Mistäs tiedät kuinka paljon kullakin asiakkaalla on tuttavapiiriä. Ovat kovia lörpöttelemään.

Asiakaspalvelutyössä jaarittelu on kielletty

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

kai voit sanoa kohteliaasti että anteeksi nyt on muuta tekemistä :0 hankala tilanne kyllä... kyllä mun mielestä voit ns. ignoorata asiakkaan jos ei millään jätä rauhaan ja jutustelu ei liity mitenkään ostoksien tekoon :p

Ei se auta. Nämä henkilöt seuraavat silti pitkin myymälää ja höpöttävät..

Milläsanoilla

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: 

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiakaspalvelutyössä jaarittelu on kielletty

Kuinka kerrot sen maksavalle asiakkaalle tai vaikka ei maksaisikaan?

nimetön

Minä nuorempana olin kassalla ja perehdytys oli mitä oli. No, silloin ei asiakaspalveluun hirveesti panostettukaan.

Kysyin kun joku jäi jaarittelemaan ostatko vielä muuta vai voinko alkaa tekemään muita asioita. Jos tuli takaisin diipadaapaa, sitten sanoin ai et osta, no heippa sitten vaan.

Sain kesän aikana pari tälläistä jaarittelijaa vaihtamaan kauppaa ja arvaa tuliko kellekään ikävä ?

Pomo oli muutenkin palkannut mut kun olin tomeran tyylinen ja koska päätin että töissä tehdään töitä, en jaaritteluun mennyt mukaan.

Toinen jaarittelijoista otti asiakseen kertoa tästä omistajalle, hän vaan vastasi samalla tavalla, oliko joku asia kesken kassalla, kertoi nyt on kiire ja jätti valittajan suu auki keskelle käytävää. Tämän jälkeen vaihtoi kauppaa ja mähän en olisi mitään huomannut vasta kun kesän päättäjäisjuhlissa kerrottiin mitä hyvää olin saanut aikaiseksi.

Kirpparilla käyn kerran 2 kesässä myymässä ja siellä tinkaajille sanon suoraan, mieti, mä pyydän tästä euroa. Eikö sulla ole euroa varaa tästä maksaa. Jos tulee nipinää, sanon voit kuule yrittää etsiä tätä muualta, jos euro on liikaa. Ja kannattaa käydä vaikka kaupassa katsomassa mitä maitopurkki maksaa, sulla on vertailuhinna aivan pielessä, kun pidät tätä kallina.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Minä nuorempana olin kassalla ja perehdytys oli mitä oli. No, silloin ei asiakaspalveluun hirveesti panostettukaan.

Kysyin kun joku jäi jaarittelemaan ostatko vielä muuta vai voinko alkaa tekemään muita asioita. Jos tuli takaisin diipadaapaa, sitten sanoin ai et osta, no heippa sitten vaan.

Sain kesän aikana pari tälläistä jaarittelijaa vaihtamaan kauppaa ja arvaa tuliko kellekään ikävä ?

Pomo oli muutenkin palkannut mut kun olin tomeran tyylinen ja koska päätin että töissä tehdään töitä, en jaaritteluun mennyt mukaan.

Toinen jaarittelijoista otti asiakseen kertoa tästä omistajalle, hän vaan vastasi samalla tavalla, oliko joku asia kesken kassalla, kertoi nyt on kiire ja jätti valittajan suu auki keskelle käytävää. Tämän jälkeen vaihtoi kauppaa ja mähän en olisi mitään huomannut vasta kun kesän päättäjäisjuhlissa kerrottiin mitä hyvää olin saanut aikaiseksi.

Kirpparilla käyn kerran 2 kesässä myymässä ja siellä tinkaajille sanon suoraan, mieti, mä pyydän tästä euroa. Eikö sulla ole euroa varaa tästä maksaa. Jos tulee nipinää, sanon voit kuule yrittää etsiä tätä muualta, jos euro on liikaa. Ja kannattaa käydä vaikka kaupassa katsomassa mitä maitopurkki maksaa, sulla on vertailuhinna aivan pielessä, kun pidät tätä kallina.

Järkyttävää! Kellään yrittäjällä Suomessa ei ole varaa menettää maksavaa asiakasta sen takia et asiakas haluaa vaihtaa muutaman sanan. Olet todella surkea asiakaspalvelija ja meillä saisit ison potkun perseelle tollasesta käytöksestä. Huh heijaa. Ja en ole yrittäjä itse, mutta olen hyvä asiakaspalvelija.

Vierailija

No just tää et missä menee se raja asiakaspalvelutyössä? Mua ei vois vähempää kiinnostaa jauhaa mistälie ihan höpöhöpöasioista. Joku max 5min smalltalk ihan ok, mutku sit se vaan jatkuu ja jatkuu ja väkisin koitetaan keksiä jotain mihin reagoisin. Eikä kyse ole aina vammaisista, mutta esimerkiks alkoholilla aivonsa polttaneista ja jonkin asteen mt-potilaista joille kaupan henkilökunta on melkein ainut kosketus sosiaaliseen elämään.

T. Ap

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat